مزایای استفاده از ماسک مو : یکی از رایج‌ترین درمان‌های زیبایی برای مراقبت از خود، ماسک زدن بهترین راه برای آرامش و در عین حال افزایش درخشش سر تا پا است. اگرچه بسیاری از ما با ماسک صورت غریبه نیستیم، ماسک های مو به سرعت صحنه ماسک زدن را فرا می گیرند. به همین دلیل است که آنها باید بخشی منظم از روتین مراقبت از موهای شما باشند.

مزایای استفاده از ماسک مو

خلاصه مقاله

  1. ماسک مو چیست؟
  2. مزایای استفاده از ماسک مو
  3. چند بار باید از ماسک مو استفاده کرد
  4. چه موادی در ماسک مو به خوبی کار می کنند
  5. ایده های دستور پخت ماسک مو در مزایای استفاده از ماسک مو
  6. پس از درست شدن ماسک مو، مراحل زیر را دنبال کنید.
  7. مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟
  8. سخن اخر در مورد مزایای استفاده از ماسک مو

خلاصه مقاله

ماسک مو چیست؟

احتمالاً ماسک صورت را شنیده اید یا شاید امتحان کرده اید. همانطور که ماسک صورت برای تغذیه و آبرسانی به پوست شما کار می کند، ماسک مو نیز به روشی مشابه برای تقویت وضعیت و سلامت موهای شما عمل می کند.

ماسک های مو را می توان به عنوان درمان های حالت دهنده عمیق یا نرم کننده های شدید مو نیز نام برد.

چیزی که آنها را با نرم کننده های فوری متفاوت می کند این است که مواد معمولاً غلیظ تر هستند و ماسک برای مدت طولانی تری روی موهای شما باقی می ماند – از 20 دقیقه تا چند ساعت.

بسیاری از انواع ماسک های مو را می توان در خانه از موادی که ممکن است در آشپزخانه خود داشته باشید مانند موز، عسل یا حتی زرده تخم مرغ تهیه کنید. یا، اگر نمی‌خواهید خودتان برای درست کردن آن سر و صدا کنید، انواع مختلفی از ماسک‌های موی از پیش ساخته وجود دارد که می‌توانید از فروشگاه خریداری کنید.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به فواید ماسک‌های مو، نحوه استفاده از آن‌ها و انواع ماسک‌هایی که ممکن است برای نوع موی شما مناسب‌تر باشد، خواهیم داشت.

ماسک مو چیست؟

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

موهای آسیب دیده را ترمیم کنید – زیرا ماسک های مو به عمق کوتیکول نفوذ می کنند و به الیاف موهای شما می رسند تا هر گونه شکستگی را ترمیم کنند و تارهای مو را در منبع مشکل تقویت کنند.

ماسک های مو به شدت مرطوب کننده – بسیار غنی از روغن های طبیعی آبرسان هستند، ماسک های مو به عمق الیاف مو می رسند تا سطح رطوبت را بازیابی کنند و موها را پرتر نشان دهند. این کمک می کند تا موها کمتر در معرض آسیب قرار گیرند و موخوره ناشی از خشکی را از بین می برد.

حفظ رنگ – یکی از مضرترین درمان‌ها برای موهای ما، مواد شیمیایی رنگ‌کننده می‌توانند مو را شل و شکسته کنند، ماسک‌های مو نه تنها به ترمیم این آسیب کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به‌طور خاص برای حفظ رنگ روشن و عاری از رنگ‌های برنجی فرموله شوند.

درخشندگی می بخشد – موهای سالم به معنای موهای براق تر است. ماسک مو، موهای شما را به سالم‌ترین حالت خود باز می‌گرداند و آن‌ها را درخشان‌تر، پرتر و درخشان‌تر نشان می‌دهد.

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

به طور کلی، مزایای استفاده از ماسک مو عبارتند از:

  • موهای براق تر و نرم تر
  • اضافه کردن رطوبت
  • کاهش شکستگی و آسیب مو
  • موخوره کمتر
  • پوست سر سالم تر
  • موهای قوی تر
  • آسیب کمتر به محیط زیست و محصول

به طور کلی، مزایای استفاده از ماسک مو عبارتند از:

چند بار باید از ماسک مو استفاده کرد؟

نحوه استفاده از ماسک مو، تعداد دفعات و مدت زمان استفاده به ماسکی که انتخاب می کنید بستگی دارد. حدود یک بار در هفته مکان خوبی برای شروع با ماسک مو است، اما اگر موهای شما نیاز به ترمیم جدی داشته باشد، می توان این ماسک را به دو بار در هفته افزایش داد. برای نحوه استفاده از ماسک انتخابی و مدت زمان ماندن آن، همیشه دستورالعمل‌های روی ماسک خود را بخوانید زیرا مواد مختلف زمان‌های متفاوتی را می‌طلبند تا عمل کنند و به طور کامل در موهای شما فرو بروند.

چند بار باید از ماسک مو استفاده کرد؟

چه موادی در ماسک مو به خوبی کار می کنند؟

ماسک های مو در مورد موادی که می توانند مقداری TLC به موهای شما بدهند، طیف گسترده ای را ایجاد می کنند. موادی که ممکن است بهترین کار را برای شما داشته باشند به نوع مو و وضعیت مو و پوست سر شما بستگی دارد.

در اینجا برخی از محبوب ترین موادی که باید در یک ماسک خریداری شده در فروشگاه جستجو کنید یا هنگام تهیه ماسک خود آزمایش کنید، آورده شده است :

موز :

اگر می‌خواهید موخوره را کاهش دهید، موز یک ماده خوب برای اضافه کردن به ماسک مو است. سیلیس موجود در موز همچنین ممکن است به نرم تر و براق شدن موهای شما کمک کند. طبق یک مطالعه در سال 2011، موز همچنین دارای خواص ضد میکروبی است. این ممکن است به کاهش خشکی و شوره سر کمک کند.

تخم مرغ :

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ، از جمله ویتامین های A و E، بیوتین و فولات، ممکن است به رشد مو کمک کنند، در حالی که پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به تقویت مو کمک کند.

روغن آووکادو :

مواد معدنی موجود در روغن آووکادو مانند اسید فولیک، آهن و منیزیم ممکن است به مهر و موم کردن کوتیکول مو کمک کند. این می تواند به مقاومت موهای شما در برابر آسیب و شکستگی کمک کند.

چه موادی در ماسک مو به خوبی کار می کنند؟

عسل :

عسل به عنوان یک مرطوب کننده در نظر گرفته می شود، به این معنی که می تواند به موهای شما کمک کند تا به داخل کشیده شوند و رطوبت بیشتری را حفظ کنند. همچنین می تواند رشد سلول های پوست را تحریک کند، که ممکن است به تقویت فولیکول های مو کمک کند.

روغن نارگیل :

روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی پایینی که دارد می تواند برای حالت دادن عمیق به ساقه مو نفوذ کند. این می تواند به کاهش خشکی و موخوره کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نیز نشان داده است که روغن نارگیل می تواند از دست دادن پروتئین را در صورت استفاده بر روی مو کاهش دهد.

روغن زیتون :

رطوبت شدید می خواهید؟ روغن زیتون حاوی اسکوالن است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود اما با افزایش سن کاهش می یابد. اسکوالن برای مو و پوست مرطوب ضروری است.

آلوئه ورا :

اگر می خواهید پوست سر خود را آرام و آرام کنید، ماسک مو با آلوئه ورا را در نظر بگیرید که خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین حاوی ویتامین های C، E و B-12، اسید فولیک و کولین است که ممکن است به تقویت و تغذیه موهای شما کمک کند.

اگر می خواهید پوست سر خود را آرام و آرام کنید، ماسک مو با آلوئه ورا را در نظر بگیرید که خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین حاوی ویتامین های C، E و B-12، اسید فولیک و کولین است که ممکن است به تقویت و تغذیه موهای شما کمک کند.

ایده های دستور پخت ماسک مو در مزایای استفاده از ماسک مو

ساختن ماسک موی خود بسیار آسان است و همچنین سرگرم کننده باشد. اگر قبلا ماسک مو را امتحان نکرده اید، ممکن است بخواهید با چند دستور العمل و مواد مختلف آزمایش کنید تا زمانی که بهترین ماسک مو را پیدا کنید.

اگر موهایتان نرم و مرطوب شود بدون اینکه ظاهری چرب یا شل داشته باشد، می‌دانید که مناسب است.

برای شروع، ممکن است بخواهید یکی از این دستور العمل های اساسی و در عین حال موثر ماسک مو را امتحان کنید. بسته به طول موهایتان می توانید مقدار مواد را افزایش میابد.

ایده های دستور پخت ماسک مو در مزایای استفاده از ماسک مو

برای موهای وز یا دارای آسیب

عناصر:

1 قاشق غذاخوری. عسل خام ارگانیک
1 قاشق غذاخوری. روغن نارگیل ارگانیک

دستورالعمل ها:

عسل و روغن نارگیل را با هم در یک قابلمه گرم کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند.
اجازه دهید مخلوط خنک شود، سپس آن را به موهای خود بمالید.
اجازه دهید به مدت 40 دقیقه بماند، سپس شامپو را بشویید و به حالت عادی حالت دهید.

برای موهای خشک یا شوره سر

عناصر:

آووکادو 1 عدد
2 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا
1 قاشق چایخوری. از روغن نارگیل

دستورالعمل ها:

3 ماده را با هم مخلوط کنید، سپس از ریشه تا نوک موهای مرطوب یا خشک را بمالید.
بگذارید 30 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

برای موهای خشک یا شوره سر

برای موهای ریز و نازک

عناصر:

2 عدد سفیده تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دستورالعمل ها:

سفیده و روغن را با همزن بزنید تا یکدست شود.
از ریشه تا نوک موهای مرطوب را بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
با آب خنک شامپو بزنید. این به ویژه برای ماسک هایی که حاوی تخم مرغ هستند بسیار مهم است، زیرا آب داغ می تواند باعث پختن تخم مرغ در مو شود.

برای موهای ریز و نازک

ماسک موی آماده

اگر وقت ندارید یک ماسک مو درست کنید، یا نمی‌خواهید با اندازه‌گیری و مخلوط کردن مواد سر و صدا کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما می توانید ماسک مو را از فروشگاه های لوازم آرایشی، داروخانه ها یا آنلاین خریداری کنید.

اگر ماسک مو خریداری می کنید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن، کره و عصاره های گیاهی و بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده هستند.

ماسک موهای مورد تایید لاویا با فورمولاسیون کاملا گیاهی ماسک مو های ایوروشه اصل فرانسه هستند که در دو مدل ماسک مو ترمیم کننده ایوروشه اصل فرانسه و ماسک مو رنگ شده ایوروشه اصل فرانسه هستند که با توجه به مدل موهای خودتون هر کدام را به دلخواه انتخواب نمایید.

ماسک موی آماده

نحوه استفاده از ماسک مو در مزایای استفاده از ماسک مو

بیشتر ماسک‌های مو وقتی روی موهای تمیز و خشک با حوله که هنوز مرطوب هستند استفاده می‌شوند بهترین کار را دارند.

با این حال، اگر از ماسک مویی که عمدتاً از روغن درست کردند، مانند روغن نارگیل یا زیتون استفاده می کنید، ممکن است بهتر باشد ماسک را روی موهای خشک بمالید. از آنجایی که روغن می تواند آب را دفع کند، برخی از متخصصان مراقبت از مو معتقدند که موهای خشک بهتر از موهای خیس قادر به جذب چربی هستند.

نحوه استفاده از ماسک مو در مزایای استفاده از ماسک مو

پس از درست شدن ماسک مو، مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. برای محافظت از لباس های خود، یک حوله کهنه را روی شانه های خود بیاندازید یا یک تی شرت کهنه بپوشید.
  2. اگر موهای شما بلند یا ضخیم است، ممکن است به کمک گیره مو، آن را به چند قسمت تقسیم کنید.
  3. می توانید ماسک را با انگشتان خود بزنید یا می توانید از یک برس کوچک رنگ برای مالیدن مخلوط ماسک مو روی موهای خود استفاده کنید..
  4. اگر موهای شما خشک است، استفاده از ماسک مو را در نزدیکی پوست سر خود شروع کنید و به سمت انتهای آن حرکت کنید. هنگامی که ماسک به انتهای موهایتان زده شد، می توانید به عقب برگردید و به آرامی روی پوست سر خود بمالید.
  5. اگر به طور خاص از ماسک برای درمان شوره سر استفاده می کنید، باید از پوست سر خود شروع کنید.
  6. اگر موهایتان چرب است، استفاده از ماسک مو را از وسط ساقه شروع کنید و به سمت انتها حرکت کنید.
  7. پس از اتمام استفاده از ماسک، یک شانه دندانه پهن را روی موهای خود بکشید تا از پخش شدن یکنواخت ماسک اطمینان حاصل کنید.
  8. موهای خود را با کلاه دوش یا پوشش پلاستیکی بپوشانید. سپس یک حوله را دور سر خود بپیچید. این به محافظت از ماسک در برابر چکه کردن کمک می کند، اما همچنین به افزودن مقداری حرارت کمک می کند که می تواند به جذب مواد در موهای شما کمک کند.

  9. اجازه دهید ماسک حداقل 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. بسته به مواد تشکیل دهنده، برخی از ماسک ها را می توان برای ساعت ها یا حتی یک شبه باقی گذاشت.
  10. با آب ولرم یا خنک کاملاً بشویید. از آب گرم خودداری کنید. آب خنک تر می تواند به مهر و موم شدن کوتیکول مو کمک کند و به موهای شما کمک کند رطوبت بیشتری را حفظ کند.
  11. پس از آبکشی ماسک – ممکن است دو یا چند آبکشی طول بکشد تا کاملاً بیرون بیاید – می توانید محصولاتی را اضافه کنید و موهای خود را طبق معمول با هوا خشک یا حرارت دهید.
  12. برای موهای خشک، وز یا دارای آسیب ، می توانید یک بار در هفته از مو استفاده کنید. اگر موهایتان چرب‌تر است، سعی کنید هر دو هفته یکبار از آن استفاده کنید.

پس از درست شدن ماسک مو، مراحل زیر را دنبال کنید:

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

1. آبرسانی به موهای بی روح و خشک

کم آبی مو غیر معمول نیست و می تواند به دلیل عوامل متعددی مانند تغییرات آب و هوا، محصولات مراقبت از مو خشن، حالت بیش از حد با اتوهای داغ یا بیگودی و غیره رخ دهد. در چنین لحظاتی موهای شما نیاز به ماسک مویی دارد که بتواند موهای سرکش را رام کرده و تا مغز آن آبرسانی کند.

بسیاری از افراد دائماً با موهای خشک و دارای آسیب سروکار دارند، اما ماسک های مو می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

ماسک موی مرطوب کننده باید حاوی مرطوب کننده و نرم کننده باشد. مرطوب کننده ها به موهای شما کمک می کنند رطوبت را جذب کنند، در حالی که نرم کننده ها رطوبت را حفظ می کنند و موهای شما را همیشه هیدراته نگه می دارند. گلیسیرین و کراتین دو نمونه از مرطوب کننده های رایج هستند و روغن نارگیل و روغن آرگان نمونه های کاملی از نرم کننده ها هستند.

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

2. موهای دارای آسیب از گرما را ترمیم می کند

قرار دهی مو در معرض حرارت مداوم به صورت فر کردن مو، صاف کردن و غیره. می تواند کوتیکول مو را ضعیف کرده و رطوبت تارهای شما را کاهش دهد. این بیشتر منجر به ریزش مو و فر شدن بیش از حد مو می شود.

ماسک موی حاوی موادی مانند پروتئین نخود، سرامیدها، اسیدهای چرب امگا 3 می تواند کمک بزرگی به احیای موهای خشک و دارای آسیب باشد.

2. موهای دارای آسیب از گرما را ترمیم می کند

3. درخشندگی و لطافت را به موها می بخشد

حتی پس از استفاده مداوم از بهترین شامپو، موهای شما همچنان بی روح و غیر جذاب به نظر می رسد. این نشانه این است که موهای شما نیاز به درمان ماسک مو دارند.

بنابراین، اضافه کردن ماسک مو به مراسم خود ایده خوبی است زیرا تارهای موهای شما را تقویت می کند، موهای کم آب را مرطوب می کند و فر را بهبود می بخشد.

3. درخشندگی و لطافت را به موها می بخشد

4. تقویت کننده مو

هر تار موی شما از پروتئین قوی و فیبری به نام کراتین درست کردند. با این حال، اگر موهای خود را بیش از حد حالت دهید و به آنها رسیدگی کنید، به راحتی می توانید با شکستگی زیادی مواجه شوید.

وقتی موهای شما ضعیف می شود، نازک، شل و شل می شود و انتهای آن ترک دار است. یک ماسک مو با مواد مغذی می تواند به تقویت موهای ضعیف کمک کند.

4. تقویت کننده مو

5. موهای شما را براق و نرم می کند

یکی از علل شایع موهای بی روح و درشت، کوتیکول های باز است. کوتیکول های موهای شما خارجی ترین لایه را تشکیل می دهند و روی هم قرار می گیرند.

وقتی کوتیکول های موهای شما مسدود است، موهای شما می توانند رطوبت خود را حفظ کنند، بنابراین عالی به نظر می رسند. ماسک های مو که به نگه داشتن کوتیکول ها کمک می کند، به دنبال موادی مانند سرکه سیب و روغن آرگان باشید.

پس از استفاده از ماسک، موهای خود را با آب داغ آبکشی نکنید، زیرا باعث باز شدن مجدد کوتیکول ها می شود.

4. تقویت کننده مو

6. پس از رنگ آمیزی موها را ترمیم می کند

رنگ کردن مو ممکن است در ابتدا کلاسیک به نظر برسد، اما نیاز به نگهداری دارد. کار شما بعد از رنگ کردن موهایتان متوقف نمی شود. شما باید از آن مراقبت کنید و اگر از آن مراقبت نکنید، می تواند منجر به خشکی و نازک شدن آن شود. همچنین می تواند بر سلامت پوست سر و مو تأثیر بگذارد.

بنابراین، افزودن ماسک مو می تواند حالت دهنده و آبرسانی شدید به موها را ارائه دهد که به صاف شدن کوتیکول برجسته و بهبود بافت مو کمک می کند.

6. پس از رنگ آمیزی موها را ترمیم می کند

7. از شر فر خلاص شوید

موهای مجعد یکی دیگر از نشانه های باز بودن کوتیکول شماست. مدیریت موهای مجعد سخت است، اما می توانید با یک ماسک موی مناسب آن را رام کنید.

به عنوان مثال، برخی از ماسک های مو حاوی روغن های غنی هستند که رطوبت را به موهای دارای ترک باز می گرداند.

موز همچنین به دلیل داشتن آب زیاد می تواند گره مو را باز کند.

7. از شر فر خلاص شوید

8. از موهای شما در برابر مواد شیمیایی و آسیب های محیطی محافظت می کند

موها مستعد آسیب های شیمیایی و محیطی هستند و در نتیجه موهای ناسالم ایجاد می کنند. ماسک های مو می توانند از این امر جلوگیری کنند زیرا سرشار از مواد مغذی و خواص مفید برای یک اثر حالت دهنده عمیق هستند.

اگرچه نرم کننده معمولی شما احتمالاً به خوبی از آن مراقبت می کند، اما موهای شما گاهی نیاز به تغذیه شدید دارند تا از خود در برابر مواد شیمیایی و آسیب های محیطی محافظت کنند.

8. از موهای شما در برابر مواد شیمیایی و آسیب های محیطی محافظت می کند

9. به موهای شما حجم بیشتری می دهد

شما نیازی به درمان های گران قیمت در آرایشگاه ندارید تا در نهایت موهایی براق با حجم بیشتری داشته باشید.

وقتی از یک ماسک مو با فرمول مناسب استفاده می کنید، به خصوص ماسکی که حاوی روغن مرطوب کننده مانند روغن نارگیل یا زیتون است، روغن به قشر مو نفوذ می کند و هر تار مو را با رطوبت می پوشاند و به موهای شما حجم بیشتری می دهد.

9. به موهای شما حجم بیشتری می دهد

10. حفظ سلامت پوست سر بدون شوره سر

مقابله با خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر می تواند ناامید کننده باشد. خوشبختانه ماسک های مو برای حل این مشکل طراحی کردند.

ماسک های مو که شوره سر را درمان می کنند حاوی موادی با خواص ضد میکروبی مانند سرکه سیب یا گیاه چریش است. این مواد در برابر شوره سر و خارش ناشی از رشد قارچ موثر هستند، اما اگر مشکل ریشه هورمونی باشد، ممکن است موثر واقع نشوند.

10. حفظ سلامت پوست سر بدون شوره سر

سخن اخر در مورد مزایای استفاده از ماسک مو

ماسک های مو می توانند به مرطوب کردن و تغذیه موهای شما کمک کنند. آنها به ویژه برای موهای خشک،دارای آسیب یا وز مفید هستند. برخی از ماسک های مو حتی ممکن است سلامت پوست سر شما را بهبود بخشد و استحکام موهای شما را افزایش دهد.

برخلاف نرم کننده های فوری که فقط چند دقیقه روی موهای شما می مانند، ماسک های مو حداقل ۲۰ دقیقه روی موهای شما باقی می مانند. برخی از ماسک ها به نوع مو و مواد تشکیل دهنده می توانند چندین ساعت روی موهای شما باقی بمانند.

سخن اخر در مورد مزایای استفاده از ماسک مو

انواع مختلفی از ماسک های موی DIY وجود دارد که می توانید با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل، تخم مرغ، عسل یا موز در خانه درست کنید.

اگر ماسکی می‌خرید، به دنبال ماسکی باشید که با نوع موی شما مناسب باشد و تا حد امکان حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی کمتری باشد.

اگر ماسکی می‌خرید، به دنبال ماسکی باشید که با نوع موی شما مناسب باشد و تا حد امکان حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی کمتری باشد.

مزایای استفاده از ماسک مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد