توضیحات مقاله نکات مهم استحمام :

نکات مهم استحمام : جز کارهای خوشایند و آرامش بخشی است که باعث می شود خستگی شما کم شود و موجب تمیزی و پاکسازی بدن شما می شود. بسیاری فکر می کنند حمام کردن نکته خاصی ندارد اما در واقع این گونه نیست. رعایت بهداشت فردی یکی از بخش‌های مهم در حفظ سلامتی ما به شمار می‌آید.

نکات مهم استحمام:

برخلاف باور بسیاری از مردم، واقعا نیازی به هر روز حمام کردن نیست. بیشتر اوقات با چند بار دوش گرفتن در طول هفته، پوست بهتری خواهید داشت، به‌خصوص در فصل زمستان و زمان‌هایی که هوا خشک است و بدن زیاد عرق نمی‌کند. بااین‌حال برخی افراد با هر روز حمام کردن بیشتر احساس پاکیزگی و راحتی می‌کنند.

 استحمام به چه معناست؟

به‌احتمال زیاد چندی پیش از دوران نوجوانی خود، حمام رفتن به‌تنهایی را آغاز کرده‌اید. اما آخرین باری که با خود فکر کرده‌اید که آیا واقعاً به‌درستی حمام می‌کنید یا خیر، چه زمانی بوده است؟ برای اکثر ما حمام کردن خلاصه شد است در پریدن زیر دوش آب گرم، شست چرک، روغن و عرق از روی بدن. هر تغییری در این ریتم نیز برای ما سخت و غیرقابل‌پذیرش است.

 استحمام به چه معناست؟

اما در حقیقت با فراگیری چندین تکنیک می‌توان حمام کردن را کارآمدتر کرد. دست‌یابی به سطح مناسبی از بهداشت فردی بسیار ضروری و از عوامل حفظ سلامتی بدن است. ازاین‌رو، دانستن روش صحیح حمام کردن و انجام این کار در فواصل زمانی منظم، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نکاتی برای شیوه صحیح استحمام:

1.برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید:

1.برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید:

ممکن است حمام بخار گرم حس خیلی خوبی بدهد، ولی آب داغ رطوبت پوست را خشک می کند. آب داغ بیشتر چربی های طبیعی بدن را از بین می برد. پس اگر واقعا احتیاج دارید، حداکثر 2 الی 3 دقیقه از آب گرم استفاده کنید و سپس آن را ولرم کنید.

کات مهم استحمام 2.پا برهنه نباشید:

2.پا برهنه نباشید:

مصالعات نشان می‌دهد کف حمام بیشترین باکتری را دارد در حقیقت در هر متر مکعب دو میلیون باکتری رشد می‌کند. این باکتری ها ممکن است به پوست آسیب وارد کنند و ما را دچار دردسر بکند.

3.در حمام شانه نکشید:

3.در حمام شانه نکشید:

برای پیشگیری از گره خورد مو‌ها و ایجاد موخوره پیش از شستشو، مو‌ها را به خوبی شانه بزنید. اگر در حمام مو های خود را زمانی که خیس هستند یا بعد از شستشو شانه بکنید به بافت مو آسیب می رسانید. پس از شانه کردن موهای خود در حمام خودداری کنید.

نکات مهم استحمام 4.پیش از خیس کردن موها، ابتدا موهایتان را شانه کنید:

بهتر است پیش از خیس کردن مو، با استفاده از شانه و برس مناسب، موهای خود را شانه بزنید تا تمام گره های موجود در مو باز شد و شست و شوی مو آسان تر باشد. چون موها پس از خیس، سنگین شد و چنانچه موها را در حالت خیس شانه بکشید. فشار و کشش بسیار زیادی به ریشه موها وارد خواهد آمد و احتمال سستی موها در ریش و ریزش مو را بیشتر خواهد کرد.

4.پیش از خیس کردن موها، ابتدا موهایتان را شانه کنید:

شانه کردن موها را از پایین مو آغاز نموده و به آرامی به بالا و ریشه مو بروید. با این کار گره های به وجود آمده در پایین مو آسان تر باز شده و فشار زیادی نیز به ریشه موها وارد نخواهد شد. شانه کردن موها پیش از شست مو، اثر خیلی زیادی در راحت تر شدن روند شست و شوی موها خواهد گذاشت. بعد از حمام نیز می توانید یک بار دیگر موها را به آرامی شانه بزنید.

نکات مهم استحمام 5.شست و شوی موها:

5.شست و شوی موها:

چنانچه تصمیم شستن موها را دارید، به ‌اندازه سکه‌ ۵۰۰تومانی از شامپو را کف دست بریزید. دست‌ها را به هم بمالید تا شامپو کف کند و آن را کف سر و پشت گردن بمالید. احتیاجی نیست به همه موهایتان شامپو بزنید؛ باقی‌مانده شامپو بعد از آب‌کشی از کف سر روی ساقه‌های موها می‌ریزد و همه موها تمیز می‌شود.

برای مشاهده شامپو مناسب موهای خود کلیک کنید.

6.زیاد از حد موها را نشویید:

6.زیاد از حد موها را نشویید:

مهم‌ترین کارکرد حمام، مراقبت از پوست و مو و پاکیزگی آن‌ها است. اگر در طول هفته بیشتر از حد حمام کنید، به مرور زمان پوستتان دچار خشک خواهد شد. حمام بیش از حد به معنای از بین رفتن منافذ و چربی‌های مفید روی پوست است. در این صورت بعد از مدتی پوستی خشک و خشن خواهید داشت. مو از سلول های مرده تشکیل شده است و به اندازه بقیه پوست ما احتیاجی به شست و شو ندارد. اینکه چقدر مویتان را بشویید بستگی به نوع موی شما دارد.

شامپو های مناسب مو خشک.

شامپوهای مناسب مو چرب.

شامپوهای مناسب مو معمولی.

نکات مهم استحمام 7.کف سر خود را با ناخن نشویید:

اگر شستن و ماساژ دادن کف سر درست انجام شود، احساس نشاط بیشتری به فرد می‌دهد. ولی باید گفت اگر هنگام شستشو سر از ناخن‌ها استفاده می‌کنید، به پوست سر خودتان آسیب وارد میکنید.

7.کف سر خود را با ناخن نشویید:

ناخن‌های دست امکان دارد سبب به تشکیل خراش در پوسته سر شود و حتی می‌تواند آن را پوسته پوسته کند. به جای اینکه از ناخن‌های دست استفاده کنید، از سر انگشتان استفاده کنید تا کف و شامپو به خوبی شسته شود.

8.استفاده از کیسه را فراموش کنید:

8.استفاده از کیسه را فراموش کنید:

ما با كيسه كشيدن در استحمام مي خواهيم به زور طبقه سطحي پوست را كه لايه شاخي نام دارد، از سطح پوست برداريم. خيلي ها وقتي به اصطلاح با كيسه چرك مي كنند، فکر مي كنند اين کثیفی ها هستند كه از پوست کنده میشوند، در حاليكه اين لايه از پوست است كه شما به زور كنده ايد. وجود لايه شاخی پوست كه روی سطح آن قرار دارد و لايه اي مرده از سلول هاي پوستی است. براي محافظت از لايه هاي زيرين پوست كه زنده اند لازم است.

نکات مهم استحمام 9.لیف نرم:

9.لیف نرم:

پوست بدن سطحی کاملا حساس و لطیف دارد. به همین دلیل موقع حمام از لیف‌های خشن و سفت برای شستشو بدن استفاده نکنید. این کار به بافت پوست آسیب وارد می‌کند. بهترین نوع لیف، جنس لیف حوله‌ای است که برای شستشوی بدنم کودکان از آن‌ها استفاده می‌شود.

10.شستشوی بدن:

10.شستشوی بدن:

با استفاده از لیف حمام، برس بدن یا با دست‌هایتان، صابون یا شامپو بدن را به پوست بمالید. از گردن و شانه‌ها آغاز کنید و تا پاها ادامه دهید. شستشو پاها و بین انگشت‌ها با آب و صابون را یادتان نرود.

برای مشاهده شامپو های بدن،کلیک کنید.

نکات مهم استحمام 11.صابون مناسب :

بعضی از صابون‌ها کاملا خشک هستند و مواد مرطوب کننده ندارند. در این صورت بعد ازحمام پوست بدنتان خشک می شود. بهتر است برای محافظت بیشتر از پوست، از صابون‌های حاوی نرم کننده استفاده کنید. پیدا کردن صابون‌های آب‌رسان راحت است. کافی است که روی بسته صابون را بخوانید تا صابون مورد نظر را پیدا کنید.

11.صابون مناسب :

برای مشاهده صابون های مناسب کلیک کنید.

12.شست و شوی صورت:

12.شست و شوی صورت:

این مرحله از استحمام باید پس از شست موها و بدن انجام شود تا نتیجه مورد نظر دیده شود. هنگامی که صورتتان را با آب گرم می شویید، منفذهای پوستتان باز می شوند و مواد شوینده صورت وارد منفذها می شوند و با آکنه ها مبارزه می کنند. همینطور منفذهای باز باعث ورود باکتری ها و ایجاد جوش می شوند.

سوالات متداول درباره نکات مهم استحمام :

سوالات متداول درباره استحمام:

آیا باید روزی دو بار حمام کنیم؟

برای حفظ بهداشت نیازی نیست که دو بار در روز حمام کنید. حتی گاهی زود حمام کردن باعث خشک شدن پوست، حساسیت پوستی و دیگر مشکلات میشود.

آیا استفاده کردن از سنگ پا مفید است؟

استفاده ازسنگ پا سبب از بین رفتن پوسته های اضافی پاشنه می شود و این قسمت از پوست بازسازی می شود .استفاده از سنگ پا در حمام برای سردرد و اکثر بیماری های دیگر موثر است.

مدت زمان حمام کردن چقدر است؟

دوش به طور ایده آل پنج تا 10 دقیقه طول خواهد کشید.

سخن آخر در مورد نکات مهم استحمام :

در فروشگاه لاویا با ارائه معتبر ترین لوازم آرایشی دنیا یک پکیج کامل را برای شما حمع کرده ایم. لاویا وارد کننده مستقیم محصولات است و به صورت شرکتی محصول دریافت نمی کند. شاید محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال به نسبت بقیه محصولات قیمت بیشتری داشته باشد ولی شما اطمینان دارید که بهترین محصولات روز دنیا را استفاده میکنید و مشکلی برای پوست و سلامتی شما به وجود نخواهد آمد.

تضمین کیفیت

فروشگاه لاویا وارد کننده مستقیم تمام محصولات پوستی است و به همین دلیل اصالت آن ها را ضمانت مبکنیم. به صورتی که شما میتوانید پس از سفارش و حتی پس از باز شدن و استفاده شدن محصول در صورتی که از کیفیت آن راضی نبودید، بدون هیچ مشکلی محصول را برای ما پس بفرستید. و ما حتی هزینه پست هم پرداخت میکنیم. با لاویا همیشه اطمینان دارین ازمحصولاتی که استفاده میکنید. و با خیال راحت میتونید پوستتون رو به بهترین وجه ممکن مراقبت کنید.

تنها کافی است به فروشگاه اینترنتی لاویا مراجعه نمایید و از دیدن تنوع محصولات و برندها لذت ببرید.

نکات مهم استحمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد