روتین پوستی قبل از خواب بسیار مهم است.  و در حالی که یک روال یکسان برای همه وجود ندارد. یک روتین اساسی وجود داردکه همه باید آن را داشته باشند.  ما به سراغ متخصصان رفتیم تا ببینیم آنها برای یک روال اولیه مراقبت از پوست در شب چه توصیه می کنند.  برای دیدن نکات آنها به خواندن ادامه دهید.

اگر می‌خواهید به یک روال زیبایی شبانه پایبند باشید. که نیازی به رها کردن تمام شب خود یا خرج کردن کل حقوق خود نداشته باشید.تنها نیستید.  بیشتر زنان چه در مدرسه، چه محل کار، خانواده ی بین هر سه مورد به طور همزمان تعادل برقرار کنند، اکثر زنان تلاشمی‌کنند تا زمان کافی را در شب‌های خود اختصاص دهند تا از پوست خود مراقبتی را که شایسته آن است انجام دهند.

بهترین روتین پوستی قبل از خواب | مراقبت از پوست

یکی از مهمترین اعمال زیبایی شبانه، شست آرایش روزمان از صورت است.  صورت ما حساس ترین ناحیه پوست بدن و مستعدترین ناحیه برای جوش و چین و چروک است.

 بسیاری از ما قبل از خواب صورت خود را می شوییم تا آرایش همان‌ روز خود را پاک کنیم اما اگر آرایش نکنیم چه؟  یا اگر آرایش کردن در رختخواب باعث ایجاد آکنه در ما نشود چه؟  آیا واقعاً باید صورت خود را بشوییم؟

راه های مراقبت از صورت قبل از رفتن به رختخواب

 صرف نظر از اینکه آرایش می کنید یا از آکنه رنج می برید، مهم است که صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید.  شستن صورتبه موارد زیر کمک می کند:

  • برای روتین پوستی قبل از خواب منافذ را پاک کنید.

همانطور که آرایش را از روی پوست خود پاک می کنید. منافذ پوست باز می شوند و پوست شما در نهایت میتواند نفس بکشد.

برای روتین پوستی قبل از خواب منافذ را پاک کنید

  •  چربی را از روی پوست پاک کنید.

حتی اگر آرایش هم نکنید، تا پایان روز صورتتان مقداری روغن روی آن خواهد داشت.  اگرشسته نشود، می‌تواند منافذ را مسدود کند. و صورت شما را در برابر جوش‌ها آسیب‌پذیر کند. و باعث شود پوست شما کدر به نظربرسد.  شستن صورت این چربی را از بین می برد، منافذ پوست را باز می کند و چهره شما را شاداب می کند.

  •  جلوگیری از چین و چروک.

عدم شستن صورت می تواند منجر به پیری زودرس و ایجاد چین و چروک شود، زیرا پوست شما به مرور زمان رطوبت و شادابی خود را از دست می دهد.

  • در روتین پوستی قبل از خواب پوست خود را شاداب کنید

وقتی به رختخواب می روید، پوست شما صاف تر به نظر می رسد زیراشستشوی شبانه صورت، پوست های مرده را از بین می برد و به شما احساس شادابی و تفکر می دهد.

نکته مهم در روتین پوستی قبل از خواب

متأسفانه، با وجود فواید آن، بسیاری از ما چنان زندگی پرمشغله ای داریم که اغلب از شستن صورت خود در پایان روز غافل میشویم.

اگر در دوران جوانی به درستی از پوست خود مراقبت نکنیم، بعداً پشیمان خواهیم شد.  اما چگونه می‌توانیم صورت خود را به درستی بشوییم، در حالی که نه زمان آن را داریم و نه پول لازم برای خرید یکسری محصولات گران قیمت مراقبت از پوست را داریم؟

اگر به دنبال راهی برای صرفه جویی در زمان و هزینه در حین مراقبت صحیح از پوست خود هستید، در اینجا چند راه سریع، آسان ومقرون به صرفه برای مراقبت از صورت خود قبل از رفتن به رختخواب آورده شده است.

 1. برای انجام روتین پوستی قبل از خواب به خودتان زمان بدهید.

 شستن صورت خود را در اولویت قرار دهید، حتی اگر در سفر هستید یا دیر به خانه می آیید.  هنگامی که فهمیدید چه مدت باید صورتخود را به خوبی بشویید، آن زمان را در برنامه خواب خود قرار دهید.  آیا شستن صورت ده دقیقه طول می کشد؟  سپس تلویزیون راخاموش کنید یا گوشی خود را زمین بگذارید و ده دقیقه زودتر به رختخواب بروید.

 2. از آب گرم استفاده کنید.

 استفاده از آب گرم روی صورت به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و آنها را از آلودگی، چربی و باکتری هایی که می توانند منجر به آکنه شوند پاک می کند.  همچنین شما را آرام می کند ، یک احساس عالی قبل از خواب.

 3. از برس استفاده کنید.

برای روتین پوستی قبل از خواب برس های پاک کننده صورت یک راه عالی برای صاف کردن پوست، پاکسازی منافذ، از بین بردن پوست مرده و جلوگیری از جوش هاهستند.  به سادگی پاک کننده صورت مورد علاقه خود را روی صورت خود بمالید و سپس به آرامی آن را با برس پاک کننده صورت خودماساژ دهید تا پوست و صورت خود را در حالی که برای خواب آماده می شوید آرام کنید.

 اگر از برس پاک کننده صورت استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که بعد از هر بار استفاده آن را کاملا تمیز کرده و هر چند ماه یکبار آن را به طور کامل تعویض کنید.  برای بهترین نتیجه، چندین بار در هفته استفاده کنید، اما نه هر شب.  با شروع روتین و تنظیم پوستشما ممکن است جوش های اولیه رخ دهد.

 4. پدها را امتحان کنید.

 پدهای پاک کننده آرایش یا سایر پدهای پاک کننده صورت نباید جایگزین روال معمول شستشوی صورت شما شوند، اما اگر از خانه دورهستید یا برای مدتی تحت فشار هستید، می توانند راه حلی سریع ارائه دهند.  آنها به پاک کردن مقدار قابل توجهی از آرایش قبل ازخواب کمک می کنند و منافذ شما را با فضایی برای تنفس باز می کنند.

ویدیو بهترین روتین پوستی قبل از خواب | مراقبت از پوست

 5. آبکشی کنید.

 پس از استفاده از یک پاک کننده صورت یا استفاده از برس پاک کنند، صورت خود را با آب گرم بشویید.  همچنین ممکن است بخواهید از یک پارچه شستشوی تمیز استفاده کنید تا به آرامی پاک کنند های باقی مانده را بردارید و پوست مرده باقی مانده را پاک کنید.

 6. روتین پوستی قبل از خواب را تکرار کنید.

 هنگامی که یک بار صورت خود را شستید، دوباره آن را بشویید.  اگرچه لازم نیست دوباره از برس پاک کننده یا لایه بردار دیگر استفاده کنید، اما مهم است که یک بار دیگر صورت خود را با پاک کنند خود بشویید، زیرا یک شستشو معمولاً در از بین بردن چربی، پوست مرده یا آرایش موفق نمی شود.  بیشتر آرایش ها برای 12 تا 24 ساعت فرمول شد اند، بنابراین به راحتی پوست شما را ترک نمی کنند.  برای تمیزی کامل تر، دو بار بشویید.

گیف بهترین روتین پوستی قبل از خواب | مراقبت از پوست

 هنگامی که یک بار صورت خود را شستید، دوباره آن را بشویید.  اگرچه لازم نیست دوباره از برس پاک کننده یا لایه بردار دیگر استفاده کنید، اما مهم است که یک بار دیگر صورت خود را با پاک کننده خود بشویید، زیرا یک شستشو معمولاً در از بین بردن چربی، پوست مرده یا آرایش موفق نمی شود.

 7. صورت خود را خشک کنید.

 اگرچه این مرحله اغلب نادیده گرفته می شود، اما مهم است که صورت خود را خشک کنید و آن را از هر گونه آب یا محصول اضافی پاک کنید.  علاوه بر این، احساس یک حوله تمیز و نرم روی صورت شما درست قبل از اینکه به رختخواب بروید احساس خوبی دارد.

 8. از لوسیون استفاده کنید.

 استفاده از لوسیون مرطوب کننده و غنی از آنتی اکسیدان روی صورت قبل از خواب می تواند به پوست شما کمک کند تا شاداب بماند و از اثرات پیری محافظت کند.

 9. یک لیوان آب بنوشید.

 شاید هیچ چیز بیشتر از آب نتواند برای پوست شما مفید باشد.  آب به مرطوب نگه داشتن پوست و ظاهری سالم کمک می کند.  نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب به شما کمک می‌کند تا در طول شب هیدراته بمانید و آمادگی بیشتری برای مواجهه با هر آنچه که صبح می‌شود داشته باشید.

یک لیوان آب بنوشید.
شاید هیچ چیز بیشتر از آب نتواند برای پوست شما مفید باشد.  آب به مرطوب نگه داشتن پوست و ظاهری سالم کمک می کند.

 اگر به دنبال روتین پوستی قبل از خواب ایده آل و بهترین محصولات مراقبت از پوست برای روتین شبانه خود هستید. لینک های زیر را بررسی کنید

بهترین شوینده های صورت جهان در لاویا 

از بهترین تونر های پوست

بهترین مرطوب کننده های پوست

بهترین محصولات ضد چروک جهان در لاویا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد