توضیحات مقاله عوارض لیزر موهای زائد به گفته یک متخصص پوست

اگر احساس می کنید به محض بیرون آمدن از سالن، بلافاصله بعد از نخ زدن یا اپیلاسیون موهایتان شروع به رشد می کند، درد شما را درک می کنیم. کسانی که موهای زائد سریع یا بیش از حد رشد می کنند همیشه آرزوی روش های دائمی تری برای رفع موهای زائد دارند و ممکن است حداقل یک بار در تمام این سال ها لیزر موهای زائد را انتخاب کنند. با این حال، چند شک وجود دارد که آنها را از انجام درمان باز می دارد. عوارض لیزر موهای زائد یکی از بزرگترین نگرانی ها در بین افرادی است که مایل به انجام این درمان هستند. به هر حال، همیشه نمی توان به فناوری اعتماد کرد.

اگر سؤالاتی دارید مانند – آیا دردناک است، به چند جلسه نیاز دارد . ما پاسخ همه سؤالات شما را داریم. از آنجایی که این درمان توسط یک متخصص انجام می شود، ما تصمیم گرفتیم که برای درک دقیق عوارض جانبی لیزر موهای زائد با یکی صحبت کنیم. در این مقاله دکتر کاترین لیتون از لس آنجلس روش لیزر موهای زائد را به همراه عوارض جانبی به طور کامل توضیح می دهد. بنابراین، اگر شما یا افراد نزدیک به شما قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید وجود دارد.

عوارض لیزر موهای زائد به گفته یک متخصص پوست

آیا این یک روش بی خطر است؟

لیزر موهای زائد در صورتی که تحت نظر یک متخصص پوست و مو با تجربه انجام شود یک روش بسیار ایمن است. کیفیت لیزر و شخص پشت لیزر بسیار مهم است، یادتان باشد در اینجا پوست شما مورد بحث است. اگر یک متخصص آموزش ندیده از آن استفاده کند، لیزر و تکنیک یکسان می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده اید و با افرادی که در گذشته این کار را انجام داده اند صحبت کنید تا یک کلینیک/پزشک قابل اعتماد لیزر را پیدا کنید تا از نتایج خوب اطمینان حاصل کنید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که به سراغ روشی بروید که خیلی گران نیست، اما اگر توسط یک متخصص آموزش دید انجام نشود، عوارض جانبی لیزر موهای زائد می تواند شدید باشد.

آیا این یک روش بی خطر است؟

آیا دردناک است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد در هنگام فکر کردن به انجام لیزر موهای زائد در ذهن خود دارند، عامل درد است. خوب، البته، باید در نظر گرفت شود، زیرا نخ و اپیلاسیون بسیار دردناک است. پس آیا این دردناک تر از آن خواهد بود زیرا راه حلی دائمی ارائه می دهد؟ به گفت متخصص ما، درد در این روش به نوع لیزر و تنظیمات استفاده شد بستگی دارد. دستگاه‌های لیزر موهای زائد قبلی، احساس درد خفیفی شبیه به شکستن یک نوار لاستیکی داشتند. اما با پیشرفت تکنولوژی، درد ناشی از آن کم شد و اکنون لیزرهای کاملاً بدون درد در دسترس هستند.

آیا دردناک است؟

عوارض رایج لیزر موهای زائد چیست؟

در هفته اول پس از لیزر، موهای مرده ریخته می‌شوند و می‌توانند باعث ایجاد برآمدگی‌های ریز جوش مانند به نام فولیکولیت شوند که در اثر تحریک پوست ایجاد می‌شود. اگر روی پوست بسیار تیره یا توسط یک فرد آموزش ندیده انجام شود، سوختگی و متعاقب آن زخم نیز ممکن است.

عوارض رایج لیزر موهای زائد چیست؟

شایع ترین عارضه جانبی لیزر موهای زائد قرمزی فوری و برخی برجستگی ها است.

که معمولا در عرض 1-2 ساعت فروکش می کند. این اثرات جزئی هستند و اغلب شبیه به آنچه ممکن است حتی پس از اپیلاسیون متوجه شوید. سوزش کلی باید ظرف چند ساعت پس از عمل از بین برود. سعی کنید از کیسه های یخ برای کمک به کاهش تورم استفاده کنید. اگر علائمی فراتر از تحریک جزئی را تجربه کردید یا اگر عوارض جانبی با گذشت زمان برطرف نشد یا بدتر شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

شایع ترین عارضه جانبی لیزر موهای زائد قرمزی فوری و برخی برجستگی ها است.

هنگامی که لیزر انجام می شود، موها تراشیده می شوند و سپس لیزر اعمال می شود. در هفته اول پس از لیزر، موهای مرده از داخل پوست می ریزند. این موها هنگام لمس احساس گزگز می کنند و می توانند باعث ایجاد جوش های ریز مانند برآمدگی هایی به نام فولیکولیت شوند که در اثر تحریک پوست ایجاد می شود. معمولاً با استفاده از کرم آنتی بیوتیکی که بعد از لیزر استفاده می شود، فروکش می کند. اگر نشد، با پزشک خود تماس بگیرید.

هنگامی که لیزر انجام می شود، موها تراشیده می شوند و سپس لیزر اعمال می شود.

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد تغییر رنگ پوست است.

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگ جزئی در ناحیه تحت درمان پوست شوند. معمولاً ناحیه تحت درمان سبک تر می شود زیرا لیزر ملانین پوست را نیز هدف قرار می دهد. اما اگر پوست را در معرض نور خورشید قرار دهید بدون اینکه پس از لیزر محافظت کافی از آفتاب داشته باشید، احتمال ایجاد رنگدانه در ناحیه تحت درمان نیز وجود دارد. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی باز می گردد.

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد تغییر رنگ پوست است.

اگرچه نادر است، اما سوختگی و تاول یکی از عوارض لیزر موهای زائد است.

معمولا اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود این اتفاق می افتد. به همین دلیل توجه به این نکته ضروری است که این درمان فقط باید زیر نظر متخصص پوست انجام شود. همچنین در رنگ‌های تیره‌تر دیده می‌شود که ملانین پوست انرژی‌های بالاتر لیزر را جذب می‌کند و در نتیجه باعث ایجاد تاول می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد جای زخم، مهم است که در صورت بروز تاول، آن را نچینید

اگرچه نادر است، اما سوختگی و تاول یکی از عوارض لیزر موهای زائد است.

جای زخم از عوارض رایج لیزر موهای زائد نیست.

با این حال، اگر لیزر بسیار تهاجمی انجام شود، ممکن است زخم ایجاد شود. از آنجایی که پوست شما ظریف و حساس است، باید در حین عمل مراقبت های ویژه ای انجام شود. اسکارها معمولاً سوختگی هستند و به صورت لکه های قهوه ای دید می شوند که معمولاً با درمان همراه می شوند

جای زخم از عوارض رایج لیزر موهای زائد نیست.

بله، درست خواندید، اما نگران نباشید. همانطور که می دانید لیزر موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است، این بدان معنی است که چشمان شما می تواند در معرض خطر باشد، به خصوص در هنگام از بین برد موهای زائد صورت. استفاده از عینک های محافظ چشم در حین عمل توسط پزشک و مراجعه کننده برای ایمنی و محافظت بسیار مهم است.

بله، درست خواندید، اما نگران نباشید. همانطور که می دانید لیزر موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است، این بدان معنی است که چشمان شما می تواند در معرض خطر باشد، به خصوص در هنگام از بین بردن موهای زائد صورت. استفاده از عینک های محافظ چشم در حین عمل توسط پزشک و مراجعه کننده برای ایمنی و محافظت بسیار مهم است.

افسانه ها در مورد لیزر موهای زائد

هر درمان پوستی، چه طبیعی و چه در یک کلینیک، همیشه با افسانه ها احاطه شد است. همیشه خواهید شنید که می گویند این برای پوست یا سلامتی شما مضر است یا می تواند منجر به بیماری های جدی شود. افسانه های زیادی در مورد لیزر موهای زائد نیز وجود دارد، به ما اجازه دهید آنها را برای شما رد کنیم.

افسانه ها در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود

لیزر مورد استفاده در این روش از سلول پوست عبور می کند تا فقط فولیکول های مو در لایه های پوست را هدف قرار دهد. هیچ تحقیقی وجود ندارد که ثابت کند لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود. با این حال، مقدار کمی پرتو در طی این روش تولید می شود، اما مضر نیست و هنوز هیچ مدرکی دال بر ارتباط آن با سرطان یافت نشده است.

لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود

همانطور که در بالا ذکر شد، لیزر فقط روی پوست کار می کند. هیچ اندام دیگری در بدن را تحت تأثیر قرار نمی دهد. بنابراین، اشتباه است که بگوییم می تواند باعث ناباروری شود. لیزر موهای زائد کاملا بی خطر است، در واقع، اگر تصمیم به انجام آن در نواحی حساس مانند قسمت های خصوصی خود داشته باشید، به هیچ وجه مضر نیست.

کیت های حذف لیزر خانگی موثر هستند

این روزها کیت های خانگی لیزر موهای زائد برای کسانی که نمی خواهند به متخصص پوست مراجعه کنند نیز موجود است. با این حال، ایمنی و اثربخشی این کیت ها بسیار مشکوک است. بسیاری از افراد نتایج متوسطی را از این کیت‌ها تجربه می‌کنند، رشد مو سبک‌تر یا ظریف‌تر است، زیرا آنها به اندازه موارد موجود در کلینیک متخصص پوست قدرتمند نیستند.

عوارض لیزر موهای زائد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد