راه های درمان میلیا  موضوع اصلی این نوشته است . آیا تا به حال متوجه بافتی روی صورت خود شده‌اید که کاملاً آکنه‌ای نباشد اما همچنان وجود داشته باشد؟ ممکن است قرمزی، خارش یا تحریکی که معمولاً با آکنه همراه است وجود نداشته باشد، اما این کیست های کوچک سفید ممکن است همچنان به پوست شما بافتی اضافه کنند. ممکن است با میلیا سر و کار داشته باشید.

میلیا چیست؟

وقتی کراتین – نوعی پروتئین – در زیر سطح پوست گیر می‌کند و سلول‌های مرده پوست به خودی خود لایه‌برداری نمی‌کنند، این برجستگی‌های ریز ایجاد می‌شوند. آنها تمایل دارند روی گونه ها، بینی یا پیشانی ظاهر شوند و معمولا بی ضرر هستند. خبر خوب این است: آنها را می توان تنها با چند تغییر در روال مراقبت از پوست در خانه درمان کرد.

راه های درمان میلیا | چگونه میلیا را دز خانه درمان کنیم؟

چه چیزی باعث میلیا می شود؟

مانند بسیاری از مشکلات پوستی، انواع خاصی از پوست از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به میلیا هستند. عوامل متعددی، مانند تجمع و آسیب ناشی از نور خورشید، می تواند باعث تحریک شود

راه های ایمن برای درمان میلیا یا به عبارتی خلاص شدن از شر برآمدگی های ریز سفید روی صورت

هیچ دلیل پزشکی برای برداشتن میلیا وجود ندارد – برجستگی های کوچک و سفیدی که وقتی سلول های مرده پوست زیر پوست گیر می کنند روی صورت ایجاد می شود. با این حال، اگر ظاهر آنها را دوست ندارید، میلیا را می توان به صورت دستی توسط متخصص پوست برداشت. محصولات لایه بردار بدون نسخه و رتینوئیدهای موضعی نیز ممکن است کمک کنند.

در این مقاله بهترین و ایمن ترین راه ها برای خلاص شدن از شر میلیا را در صورت تمایل توضیح می دهد. توجه داشته باشید که این پیشنهادات فقط برای بزرگسالان است.

میلیاهای نوزادی – برآمدگی هایی که در نوزادان تازه متولد شده ظاهر می شوند – نیازی به درمان ندارند. آنها معمولاً طی چند هفته خود به خود از بین می روند. محصولاتی که برای درمان پوست بزرگسالان طراحی شده اند می توانند برای پوست نوزاد مضر باشند.

از راه های موثر درمان میلیا خارج کردن با دست است.

موثرترین درمان برای میلیا خارج کردن با دست است که توسط یک متخصص انجام می شود. همچنین، نتایج فوری هستند.  گاهی اوقات به نام deroofing نامیده می شود، این روش معمولا توسط متخصص پوست انجام می شود.

آنها با یک تیغه جراحی کوچک به نام لانست یک سوراخ کوچک در سطح پوست ایجاد می کنند. سپس پلاگ سخت مواد به آرامی با انگشتان پزشک یا ابزاری به نام کومدون اکسترکتور از سوراخ بیرون زده می شود.

ممکن است به نظر یک روش دردناک به نظر برسد، اما اینطور نیست. نیازی به بیهوشی نیست. در بدترین حالت، شما احساس سوزش می کنید.

در برخی موارد، استخراج میلیا ممکن است توسط یک متخصص زیبایی، فردی که در سالن یا اسپا پوست کار می کند، انجام شود. اگرچه برخی از کشوره ها به سالن های زیبایی اجازه نمی دهند پوست را سوراخ کنند، بنابراین همه آنها مجاز به ارائه این خدمات نیستند.

آیا می توانید میلیا را با فشار خارج کنید؟

از آنجایی که میلیا در زیر یک لایه نازک پوست و نه در منافذ تشکیل می شود، هیچ منفذی در پوست وجود ندارد تا پلاگین را فشار دهد. هرگز سعی نکنید میلیا را با فشار دادن خارج کنید. این کار نمی کند و می تواند باعث عفونت، آسیب جدی به پوست و حتی اسکار دائمی شود.

راه های درمان میلیا با استفاده از محصولات لایه بردار OTC

اگر فقط چند میلیا کوچک اینجا و آنجا دارید، ممکن است بخواهید ابتدا یک محصول بدون نسخه (OTC) را امتحان کنید.

گزینه ها عبارتند از:

  • محصولات اسید سالیسیلیک
  • محصولات اسید گلیکولیک
  • دیفرین (آداپالن)، درمان آکنه

این محصولات به لایه برداری پوست، یا حذف سلول های مرده پوست از سطح آن کمک می کنند.

با این حال، آماده استفاده از آنها برای مدت طولانی باشید. میلیا سرسخت است و ممکن است ماه ها طول بکشد تا شاهد بهبودی باشیم.

اگر تعداد زیادی میلیا دارید، اگر حتی در حین استفاده از درمان های OTC برای سال ها بوده اند، یا اگر در نقطه ای هستند که درمان با محصولات OTC برای شما دشوار است (مانند پلک)، به متخصص پوست مراجعه کنید.

نسخه های موضعی رتینوئید

اگر مستعد ابتلا به میلیا هستید، و برخی افراد نیز مستعد ابتلا به میلیا هستند، متخصص پوست ممکن است به شما توصیه کند از یک رتینوئید موضعی تجویزی استفاده کنید.

رتینوئیدهای موضعی به لایه برداری موثرتر از محصولات OTC کمک می کنند. رتینوئیدهای موضعی همچنین به شل شدن پلاگین کراتین موجود در میلیا کمک می کنند و به آنها کمک می کند تا به سطح بروند تا بتوانند از بین بروند.

خلاصه راه های درمان میلیا

میلیا کیست های ریزی هستند که در زیر پوست، معمولا روی صورت ایجاد می شوند. از آنجایی که میلیا فقط یک مسئله آرایشی است، انتخاب درمان یا عدم درمان آنها به عهده شماست. درمان لازم نیست و آنها می توانند به مرور زمان خود به خود از بین بروند. اگر میلیا شما را آزار می دهد، درمان ها می توانند آنها را بهبود بخشند.

به خاطر داشته باشید که موارد دیگر می تواند باعث ایجاد برجستگی های سفید روی پوست شود. اگر 100% مطمئن نیستید که میلیا است، ممکن است بخواهید برجستگی های خود را توسط پزشک بررسی کنید.

سوالات متداول درباره ی راه های درمان میلیا

چگونه از شر میلیا روی پلک خلاص شوم؟

برای کشیدن دستی میلیا از پلک به متخصص پوست یا چشم پزشک مراجعه کنید. این پوست بسیار حساس است. خودتان سعی نکنید میلیا را حذف کنید.

آیا میلیا همان جوش است؟

خیر. جوش ها با هسته نرمی از سلول های مرده پوست، سبوم (روغن پوست) و باکتری ها پر شده اند. وقتی یکی را بیرون می آورید – که نباید انجام دهید – مایع از منافذ جریان می یابد. میلیا با یک پلاگین از سلول های مرده پوست کراتینه شد (سخت شد) پر شد است و نمی توان آنها را از بین برد.

وجود میلیا چه احساسی دارد؟

میلیا کیست های ریز هستند. توده کوچک سفید داخل آنها بسیار سفت است، تقریباً مانند یک دانه شن.

آیا می توان از میلیا جلوگیری کرد؟

نمی توان از نوعی میلیا که خود به خود روی پوست ظاهر می شود جلوگیری کرد. موارد مربوط به آسیب های پوستی ممکن است با محافظت از پوست در برابر نور بیش از حد خورشید و محصولات مراقبت از پوست تحریک کننده و لایه برداری منظم پوست قابل پیشگیری باشند.

چگونه می توانم میلیا را در خانه حذف کنم؟

یک درمان خانگی خوب این است که صورت خود را بخارپز کنید. شما می توانید این کار را در حمام به عنوان بخشی از دوش آب گرم انجام دهید یا می توانید یک بخارشوی صورت بخرید. بخار منافذ را باز می کند و به دفع پوسته های کراتین به منافذ کمک می کند. همچنین می توانید از پاک کننده های لایه بردار حاوی اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک استفاده کنید.

سریع ترین راه برای درمان میلیا چیست؟
درمانهای خانگی

هر روز ناحیه آسیب دید را تمیز کنید. برای جلوگیری از تحریک پوست از صابون ملایم استفاده کنید.
بخار آب منافذ را باز می کند. این کار را می توان با نشستن در حمام و دوش آب گرم انجام داد.
به طور مرتب ناحیه مورد نظر را لایه برداری کنید.
از ضد آفتاب استفاده کنید. …
استفاده از رتینوئیدهای موضعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد