انتخاب بهترین شامپو برای درمان شوره سر یکی مهم ترین راه های رفع شوره سر است، اگر شما هم شوره سر دارید تا انتهای این مقاله با لاویا باشید چرا که قرار است به برسی دلایل مختلف ایجاد شوره و درمان آن بپردازیم. خشکی پوست سر و پوسته پوسته شدن مداوم دست کم ناراحت کننده است. اما شامپو  می تواند شوره سر را تا حدودی تسکین دهد. شامپوهای ضد شوره، پوست سر را لایه برداری و پاک می کنند.

شوره سر چیست؟

شوره سر چیست؟

شوره سر یک بیماری شایع است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. این بیماری واگیردار نیست و به راحتی درمان می شود. اما می تواند خجالت آور باشد. شوره های خفیف را می توان با یک شامپوی ملایم روزانه درمان کرد. اگر این کار موثر نبود، یک شامپوی دارویی ممکن است کمک کند و شوره سر را کنترل و رفع کند.

شایع ترین دلایل شوره چیست؟

شایع ترین دلایل شوره چیست؟

  • خشکی پوست یکی از شایع ترین علل شوره سر است
  • خوب آب نکشیدن موها و باقی ماندن شامپو  روی مو
  • عدم تعادل هورمونی در بدن
  • ضعیف بودن سیتم ایمنی بدن
  • چربی پوست
  • بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس
  • بالا رفتن سن
  • تغذیه نادرست
  • هیجان، نگرانی، استرس
  • گرم و مرطوب بودن هوا
  • خشک و سرد بودن هوا
  • عرق کردن زیاد پوست سر
  • کثیف بودن پوست سر

شوره سر چه علاِئم و نشانه های دارد؟

شوره سر چه علاِئم و نشانه های دارد؟

پوسته پوسته شدن واضح ترین علامت شوره سر است و ممکن است آن را روی موهای خود و همچنین روی شانه های خود مشاهده کنید. این اتفاق زمانی می افتد که بدن سرعت تجدید سلول های پوست را افزایش می دهد و باعث می شود سلول های اضافی روی پوست سر ظاهر شده و پوسته پوسته شوند. خارش پوست سر اغلب اولین علامتی است که خود را نشان می دهد و می تواند به عنوان یک علامت هشدار قبل از شروع پوسته پوسته شدن، پوست سر در نظر گرفت. خشکی و قرمزی نیز می تواند یکی از علائم شوره سر باشد. یکی دیگر از علائمی که ممکن است به خاطر شوره ی سر رخ دهد ایجاد جوش روی شانه و پشت بدن است.

دیگر علائم شوره سر:

  • خارش شدید سر
  • قرمزی و درد پوست سر
  • احساس وجود زخم یا جراحت در پوست سر
  • احساس سوزش پوست سر
  • ریزش موقت موی سر
  • پوسته پوسته شدن ابرو یا ریش در مردان

آیا شوره سر منجر به ریزش مو می شود؟

در بیشتر موارد، شوره سر مستقیماً باعث ریزش مو نمی شود. با این حال، خارش ناشی از آن می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود، اگر چه طاسی کامل نیست. علاوه بر این، شوره سر می تواند ریزش مو را در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک افزایش دهد، وضعیتی که باعث طاسی با الگوی مردانه و زنانه می شود.
شوره سر یک عفونت پوستی است که معمولاً توسط قارچی به نام مالاسزیا گلوبوزا ایجاد می شود که به طور طبیعی در پوست سر شما وجود دارد. این قارچ سبوم ترشح شده توسط غدد سباسه متعدد را تجزیه می کند و اسید اولئیک ایجاد می کند. نیمی از مردم جهان به این محصول جانبی واکنش نشان می دهند و در نهایت با خارش پوست سر، پوسته های قرمز و پوسته های سفید مایل به زرد سلول های مرده پوست مواجه می شوند.

معرفی بهترین شامپو برای درمان شوره سر

در این قسمت برای درمان شوره سر بهترین شامپو برای درمان شوره سر را به شما معرفی میکنیم:

شامپو هد اند شولدرز مدل کلاسیک 2 در 1 اصل فرانسه بهترین شامپو برای درمان شوره سر است

شامپو هد اند شولدرز مدل کلاسیک 2 در 1 اصل فرانسه بهترین شامپو برای درمان شوره سر است
عکس اختصاصی لاویا از محصول

افراد زیادی هستند که همیشه بر روی لباس و دور یقه‌شان اثری از سفیدی یا شوره وجود دارد و یا دیدیم که فردی مدام در حال خاراندن موی سر خود است و احساسی از کلافگی و ناراحتی دارد. یکی از راه‌ های مقابله با شوره سر استفاده از شامپو ضد شوره است. شامپو هد اند شولدرز مدل کلاسیک در حجم 400 میلی لیتر ساخت کشور فرانسه است که شاید شما هم نام آن را شنیده باشید.

شامپو هد اند شولدرز دارای ویژگی هایی مثل :

1) پاک کننده – بهترین شامپو برای درمان شوره سر و از بین بردن چربی و پوسته پوسته شدن پوست سر

2) محافظت کننده – پوست سر را در برابر شوره سر محافظت می کند

3) مرطوب کننده، همیشه مو های شما را مرطوب و سالم نگه می دارد

بهترین شامپو برای درمان شوره سر شامپو ضد شوره موهای چرب لیمویی هد اند شولدرز اصل فرانسه

بهترین شامپو برای درمان شوره سر شامپو ضد شوره موهای چرب لیمویی هد اند شولدرز اصل فرانسه
عکس اختصاصی لاویا از محصول

شامپو ضد شوره موهای چرب لیمویی هد اند شولدرز به طور موثر موهای چرب و پوست سر چرب را  تمیز می کند و بهترین شامپو برای درمان شوره سر است که فرمول تقویت شده آن به طور موثر، چربی پوست و موی سر را تمیز می کند تا شوره سر را قبل از اینکه ظاهر شود متوقف کند.

شامپو ضد شوره لیمویی هد اند شولدرز طوری طراحی شد که موهای نرم و لطیفی را به شما ارائه می دهد. این شامپوی با کیفیت، طراوت بخش و نرم کننده مو است و از خارش، خشکی و چرب شدن پوست سرتان جلوگیری می کند. در واقع محصولات مراقبتی مو مثل شامپوها برای درمان شوره سر بسیار مفید هستند.

این محصولات معمولاً ترکیبات خاصی مانند روغن‌ های درمانی و عصاره‌ های گیاهی دارند که به رفع شوره و بهبود وضعیت سلامت پوست سر کمک می‌کنند. استفاده مرتب و مداوم از این محصولات واقعاً تأثیرگذار هستند. بهترین نتیجه از این محصولات زمانی به دست میاد که شما از آنها به طور دقیق و مداوم استفاده کنید.

یکی از بهترین شامپو برای درمان شوره سر شامپو ضد شوره و ضد خارش هد اند شولدرز اصل فرانسه

یکی از بهترین شامپو برای درمان شوره سر شامپو ضد شوره و ضد خارش هد اند شولدرز اصل فرانسه
عکس اختصاصی لاویا از محصول

شامپو ضد شوره و ضد خارش هد اند شولدرز نعنا دارای رایحه تسکین دهنده و با طراوت اکالیپتوس است، در حالی که فرمول منحصر به فرد آن 7 لایه سطحی در عمق پوست سر شما کار می کند تا به متوقف کردن شوره سر در منشا آن و حفظ موهای سالم کمک کند. این شآمپو از نظر بالینی ثابت شده است که از پوسته پوسته شدن و خارش محافظت می کند، پوست سر را ترمیم می کند و در عین حال اطمینان می دهد که پوست سر شما تمیز و سالم می شود.

آیا کمبود ویتامین باعث شوره سر می شود؟

بهترین شامپو برای درمان شوره سر آیا کمبود ویتامین باعث شوره سر میشود؟

شوره سر زمانی اتفاق می افتد که قارچی به نام مالاسزیا گلوبوزا شروع به تغذیه از روغن اضافی موجود در پوست سر شما می کند. این قارچ به طور طبیعی می تواند روغن را به اسیدهای چرب تجزیه کند که تقریباً از هر 2 نفر 1 نفر به آن حساس هستند. منجر به قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود.

یک ویتامین یا کمبود برخی ویتامین ها می تواند این وضعیت را بسیار بدتر کند. ویتامین های D، B2، B3، B6، B7 معمولاً با پوسته پوسته شدن پوست سر مرتبط هستند. کمبود این ویتامین ها می تواند به طور مستقیم بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و خطر التهاب را افزایش دهد. ویتامین B و روی نیز نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با بیماری‌هایی مانند شوره سر دارند

اسیب هایی که شوره به موی سر میرساند؟

بهترین شامپو برای درمان شوره سر اسیب هایی که شوره به موی سر میرساند

موهای سالم از یک پوست سر سالم رشد می کنند. پوست سر سالم بخش مهمی از داشتن موهای سالم است. پوست سر تحریک شده می تواند به مو آسیب برساند.  موهایی که از پوست سر دارای شوره رشد می کنند، آسیب می بینند.

شوره‌ مو اگر به شدت افزایش یابد و سطح سرتان خارش بگیرد به مرور این خارش و سوزش سطح سر می‌تواند به بیماری‌ های پوستی خطرناک مانند پسوریازیس یا اگزما منجر شود.

شوره سر شدید می‌تواند باعث شود که فرد پوست سر خود را آنقدر بخاراند تا به پوست سر آسیب برساند. به علاوه التهاب مکرر در فولیکول‌های مو می‌ تواند باعث آسیب و زخم، کنده شدن یا توقف کامل رشد مو شود. این شرایط می‌ تواند باعث ضعیف یا نازک شدن مو شود. التهاب‌های ناشی از شوره سر باعث می‌شود سلول‌ های پوست سر سریع‌ تر از قبل تقسیم شوند و محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ های پوستی فراهم کنند. به این دلیل است که انتخاب یک شامپوی مناسب برای رفع شوره سر خیلی مهم است و از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد