بهداشت و سلامت دهان و دندان ؛ پیش به سوی دندان های سالم، سفید و زیبا

بهداشت و سلامت دهان و دندان ؛ پیش به سوی دندان های سالم، سفید و زیبا: حتما می دانید که باید هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، اما ممکن است تعجب کنید که بدانید این فقط برای جلوگیری از پوسیدگی و سفید نگه داشتن دندان هایتان نیست. سلامت دهان و دندان با سلامت کل بدن در ارتباط است، به این معنی که مشکلات دندان‌ها و لثه‌ها می‌تواند باعث ایجاد بیماری قلبی، سکته مغزی و موارد دیگر شود. متخصص دندانپزشک ساشا راس، ارتباط بین سلامت دهان و دندان و سایر اعضای بدن را توضیح می دهد، از جمله اینکه چگونه می توانید به بهترین شکل بهداشت و سلامت دهان و دندان را رعایت کنید.

بهداشت و سلامت دهان و دندان

داشتن دندان های سالم: چرا سلامت دهان و دندان اهمیت دارد؟

سلامت دهان و دندان : ممکن است فکر کنید دهانتان با بقیه بدنتان متفاوت است یا اساسا ارتباط خاصی بین آنها وجود ندارد. اما دکتر راس می‌گوید: “در واقعیت، باید دهان خود را امتداد بقیه بدن خود بدانید. با نگاه کردن به دهان یک فرد، اغلب متوجه می شوم که سلامت کلی او چگونه است.” مانند سایر قسمت های بدن، دهان شما مملو از باکتری است. البته بیشتر این باکتری ها بی ضرر هستند. اما دهان شما نقطه ورود به دستگاه گوارش و تنفس شما است و برخی از این باکتری ها می توانند باعث بیماری شوند.

به طور معمول، دفاع طبیعی بدن و مراقبت های بهداشتی سلامت دهان و دندان خوب مانند مسواک روزانه و نخ دندان کشید، باکتری ها را تحت کنترل نگه می دارد. با این حال، بدون رعایت بهداشت دهان و دندان، باکتری ها می توانند به سطوحی برسند که ممکن است منجر به عفونت های دهان مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود و تهدیدی برای سلامت دهان و دندان باشند. همچنین می‌توانند باعث ایجاد بیماری قلبی، سکته مغزی و موارد دیگر شود.

ممکن است فکر کنید دهانتان با بقیه بدنتان متفاوت است

اگر سلامت دهان و دندان شما ضعیف باشد چه اتفاقی می افتد؟

علاوه بر لبخندهای زرد و بوی بد دهان، ضعف سلامت دهان و دندان نیز می تواند به ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی که کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، منجر شود. دکتر راس برخی از مهم ترین آنها را توضیح می دهد.

اندوکاردیت: این عفونت پوشش داخلی حفره ها یا دریچه های قلب شما (اندوکارد) معمولاً زمانی رخ می دهد که باکتری ها یا میکروب ها از قسمت دیگری از بدن شما، مانند دهان، از طریق جریان خون پخش می شوند و به مناطق خاصی در قلب شما می چسبند.

بیماری قلب و عروقی: اگرچه این ارتباط به طور کامل مشخص نیست، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که بیماری قلبی، گرفتگی عروق و سکته ممکن است با التهاب و عفونت هایی که باکتری های دهان ایجاد می کنند مرتبط باشند.

عوارض بارداری و زایمان: وقتی باردار هستید، دلیل بیشتری برای مراقبت از بدنتان وجود دارد – از جمله دهانتان. در افرادی که باردار هستند، سلامت دهان و دندان ضعیف با موارد زیر مرتبط است:

  • محدودیت رشد جنین
  • دیابت بارداری
  • وزن کم هنگام تولد
  • سقط جنین

دکتر راس هشدار می‌دهد: «ممکن است باکتری‌های دهان وارد جریان خون شوند و به جنین آسیب برسانند».

پنومونی (ذات‌الریه): برخی از باکتری‌های موجود در دهان می‌توانند وارد ریه‌های شما شوند و باعث ذات‌الریه و سایر بیماری‌های تنفسی شوند.

سکته مغزی: مطالعات ارتباط قوی بین بیماری پیشرفته لثه و سکته مغزی، به ویژه سکته های مغزی مرتبط با تصلب شرایین را نشان می دهند.

ضعف سلامت دهان و دندان نیز می تواند به ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی که کل بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، منجر شود.

آنچه در مورد مشکلات مرتبط با سلامت دهان و دندان باید بدانید

بهداشت نامناسب و ضعف سلامت دهان و دندان می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از حفره های دندان گرفته تا بیماری پیشرفته لثه شود. با این حال، بهداشت دهان و دندان مناسب و معاینات منظم می تواند به راحتی از بسیاری از مشکلات دندان جلوگیری کند. بهداشت دهان و دندان، سلامت کلی دندان ها، لثه ها و دهان است. مردم معمولاً از اصطلاح “مشکلات دندانی” برای اشاره به شرایطی استفاده می کنند که بر سلامت دهان و دندان تأثیر می گذارد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیماری‌های دندانی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در سراسر جهان هستند. یک مطالعه جهانی در سال 2017 تخمین زده است که حدود 3.5 میلیارد نفر از افراد اختلالات مرتبط با سلامت دهان و دندان را تجربه می کنند. از این میان، حفره های دندانی شایع ترین هستند.

بهداشت نامناسب دهان و دندان می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از حفره های دندان گرفته تا بیماری پیشرفته لثه شود

علائم عمومی ضعف سلامت دهان و دندان

علائم بر اساس علت، ممکن است متفاوت باشد. با این حال، علائم رایج مشکلات دندانی و ضعف سلامت دهان و دندان عبارتند از :

  • دندان درد
  • حساسیت به غذا یا نوشیدنی سرد یا گرم
  • دندان های  لق یا شل
  • درد ناگهانی هنگام خوردن غذاهای سرد یا شیرین
  • تغییر رنگ یا شکل دندان
  • دندان های خورده شده، از جمله سوراخ، ترک یا بریدگی روی دندان
  • خونریزی یا تورم لثه
  • درد لثه
  • گونه های متورم
  • فک کلیک کردن

حفره های دندان

حفره های دندانی شایع ترین مشکل مرتبط با سلامت دهان و دندان است. دندان ها با پوشش بیرونی سختی به نام مینا پوشیده شده اند. هر روز یک لایه نازک از باکتری به نام پلاک دندانی روی دندان‌های شما جمع می‌شود. و سلامت دهان و دندان را تهدید می کند. باکتری های موجود در پلاک، اسیدهایی تولید می کنند که ممکن است به مینای دندان آسیب برساند و باعث ایجاد حفره شود. برای محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان ها می تواند از پوسیدگی جلوگیری کند. اما به محض ایجاد حفره، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، دندانپزشک باید آن را با پرکردن ترمیم کند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، از هر 10 بزرگسال، حدود 9 نفر دچار پوسیدگی دندان می شوند.

دندان ها با پوشش بیرونی سختی به نام مینا پوشیده شده اند

بیماری لثه

بیماری خفیف لثه به نام ژنژیویت، سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد. این بیماری زمانی رخ می دهد که پلاک بین دندان ها و اطراف آن جمع می شود و لثه ها را عفونی می کند و باعث تحریک و تورم می شود. ژنژیویت می تواند به بیماری پیشرفت لثه (پریودنتیت) تبدیل شود که می تواند باعث خونریزی لثه، جویدن دردناک، عقب نشینی لثه و از دست دادن دندان شود. بر اساس یک نظرسنجی ملی 6 ساله، 4 نفر از هر 10 بزرگسال 30 ساله و بالاتر در ایالات متحده، 4 نفر به بیماری لثه بین سال های 2009 تا 2014 مبتلا بوده اند.

یماری خفیف لثه به نام ژنژیویت، سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد.

فرسایش دندان

فرسایش دندان، دشن اصلی سلامت دهان و دندان و داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا است. مشابه پوسیدگی دندان، فرسایش دندان زمانی اتفاق می افتد که اسیدهای غذایی باعث از بین رفتن مینای دندان شوند. رژیم های غذایی سرشار از قند و اسید می توانند فرسایش دندان را تسریع کنند. افراد مبتلا به خشکی دهان نیز در معرض خطر فرسایش دندان قرار دارند زیرا بزاق کافی برای شستشوی اسید ندارند. فرد می تواند با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و درمان رفلاکس اسید یا خشکی دهان از فرسایش دندان جلوگیری کند.

فرسایش دندان، دشن اصلی سلامت دهان و دندان و داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا است

دندان ترک خورده یا شکسته

دندان به دلیل جویدن یا گاز گرفتن غذاهای سفت، دندان قروچه در شب یا تصادفات و جراحات ممکن است ترک بخورد، یا بشکند. علائمی که می تواند نشان دهنده ترک خوردگی دندان باشد عبارتند از :

  • حساسیت ناگهانی به دمای سرد و گرم
  • دردی که می آید و می رود
  • درد هنگام جویدن

حساسیت ناگهانی به دمای سرد و گرم

حساسیت دندان

افرادی که دندان های حساس دارند، ممکن است هنگام خوردن غذاهای سرد یا گرم احساس ناراحتی و درد کنند. حساسیت دندان زمانی رخ می دهد که مینای دندان آسیب دیده باشد. و مواد به انتهای عصب برسند.

افرادی که دندان های حساس دارند، ممکن است هنگام خوردن غذاهای سرد یا گرم احساس ناراحتی و درد کنند.

دندان نهفته

دندان نهفته دندانی است که معمولاً به دلیل کمبود فضا، رویش نمی‌یابد. سپس ممکن است  این دندان در برابر دندان دیگری حرکت کند. می تواند باعث درد فک و لثه، بوی بد دهان و ناتوانی در باز کردن راحت دهان شود.

دندان نهفته دندانی است که معمولاً به دلیل کمبود فضا، رویش نمی‌یابد

سرطان دهان

سرطان دهان شامل هر نوع سرطانی است که در دهان یافت می شود، از جمله لب ها، زبان، لوزه ها و اوروفارنکس. علائم شایع شامل زخم ها و توده هایی است که بهبود نمی یابند. حدود یک نفر در هر ساعت در ایالات متحده بر اثر سرطان دهان جان خود را از دست می دهد. این آمار، بیانگر اهمیت سلامت دهان و دندان است.

چگونه می توانم از سلامت دهان و دندان خود محافظت کنم؟

همه دوست دارند دندان های سالم، سفید و زیبا داشته باشند. برای داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا و همچنین محافظت از سلامت دهان و دندان خود، بهداشت دهان و دندان را به طور روزانه رعایت کنید.

دندان های خود را حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید

برای بهبود سلامت دهان و دندان خود، از یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) می گوید: دندان های خود را دو دقیقه در روز، دو بار در روز مسواک بزنید. این کار دندان های شما را در بهترین شکل نگه می دارد. مسواک زدن دندان ها و زبان با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید باعث پاکسازی غذا و باکتری از دهان می شود.  همچنین مسواک زدن، ذراتی را که باعث خوردگی و پوسیدگی دندان هایتان می شوند، از بین می برد.

برای بهبود سلامت دهان و دندان خود، از یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

مسواک زدن صبحگاهی بسیار ضروری است.

دمای داخل دهان 37 درجه سانتیگراد است. گرم و مرطوب، پر از ذرات غذا و باکتری است. اینها منجر به رسوباتی به نام پلاک می شوند. هنگامی که تجمع پیدا می‌کند، روی دندان‌های شما کلسیفیه یا سفت می‌شود و تارتار ایجاد می‌کند که به آن جرم نیز می‌گویند. جرم نه تنها لثه های شما را تحریک می کند، بلکه می تواند منجر به بیماری لثه و همچنین بوی بد دهان شود. حتما صبح مسواک بزنید تا از شر پلاک هایی که در طول شب ایجاد می شود خلاص شوید. فراموس نکنید که داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا به شما جذابیت خاصی می دهد. برای سلامت دهان و دندان ،مسواک خود را هر 3 تا 4 ماه یا و در صورت ساییدگی، زودتر تعویض کنید.

ما در لاویا بهترین و مناسب ترین خمیر دندان ها را عرضه میکنیم که با خیال راحت می توانید از آنها  استفاده  کنید.  محصولات ما، سلامتی و زیبایی را برای شما به ارمغان می آورند. برای دیدن این محصولات، اینجا کلیک کنید.

برای داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا از فلوراید استفاده کنید

فلوراید از عنصری در خاک زمین به نام فلوئور به دست می آید. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند و یکی از اجزای رایج در خمیر دندان و دهان شویه ها است. تحقیقات و بررسی های مربوط به سلامت دهان و دندان نشان می دهد که کمبود فلوراید می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود، حتی اگر فرد از دندان های خود مراقبت کند. طبق بررسی ها، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در صورت عدم استفاده از فلوراید، مانع از ایجاد حفره در دندان فرد نمی شود.

فلوراید از عنصری در خاک زمین به نام فلوئور به دست می آید.

برای کمک به حفظ سلامت دهان و دندان خود، روزی یکبار نخ دندان بکشید

استفاده از نخ دندان برای از بین بردن ذرات و پلاک بین دندان ها و در امتداد خط لثه که در آنجا مسواک شما کاملاً نمی تواند به پاک کردن دندانتان کمک کند، مفید است.  همچنین موجب حذف پلاک از زیر لثه می شود. در غیر این صورت پلاک می تواند مینای دندان را از بین ببرد و به جرم تبدیل شود (می تواند باعث تغییر رنگ دندان شود) و سلامت دهان و دندان را به خطر بیندازد. کشیدن نخ دندان، خطر حفره ها را کاهش می دهد. و احتمال درد، پف و قرمزی ناخوشایند لثه ها را کاهش می دهد. همچنین به جلوگیری از بیماری های لثه که می تواند به پریودنتیت (بیماری پیشرفته لثه) کمک می کند.

استفاده از نخ دندان برای از بین بردن ذرات و پلاک بین دندان ها و در امتداد خط لثه که در آنجا مسواک شما کاملاً نمی تواند به پاک کردن دندانتان کمک کند، مفید است.

از دهانشویه استفاده کنید

از دهانشویه برای حذف ذرات مواد غذایی باقیمانده پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید. برخی از مطالعات نشان می دهد که دهانشویه ها می توانند برای سلامت دهان و دندان مفید باشند. به عنوان مثال، یک بررسی نشان داد که دهانشویه حاوی کلرهگزیدین، یک ماده ضد باکتری، به کنترل پلاک و التهاب لثه کمک می کند. بر اساس یک متاآنالیز، دهان شویه ها با روغن های ضروری خاص نیز موثر هستند. دهانشویه، جایگزین مسواک و نخ دندان کشیدن نیست. اما می تواند مکمل این روش ها باشد.

از دهانشویه برای حذف ذرات مواد غذایی باقیمانده پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی ناسالم از رایج ترین دلایل کاهش کیفیت سلامت دهان و دندان است. مصرف قند می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. مطالعات همچنان نقش مهمی را که قند در پیامدهای نامطلوب سلامت دندان ایفا می کند، برجسته می کند. آب نبات و دسر و بسیاری از غذاهای فرآوری شد حاوی قند اضافه هستند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که افراد مصرف قند خود را به کمتر از 10 درصد کالری روزانه خود محدود کنند. نویسندگان یک بررسی سیستماتیک به این نتیجه رسیدند که کاهش این میزان به 5 درصد خطر پوسیدگی و سایر مشکلات دندانی را کاهش می دهد.

رژیم غذایی ناسالم از رایج ترین دلایل کاهش کیفیت سلامت دهان و دندان است.

متخصصان همچنین بیان کرده اند که غذاهای نشاسته ای از جمله نان، چیپس و پاستا می توانند به سلامت دهان و دندان آسیب رسانده و باعث پوسیدگی دندان شوند. این غذاها در دهان باقی می مانند و به قندهای ساده تجزیه می شوند که باکتری های تولید کننده اسید از آنها تغذیه می کنند. این اسید می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. به جای غذاهای نشاسته ای، توصیه می شود که مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از فیبر و همچنین محصولات لبنی بدون قند اضافه مصرف کنید.

به جای نوشیدنی های شیرین، آب بنوشید

نوشیدنی های شیرین با قند، منبع شماره یک قندهای افزوده در رژیم غذایی معمولی است. آب یا چای شیرین نشده در طول روز و نوشیدنی های شیرین نشده با قند در زمان غذا و در حجم کم بنوشید.

مراجعات منظم به دندانپزشک و معاینات لازم دندان ها را برنامه ریزی کنید

همه ما می دانیم که برای سلامت دهان و دندان ، مراجعه به دندانپزشک بسیار مهم است. اما چند بار باید بروید؟ قاعده اصلی این است که شما باید هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید. مطالعات نشان داد است که اگر مشکلی هم ندارید، باید یک بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. در حالی که افراد دارای مشکلات دندانپزشکی باید هر 3 یا 4 ماه یکبار بررسی شوند.

مراجعه به دندانپزشک بسیار مهم است.

از مصرف دخانیات خودداری کنید

یکی دیگر از خطرات برای سلامت دهان و دندان، استعمال دخانیات است. این کار به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند و این امر باعث می شود که بدن نتواند بافت ها از جمله بافت های دهان را بهبود بخشد. سیگار بر ظاهر دهان نیز تأثیر می گذارد و منجر به زرد شدن دندان ها و زبان می شود و می تواند بوی بدی به همراه داشته باشد.

از نوشابه دوری کنید

برای حفظ سلامت دهان و دندان از خورد نوشابه خودداری کنید. همه ی نوشابه ها حتی نوشابه رژیمی نیز به سلامت دهان و دندان آسیب می رسانند. اسید موجود در نوشابه به دندان ها حمله می کند. هنگامی که اسید مینای دندان را می خورد، حفره ایجاد می کند، لکه هایی را روی سطح دندان باقی می گذارد و باعث فرسایش ساختار داخلی دندان می شود. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان هایتان، مصرف نوشابه را محدود کنید و از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید.

همچنین به محض بروز مشکل سلامت دهان با دندانپزشک خود تماس بگیرید. مراقبت از سلامت دهان و دندان سرمایه گذاری در سلامت کلی بدن شماست.

نوشابه ها حتی نوشابه رژیمی نیز به سلامت دهان و دندان آسیب می رسانند

سلامت دهان و دندان : روش صحیح و اصولی تمیز کردن دندان ها

مسواک و نخ دندان به روش درست، برای بهبود سلامت دهان و دندان و داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا بسیار مهم است. هر روز:

روش صحیح و اصولی مسواک زدن

سلامت دهان و دندان : دندان های خود را به آرامی از هر طرف با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.
از حرکات دایره ای کوچک و حرکت های کوتاه عقب و جلو استفاده کنید.
با دقت و به آرامی در امتداد خط لثه خود مسواک بزنید.

از مالش یا فشار زیاد به دندان ها خودداری کنید. زیرا این کار می تواند به لثه و مینای دندان آسیب برساند.
تمام سطح هر دندان، سمت گونه، سمت زبان و سطوح جویدنی را مسواک بزنید. روی سطوح دندان های عقبی تاکید ویژه ای داشته باشید.
برای مسواک سطوح جویدنی از حرکات عقب و جلو استفاده کنید.
زبان خود را به آرامی مسواک بزنید یا از یک تمیز کننده زبان برای تمیز نگه داشتن زبان و دهان خود استفاده کنید. این کار موجب می شود قارچ ها، ذرات ریز غذا و مواد زائد از بین بروند.

دندان های خود را به آرامی از هر طرف با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.

روش صحیح و اصولی استفاده از نخ دندان

سلامت دهان و دندان : یک سر نخ دندان را دور انگشت میانی دست چپ و سر دیگر را دور انگشت میانی دست راست بپیچید تا دست های شما 5 تا 8 سانتی متر از هم فاصله بگیرند.
نخ دندان را به آرامی بین دندان ها به سمت خط لثه بکشید.
نخ را به شکل C در اطراف هر دندان منحنی کنید و با احتیاط آن را زیر خط لثه بکشید.
چندین بار، نخ را با احتیاط بالا و پایین ببرید تا پلاک ها و جرم های بین دندان ها پاک شوند.
نخ را بین دندان ها داخل و خارج نکنید زیرا باعث التهاب و بریدگی لثه ها می شود.
در پایان، دهانتان را بشویید.

نخ دندان را به آرامی بین دندان ها به سمت خط لثه بکشید.

در نظر داشته باشید که برای ارتقای سلامت دهان و دندان و همچنین داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا رعایت موارد فوق ضروری است.

نکاتی در مورد سلامت دهان و دندان کودکان

سلامت دهان و دندان کودکان بسیار مهم است. دندان‌های شیری کودک، به اندازه دندان‌های دائمی آن‌ها مهم هستند. دندان های شیری به کودک کمک می کند بجود و صحبت کند. آنها مکان هایی برای دندان های دائمی آینده هستند. اگر کودک، دندان شیری خود را به دلیل پوسیدگی از دست بدهد، این می تواند فضای دهان را مختل کند و رشد صحیح دندان دائمی را با مشکل مواجه کند. و سلامت دهان و دندان کودک را به خطر بیندازد. بهتر است مراقبت های دندانی خوب را برای کودکان در دوران شیرخوارگی فراهم آورید. اقدامات زیر به سلامت دندان ها و لثه های کودک کمک می کند:

لثه های کودک را هر روز با یک دستمال گرم و مرطوب پاک کنید، حتی قبل از اینکه دندانی داشته باشد. انجام این کار باعث حذف قند از لثه می شود و می تواند به کودک کمک کند تا با احساس تمیز کردن دندان های خود آشنا شود.
نوزادان و کودکان نوپا نباید قبل از خواب شیر و آبمیوه بنوشند. شیر و آب میوه حاوی قندهایی هستند که اگر برای مدت طولانی روی دندان باقی بمانند، می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند.
با نزدیک شدن به یک سالگی کودک، کم کم او را به فنجان نوشیدنی عادت دهید. هدفتان این باشد که استفاده از بطری ها را تا اولین سالگرد تولدشان متوقف کنید.
به کودکان نوپا اجازه دهید تا بین وعده های غذایی از فنجان های جرعه جرعه آب بنوشند، اما آب یا شیر را فقط برای وعده های غذایی مصرف کنید.

لثه های کودک را هر روز با یک دستمال گرم و مرطوب پاک کنید

مسواک زدن کودکان

سلامت دهان و دندان : هنگامی که کودک دندان هایی در آورد، آنها را دو بار در روز با یک مسواک نرم کودک مسواک بزنید. از مقدار کمی خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید که بزرگتر از یک دانه برنج نباشد. برای کودکان 3 تا 6 ساله می توانید از خمیر دندان به اندازه یک نخود استفاده کنید.
والدین یا مراقبان کودک باید دندان های کودک را تا زمانی که بتوانند بدون کمک تمام دندان های خود را به طور کامل تمیز کنند مسواک بزنند. آنها را زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که خمیر دندان را بیرون می اندازند.
خمیر دندان را در زمانی که از آن استفاده نمی کنید دور از دسترس کودکان قرار دهید.
توصیه می شود که کودکان ظرف 6 ماه پس از رویش اولین دندان خود یا در سن 1 سالگی، هر کدام که زودتر بیاید، به دندانپزشک مراجعه کنند.

هنگامی که کودک دندان هایی در آورد، آنها را دو بار در روز با یک مسواک نرم کودک مسواک بزنید

سلامت دهان و دندان – سلامت دهان و دندان

معرفی چند خمیر دندان مناسب برای سلامت دهان و دندان : 

معرفی چند خمیر دندان مناسب برای سلامت دهان و دندان: 

خمیر دندان سفید کننده سنسوداین بلانچر اصل فرانسه کلیک کنید| Sensodyne Blancheur

  • سفید کننده ی قوی دندان ها
  • حاوی فلوراید و پتاسیم نیترات
  • دارای فرمول خاص برای دندان های حساس
  • غنی با فلور
  • محافظت از سلامت دهان و دندان ها  در برابر پوسیدگی
  • محافظت کننده 24 ساعته
  • قابل استفاده برای افراد بالای 12 سال
  • تایید توسط دندانپزشکان

سلامت دهان و دندان

 

خمیر دندان مولتی کر اورجینال سنسوداین اصل انگلیس ;کلیک کنید – Sensodyne Toothpaste MultiCare Original

  • این خمیر دندان، اصل و اورجینال بوده و تولید برند اصلی سنسوداین در کشور انگلستان است و فروشگاه لاویا اصالت آن را تضمین می کند
  • محافظت همه جانبه روزانه برای دندان های حساس
  • حجم: 75 میلی لیتر
  • دارای خواص ضد پلاک و پوسیدگی
  • محافظت از مینای دندان
  • تکسین دهنده اعصاب دندان
  • محافظت از دندان در مقابل تحریکات سرد و گرم شدن دندان و لثه
  • مراقبت از سلامت لثه ها
  • پاکسازی دندان ها
  • تمیز کنندگی و حس تازگی دهان و دندان
  • حاوی فلوراید
  • حاوی رایحه نعنا برای حفظ بوی خوش دهان در طول روز
  • مناسب دندان های ارتودنسی و معمولی
  • توصیه شد توسط متخصصین دهان و دندان
  • مناسب استفاده دو بار در روز
  • قابل استفاده برای افراد بالای 12 سال
  • برند: سنسوداین (پرفروش ترین برند برای دندان های حساس)
  • محصول انگلیس

برای دیدن سایر خمیر دندان ها، اینجا کلیک کنید. 

  • تمامی محصولات فروشگاه ما اورجینال می باشد و لاویا اصالت آن را تضمین می کند ، پس با خیال راحت خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد