در این پست، ما 10 راهکار برتر را برای داشتن دندان سفید و سالم معرفی میکنیم.

در این پست، ما 10 نکته برتر را برای داشتن دندان سفید و سالم معرفی میکنیم.

آیا می دانستید با داشتن دندان سفید و سالم ، لبخند زدن می تواند روحیه شما را تقویت کند؟ نه تنها این، بلکه می تواند استرس و فشار خون را نیز کاهش دهد . با وجود این، بسیاری از مردم ترجیح می دهند لبخند نزنند.یکی از دلایل این امر این است که آنها ظاهر دندان های خود را دوست ندارند . به عنوان مثال، دندان هایشان ممکن است تغییر رنگ دهند.

مولفه های زیادی برای داشتن لبخند سالم و جذاب وجود دارد . داشتن دندان های سفیدتر یکی از مواردی است که بیشتر افراد دوست دارند داشته باشند.داشتن دندانهای سفید، شما را مورد توجه قرار می دهد . دندان های زرد و لکه دار یکی از علل شایع خجالت برای افراد در هر سنی است.

 

1. خوراکی هایی که دندان ها را لکه دار می کند مصرف نکنید.

1. خوراکی هایی که دندان ها را لکه دار می کند مصرف نکنید.

اگر می‌خواهید دندان سفید و سالم داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز نگه داشتن دندان‌هایتان این است که از مصرف موادی که به طور طبیعی دندان‌هایتان را لکه‌دار می‌کنند، خودداری کنید . برخی از مواردی که بیشتر دندان ها را لکه دار می کنند عبارتند از:  سیگار کشیدن، قهوه و چای، سس گوجه فرنگی، ادویه ، سرکه ، نوشابه های گازدار، آب میوه و……

اگر تصمیم به مصرف منظم آنها دارید، سعی کنید آنها را محدود کنید . سپس دهان خود را با آب بشویید، یا از نی (برای نوشیدنی) استفاده کنید .

 

2. برای داشتن دندان سفید و سالم یک روال بهداشت دهان و دندان الزامی می باشد.

2. برای داشتن دندان سفید و سالم یک روال بهداشت دهان و دندان الزامی می باشد.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما مراقبت خوب از دندان ها به سفیدی و سلامت آن ها کمک می کند . مسواک زد دو بار در روز به پاک کردن لکه ها و همچنین حفظ سلامت دندان ها و دهان کمک می کند.

 

3. از خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید.

3. از خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید.

برای اینکه به لبخند خود زرق و برق بیشتری ببخشید، از خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید . این نوع خمیردندان ها دارای مواد ساینده ملایم هستند . که می تواند به از بین برد لکه های سخت از سطوح دندان کمک کند . استفاده یک یا دو بار در هفته از خمیر دندان سفیدکننده می تواند برای روشن و سفید نگه داشتن دندان های شما شگفت انگیز باشد .

در این جا ما 2 خمیر دندان را به شما معرفی میکنیم که میتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. خمیر دندان سنسوداین کلیک کنید. خمیر دندان دنتالوکس کلیک کنید.

 

4. سیگار کشیدن ممنوع.

4. سیگار کشیدن ممنوع.

یکی از دلایل رایجی که باعث ایجاد لکه های زرد رنگ روی دندان ها میشود و ما را از داشتن دندان سفید و سالم دور میکند ،سیگارکشیدن است. سیگار کشید دندان ها را لکه دار و زرد می کند. همچنین تاثیرات منفی بر بوی نفس شما خواهد داشت. اگر گهگاهی سیگار می کشید، حتما  بعد از آن دندان های خود را مسواک بزنید .

 

5. میوه و سبزیجات خود را بخورید.

5. میوه و سبزیجات خود را بخورید.

جویدن میوه یا سبزیجاتی مانند سیب یا کرفس می‌تواند باعث تولید بزاق شود . که این به شستشوی باکتری‌ها از دهان شما کمک می‌کند . این نه تنها دندان های شما را سالم نگه می دارد، بلکه به جلوگیری از ایجاد لکه نیز کمک می کند.

6. از مواد غذایی که قند زیادی دارند خودداری کنید.

6. از مواد غذایی که قند زیادی دارند خودداری کنید.

غذاهای شیرین ممکن است در لحظه خوشمزه باشند . اما می توانند در درازمدت روی دندان ها و بهداشت دندان شما تأثیر زیادی بگذارند . این امر به این دلیل است که قند موجود در غذا می تواند به باکتری هایی که در دهان شما وجود دارد برای ساخت اسید کمک کند . اسید تولید شد باعث زرد شدن دندان ها و از دست داد مینای دندان می شود . از خورد مقدار زیادی مواد غذایی حاوی قندهای غیر طبیعی خودداری کنید . در صورت استفاده،حتما مسواک بزنید . بهترین غذا برای داشتن دندان های سفیدتر، میوه ها و سبزیجات  (مانند سیب، کرفس و هویج) و محصولات لبنی است.

7. برای داشتن دندان سفید و سالم از یک سینی سفید کننده سفارشی استفاده کنید.

7. برای داشتن دندان سفید و سالم از یک سینی سفید کننده سفارشی استفاده کنید.

 

یکی از روش های درمانی که ممکن است دندانپزشکتان به شما توصیه کند. ایجاد یک سینی سفید کننده سفارشی است که برای نیازهای دهان شما ساخته شده است . در فرآیند سینی سفید کننده از یک سینی ساخت شد توسط دندانپزشک برای تناسب با دهان فرد و یک ژل سفید کننده با قدرت کمتر استفاده می شود که در طی چند هفته کار می کند . از این طریق، تغییر رنگ دائمی تری اتفاق می افتد . زیرا اجازه نفوذ به عمق دندان را دارد . نتایج می‌تواند با دو تا سه هفته استفاده روزانه نشان داد شود . اگرچه ممکن است شش تا هشت هفته طول بکشد . اگر این گزینه برای شما جالب و جذاب است، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

8. ارزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را برای داشتن دندان سفید و سالم دست کم نگیرید.

8. ارزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را برای داشتن دندان سفید و سالم دست کم نگیرید.

در حالی که برخی از تغییر رنگ دندان ها به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می شود، این تا حد زیادی در نتیجه تجمع پلاک است . استفاده از مسواک و نخ دندان به طور منظم باعث کاهش باکتری ها در دهان میشود. و جلوگیری از تجمع پلاک به دندان های شما کمک کند. تا سفید بمانند.خمیر دندان به آرامی لکه های روی دندان های شما را می مالد و نخ دندان باکتری هایی که منجر به ایجاد پلاک می شوند را از بین می برد . تمیز کردن منظم دندان همچنین می تواند به تمیز و سفید ماندن دندان های شما کمک کند .  استفاده از مسواک روزانه برای دندان ها مهمترین کاری است که باید انجام دهید تا دندان هایتان درخشان بماند . اگر مرتب مسواک نمی زدید، حتماً همین الان شروع به استفاده از مسواک کنید.

9. بین نوشیدنی هایی که لکه دار می شوند آب بنوشید.

9. بین نوشیدنی هایی که لکه دار می شوند آب بنوشید.

از نوشیدنی های لکه دار  در حد اعتدال لذت ببرید و بین هر کدام آب بنوشید. آب برای سلامت کلی شما مفید است و همچنین به شستن مایعات تیره از سطح دندان کمک می کند. سعی کنید یک جرعه قهوه، چای یا شکلات داغ را با یک نوشیدنی آب جایگزین کنید.

10. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

10. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

پراکسید هیدروژن یک عامل سفید کننده طبیعی است که باکتری های دهان شما را نیز از بین می برد. در واقع، مردم سال‌ها از پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن زخم‌ها استفاده می‌کنند. زیرا توانایی  کشتن باکتری‌ها را دارد. بسیاری از محصولات سفید کننده تجاری حاوی پراکسید هیدروژن هستند. اگرچه غلظت آنها بسیار بیشتر از آنچه است که در خانه استفاده می کنید.

با این حال، سوالاتی در مورد ایمنی پراکسید هیدروژن وجود دارد. در حالی که غلظت های بسیار رقیق ،بی خطر به نظر می رسد . غلظت های قوی یا استفاده بیش از حد می تواند باعث تحریک لثه و حساسیت دندان شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که دوزهای بالا ممکن است باعث سرطان شود، اما این مورد ثابت نشده است . یکی از راه های استفاده از پراکسید هیدروژن به عنوان دهانشویه قبل از مسواک است.

که این کار ما رو به داشتن دندان سفید و سالم کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که از محلول 1.5٪ یا 3٪ برای جلوگیری از عوارض جانبی استفاده می کنید. رایج ترین غلظت پراکسید هیدروژن در داروخانه محلول 3٪ است. به راحتی می توانید این غلظت را با مخلوط کردن مقادیر مساوی پراکسید و آب تا 1.5 درصد رقیق کنید.استفاده از این خمیر خانگی را به چند بار در هفته محدود کنید ، زیرا استفاده بیش از حد می تواند مینای دندان شما را فرسایش دهد.

دندان های لکه دار و زرد نباید مایه خجالت شما باشند!

دندان های لکه دار و زرد نباید مایه خجالت شما باشند!

اگر احساس می‌کنید تمام تلاشتان را می‌کنید تا دندان‌هایتان را سفید نگه دارید، اما آن‌طور که می‌خواهید درخشان نیستند، با دندانپزشک خود تماس بگیرید و در مورد درمان‌های سفیدکننده پرس و جو کنید.با این نکات سفید کننده دندان ها، سلامت دندان های خود را بهبود بخشید. اگر این نکات سفیدکننده دندان را رعایت کنید، می‌توانید دندان سفید و سالم داشته باشید.و با دندان‌های زرد خداحافظی کنید و با دندان‌هایی که درخشان‌تر و سفیدتر سلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد