فواید و مضرات اصلاح صورت : مانند بسیاری از چیزهای زندگی، خوب، بد و و همچنین زشت کامل وجود دارد. با این حال سعی کنید این را به موهای سرسخت صورتتان بگویید. هیچ راهی برای رشد مو وجود ندارد. اما مطمئناً دستورالعملی برای حالت دادن به ریش وجود دارد. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید این سوالات را برطرف کنیم و یک بار برای همیشه به سوالاتی مانند: چرا مردان موهای صورت دارند پاسخ دهیم؟ آیا اصلاح صورت بد است؟ چند بار باید اصلاح کنم؟ و مهم ترین … آیا شریک زندگی من هنوز هم مرا دوست خواهد داشت؟

اول از همه – آقایان – ریش همیشه دوباره بلند می شود. بنابراین، اگر بخواهید آن را بزرگ کنید یا همه آن را بتراشید، هیچ کس کمتر شما را دوست نخواهد داشت. به علاوه، همانطور که گفته می شود، اگر اکنون ریش خود را دوست نداشته باشید، مطمئناً با گذشت زمان آنها رشد می کند!

فواید و مضرات اصلاح صورت

چرا مردان در صورت موهای زائد دارند؟

شوخی به کنار، چرا مردان حتی موهای صورت دارند؟ این یک سوال خوب است و زیست شناسان تکاملی تاکنون هیچ دلیل خوبی در مورد آن نداشته اند – آخرین پیشرفت عجیب، مقاله ای است که ظاهراً ادعا می کند مردان موهای صورت خود را رشد می دهند تا از ضربه ها محافظت شوند! به نظر می رسد که موی صورت هیچ هدف فیزیولوژیکی واقعی ندارد. بر خلاف مژه ها یا موهای ناحیه تناسلی، که برای دور نگه داشتن آلودگی یا عوامل بیماری زا مفید هستند

به طور خلاصه، دانشمندان تکاملی داروین ریش گنده فکر می کنند موهای صورتشان ارتباط چندانی با آنها ندارد و بیشتر به روانشناسی جنس مخالف ارتباط دارد. آنوقت ما قیچی ها رو به شما میدیم و به ما بگویید چرا ما موهای صورتمان را داریم و آیا برایمان خوب است یا نه؟ ما می‌توانیم کاملاً طبق نظرات فروید پیش برویم و در مورد مردانگی، مردانگی، اضطراب ادیپی و آن همه جنجال‌های روانی صحبت کنیم، اما، تصمیم گرفتیم به این موضوع بسنده کنیم: برخی از مردم موهای صورت خود را رشد می‌دهند و آن را دوست دارند، برخی دیگر نه. بنابراین، یا به جست و جو برای یافتن پاسخ ادامه دهید. و یا راهنمای نهایی ما در مورد مزایا و معایب اصلاح را دنبال کنید.

چرا مردان در صورت موهای زائد دارند؟

خوب: فواید اصلاح

بیایید با چیزهای خوب شروع کنیم. بسیاری از ما صورت خود را اصلاح می کنیم و واقعا سخت است برایمان و برای برخی، این یک مراسم صبحگاهی دلپذیر است – نوعی مراقبه/مراقبت از خود. برای دیگران، این فقط یک کار دیگر است که محبورند انجام دهند. در هر صورت، وقتی در آینه به اصلاح بی‌نقص صورت خود نگاه می‌کنید و دوپامین را به مغزتان می‌رسانید، این تنها چیزی است که اهمیت دارد. بنابراین، آیا اصلاح صورتتان خوب است؟ بیایید در مورد مزایای اصلاح صحبت کنیم :

خوب: فواید اصلاح

فواید و مضرات اصلاح صورت : اصلاح به معنی ظاهری جدیده

آنها می گویند شما فقط یک بار جوان هستید. خوب، اگر از شر ریش خود خلاص شوید، می توانید فوراً در صورت نیاز جوان تر به نظر برسید! حتی برخی ادعا می‌کنند که وقتی یال شیر را خرد می‌کنید، می‌توانید تا 10 سال دیگر اصلاح کنید. اما وقتی 30 ساله در 40 سالگی به نظر می رسید، مطمئنیم. که مشکلات بزرگ تری دارید

فواید و مضرات اصلاح صورت : اصلاح به معنی ظاهری جدیده

(سبیل ها بیرون می آیند، سر آن را نمی داند )Barba Crescit Caput Nescit

برای من و شما، این ضرب المثل رومی باستان به این معنی است که “ریش بلندتر می شود، اما سر لزوما عاقل تر نمی شود”! علاقه مندان به ریش، ممکن است این کار را دوست نداشته باشید، اما اگر به یک مصاحبه شغلی شرکتی می روید یا با یک مشتری جدید کار می کنید، ممکن است بخواهید ریش قدیمیتان را قیچی کنید. ظاهر کامل بدون شک از نظر شخصیتی غنی است و ممکن است شما را عاقل‌تر نشان دهد، اما نکته منفی این است که می‌توانید بیشتر از آنچه می‌خواهید در مورد خودتان بگویید. حقیقت این است که ظاهر مرتب و همیشه سبز تراشید هرگز کسی را به دردسر نینداخته و همیشه حرفه ای به نظر می رسد. بنابراین، اگر شک دارید، آن را به موهای صورت می گوییم!

(سبیل ها بیرون می آیند، سر آن را نمی داند )Barba Crescit Caput Nescit

فواید و مضرات اصلاح صورت : ریش گذاشتن؟ چه کسی برای آن وقت دارد؟

یک ریش پر، ضخیم و دلپذیر می تواند تا 4 ماه طول بکشد تا رشد کند و همه ما می دانیم که در دو هفته اول چه حسی خواهد داشت: لخت، تکه تکه و ناگفته نماند، خارش. چرا خودتان را در این تست استقامت قرار دهید در حالی که می توانید فقط با یک تیغ تیز به آن دست پیدا کنید و کار با آن را تمام کنید؟ بله، اصلاح هر روز یک کار طاقت فرسا است (برای برخی) اما آیا کسی به شما در مورد نگهداری از ریش کامل گفت است؟

فواید و مضرات اصلاح صورت : ریش گذاشتن؟ چه کسی برای آن وقت دارد؟

بد: مضرات اصلاح

تاریخ بشریت گرفتار مبارزه برای غلبه بر طبیعت بوده است و ریش های سرکش مطمئناً از وزن آنتروپیک خود کوتاه نمی آیند. اما قبل از اینکه موهای صورت را به عنوان یک حادثه عجیب و غریب طبیعت بدانیم، چرا نگاه دقیقی به رابطه خود با دنیای طبیعی نکنیم؟ وسواس بشریت به اجبار به طبیعت دقیقاً موفقیت آمیز نبوده است. بنابراین، بیایید یک قدم از ابزارهای پیرایشی عقب نشینی کنیم و از خود بپرسیم که آیا اصلاح صورت بد است؟

بد: مضرات اصلاح

رشد در مقابل رشد کردن

بیایید  درباره حقایق سخت صحبت کنیم. بسته به نوع پوستتان، تراشیدن هر روز صورت می‌تواند باعث رشد موهای زائد، برآمدگی‌های تیغ و انواع تحریکات پوستی شود، اگر با ابزار اشتباه انجام شود. این می تواند اتفاق بیفتد، به خصوص اگر پوست حساسی دارید، اما مراقبت از پوست نباید یک سواری ناهموار باشد. با ابزار مناسبی که در دست دارید، مانند خود تراش ژیلت مدل فیوژن 5 پروگلاید پاور اصل Gillette Fusion 5 ProGlide Power یا خود تراش ژیلت مدل فیوژن پاور اصل Gillette Fusion Power shaving Razor ، همچنان می توانید بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به پوست خود، اصلاحی نرم و نزدیک داشته باشید. بنابراین، چه دوست دارید ته ریش را نگه دارید یا هرگز نمی خواهید. دیگر نگران افتادن موهای سرکش باشید – مدل ریش شما اکنون توسط شما تعیین می شود، نه پوست شما.

شما همچنین میتوانید تیغ های آن ها رو تهیه کنید کلیک کنید.

رشد در مقابل رشد کردن

روتین را بشکنید، یک مدل ریش در این زمان

آیا می دانستید که مردان به طور متوسط ​​140 روز از عمر خود را صرف اصلاح می کنند؟ بنابراین، اگر این روال روزانه بیش از اینکه لذت ببرد، احساس می‌کند، پس چرا خلاقیت به خرج ندهید و با برخی از سبک‌های ریش‌دار آزمایش نکنید؟ گذاشتن ریش به این معنی نیست که اصلاح را متوقف خواهید کرد – به این معنی است که دنیای خود را به روی تکنیک های اصلاح خلاقانه تر باز می کنید.  آیا می خواهید چیزی خلاقانه تر را امتحان کنید؟ با سبک‌های ریش که به نام دالی، زاپا و چاپلین نام‌گذاری شده‌اند، مطمئناً به مناطق بسیار هنری اصلاح ریش خواهید رسید!

روتین را بشکنید، یک مدل ریش در این زمان

فواید و مضرات اصلاح صورت : پیرتر، عاقل تر و ریشی تر شوید

اگر می‌خواهید مدام بیبی فیس صدایتان بزنند که هیچی. ولی اگر می‌خواهید متمایز به نظر برسید، وقت آن رسید است. یک ریش آراست، بی عیب و نقص نگهداری شد و شیک پوشید، جذابیت زیادی را به کارها می بخشد. فکرش را بکنید، موهای صورت فوراً بزرگ‌ترین متفکران را به یاد مردم می‌اندازند: از ریش‌های بلند افلاطون و ارسطو گرفت تا یال کامل ژیژک.

فواید و مضرات اصلاح صورت : پیرتر، عاقل تر و ریشی تر شوید

رشد ریش: محافظت در برابر فاکتور ورود

SPF 30 خود را فراموش کرده اید؟ می بینید، مردانی که ریش دارند بهتر از آب و هوا محافظت می شوند، خواه اشعه خورشید باشد یا برفک زمستان. اما آقایان – صدای ما را بشنوید، ما در مورد یک ته ریش 3 روزه یا یک ریش مرد تنبل 10 روزه صحبت نمی کنیم! اگر می خواهید در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت کنید، باید ریش بلند، متراکم و کامل به سبک ون دایک بگذارید. برای بقیه ما، می توان گفت که کرم ضد آفتاب هنوز هم بسیار ضروری است.

رشد ریش: محافظت در برابر فاکتور ورود

اصلاح کردن یا نتراشیدن؟

اکنون که از هر دو طرف را، وقت آن است که به بهترین قاضی مراجعه کنیم : خودتان. اینکه چه چیزی روی صورت شما رشد می کند و نمی روید و اینکه چند بار باید اصلاح کنید، در نهایت به ترجیح شما بستگی دارد. برخی از فواید اصلاح هر روز بهره مند می شوند : این کار باعث می شود تازه تر، مرتب تر و حرفه ای تر به نظر برسند. برخی دیگر با موهای صورتشان که ظاهرشان را دگرگون کرده. و به روال آراستگی خود زیبایی، جذابیت و خلاقیت می بخشند، اعتماد به نفس پیدا می کنند.

بنابراین، آیا ریش خود را اصلاح می کنید یا می گذارید؟

اصلاح کردن یا نتراشیدن؟

سوالات متداول در مورد فواید و مضرات اصلاح صورت :

آیا اصلاح به رشد ریش کمک می کند؟

بسیاری به دروغ معتقدند اصلاح موهای صورتشان ضخیم تر می شود. واقعیت این است که اصلاح مو هیچ تاثیری بر رویش مو ندارد و روی ریشه مو تاثیری ندارد. اگر می‌خواهید ریش‌های نرم‌تری داشته باشید، از روغن‌های ریش استفاده کنید تا به مرتب، نرم و آراستگی آن کمک کند.

سوالات متداول در مورد فواید و مضرات اصلاح صورت :

آیا ریش ها با افزایش سن پرپشت می شوند؟

اگر نوجوانی هستید که ناامیدانه سعی می‌کنید از مرحله ریش‌تان خارج شوید، نگران نباشید. هر چه سن شما بیشتر شود، ریش شما پرپشت تر می شود. اما نگران نباشید، رشد موهای هر کسی متفاوت است و همه ریش ها اوکی هستند. به یاد داشته باشید، به طور متوسط، ریش شما تا 30 سالگی به طور کامل رشد نمی کند!

آیا ریش ها با افزایش سن پرپشت می شوند؟

فواید و مضرات اصلاح صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد