توضیحات مقاله چگونه لکه ها را در 2 روز به طور طبیعی از صورت خود پاک کنیم؟

چگونه لکه ها را از صورت پاک کنیم : کک و مک ها زیبا هستند، اما وقتی نوبت به لکه بینی ناخواسته روی صورت می رسد – نه، متشکرم. همه آنها را دریافت نمی کنند، لکه های تیره روی صورت، قفسه سینه، دست ها یا سایر نقاط بدن می تواند به طور جدی نا امید کننده باشد. با این حال، از آنجایی که نمی‌توانید با عصای جادویی لکه‌ها را از بین ببرید، و کانسیلرهای معمولی همیشه نمی‌توانند آن‌ها را بپوشانند، گاهی اوقات در برخورد با این تکه‌ها باید کمی خلاقیت به خرج دهیم. اما قبل از اینکه شروع کنیم چگونه به طور طبیعی لکه های تیره را از روی صورتمان پاک کنیم، بیایید سعی کنیم آن را کشف کنیم.

چگونه لکه ها را در 2 روز به طور طبیعی از صورت خود پاک کنیم؟

به هر حال چرا آنها در وهله اول رخ می دهند؟

ممکن است در مورد رنگدانه طبیعی به نام ملانین شنیده باشید که در پوست شما وجود دارد. ملانین که مسئول رنگ پوست، چشم و حتی مو است، از پوست شما در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت می کند. هر زمان که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ملانوسیت ها – یا سلول هایی که ملانین تولید می کنند – تولید ملانین خود را افزایش می دهند. و گاهی اوقات، آنها بیش از حد تولید می کنند و ملانین بیشتری از حد معمول تولید می کنند و در نتیجه لکه های تیره ایجاد می کنند. اگر بخواهید همه چیز را در مورد آن بدانید ، اغلب به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می شوند.

جدای از آن، دلایل بیشتری برای ایجاد لکه های تیره روی صورت نیز وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با دکتر مونیشا آراویند، متخصص پوست تماس گرفتیم تا کمی شفافیت به ما بدهد. او می‌گوید: «لکه‌های روی صورت ممکن است به دلیل آکنه باشد، ممکن است به دلیل رنگدانه‌ها یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید – که به آن کک و مک نیز می‌گویند – لکه‌های خورشیدی یا ملاسما، که هیپرپیگمانتاسیون است که در اکثر پوست‌های ایرانی رخ می‌دهد، باشد. همچنین به دلیل استفاده از رنگ مو، روی صورت شما لک می شود!»

در حالی که راه‌های زیادی برای خلاص شدن از شر این لکه‌های تیره وجود دارد، از استفاده از کرم ضد آفتاب مانند فردایی وجود ندارد تا استفاده از رتینوئیدهای موضعی که می‌تواند به روشن‌تر شدن آن‌ها کمک کند. استفاده از مواد شیمیایی سنگین بر روی پوست، به ویژه پوست های حساس، اغلب می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. اما نگران نباشید، زیرا در ادامه، ما موارد مختلفی را که می‌توانید برای از بین بردن طبیعی لکه‌ها از روی پوست خود در 2 روز استفاده کنید، فهرست می‌کنیم. یادداشت کنید!

به هر حال چرا آنها در وهله اول رخ می دهند؟

چگونه لکه ها را از صورت پاک کنیم

از مواد طبیعی برای از بین بردن لکه های تیره صورت استفاده می شود

1. شیر

فهرست طولانی از فوایدی که شیر دارد بی پایان به نظر می رسد. علاوه بر این، شیر، دوغ و حتی شیر ترش به لطف اسید لاکتیک به طور موثری تغییر رنگ پوست را درمان می کنند.
نحوه استفاده از شیر برای درمان لکه های تیره:

  • مرحله 1: یک تکه پنبه را در شیر خیس کنید.
  • مرحله 2: 3-4 بار در روز آن را روی لکه ها بمالید و این کار را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید!

نکته طلایی: بسیاری از مردم استفاده از شیر سرد را برای نتایج بهتر توصیه می کنند

از مواد طبیعی برای از بین بردن لکه های تیره صورت استفاده می شود

2. عدس قرمز

باعث افتخار مادران خود شوید و ماسور دال را داوطلبانه به عنوان ماسک صورت برای رفع لک انتخاب کنید. تعجب آور به نظر می رسد؟ خوب، جدا از اینکه ماسور دال (یا عدس قرمز) کاملاً لذیذ است، از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است و برای از بین بردن لکه ها گزینه ای محبوب است. این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید و شاهد وقوع جادو باشید:
نحوه استفاده از ماسوردال برای درمان لکه های تیره:

  • مرحله 1: 50 گرم عدس قرمز را یک شب در یک کاسه آب خیس کنید.
  • مرحله 2: از مخلوط کن یا غذاساز برای ایجاد یک خمیر خوب استفاده کنید.
  • مرحله 3: خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
  • مرحله 4: با آب سرد بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کنید.

2. عدس قرمز

3. پاپایا

یک راه مطمئن برای روشن کردن لکه های تیره و رنگ کلی پوست شما چیست؟ لایه رویی را با یک لایه بردار طبیعی مانند پاپایا بشویید. پاپایا دارای اسیدهای میوه ای است که به نام آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs بدنام!) شناخته می شوند که لایه بردارهای شیمیایی هستند که سلول های مرده و کدر پوست را از بین می برند و سلول های سالم پوست را احیا می کنند. برای ایجاد لایه‌بردار پاپایای خود در خانه برای از بین بردن لکه‌ها، کارهایی که می‌توانید انجام دهید:
نحوه استفاده از پاپایا برای درمان لکه های تیره:

مرحله 1: پاپایای رسید را در یک کاسه له کنید و آن را به عنوان ماسک به مدت 20 دقیقه قرار دهید.

مرحله 2: هنگام برداشتن ماسک، از حرکات دایره ای و ملایم برای لایه برداری بیشتر روی آن لایه بالای سلول های مرده پوست استفاده کنید.

3. پاپایا

4. پودر زردچوبه

مادربزرگ‌های ما وقتی سعی کردند بسته‌های صورت زردچوبه را روی صورت ما بگذارند، اشتباه نکردند، در حالی که ما سعی می‌کردیم خود را دور بزنیم. مزایای چندگانه زردچوبه به مهار تولید ملانین پوست گسترش می‌یابد، که همانطور که توضیح دادیم، مسئول افزایش رنگدانه است. آیا متقاعد شد اید و آماد اید که درمان رفع لک زردچوبه خود را انجام دهید؟ در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

نحوه استفاده از زردچوبه برای درمان لکه های تیره :

مرحله 1: یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با 1 تا 2 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری با قوام نه خیلی غلیظ یا خیلی مایع به دست آید.

مرحله 2: بگذارید 20 دقیقه روی صورتتان بماند و آن را با آب بشویید.

نکته مثبت: ممکن است چند بار شستشو طول بکشد تا بقایای آن به طور کامل از روی صورت پاک شود، اما کوشا باشید و اجازه ندهید که شما را از استفاده از آن بازدارد!

4. پودر زردچوبه

5. سیب زمینی

ماده سرخ شده مورد علاقه شما؟ بله، در صورتی که نمی دانستید، می تواند به روشن شدن لکه های تیره نیز کمک کند! سیب زمینی خام حاوی ویتامین C، پتاسیم و سایر مواد روشن کننده است که به از بین بردن لکه های تیره و برنزه شدن پوست کمک می کند. در اینجا نحوه درست کردن ماسک سیب زمینی آمده است:

نحوه استفاده از سیب زمینی برای درمان لکه های تیره :

مرحله 1: مقداری سیب زمینی خام را رنده کنید (فقط 2 تا 3 عدد باید خوب باشد) و با آب لیمو یا ماست مخلوط کنید. اگر پوست خشکی دارید، می توانید کمی عسل نیز به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 2: چند دقیقه روی صورت خود بمالید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

نکته مثبت: اگر مخلوط کردن همه این مواد به نظر کار سختی به نظر می رسد، می توانید به سادگی یک سیب زمینی خام را برش دهید و آن را درست روی لکه های تیره قرار دهید. چه کسی گفته است که حذف سریع و طبیعی لکه های تیره سخت است؟

5. سیب زمینی

6. پیاز قرمز

بله، ما هم مثل شما متعجبیم. در حالی که پیاز قرمز می تواند باعث گریه شما شود، در واقع پوست شما را بسیار شاد می کند. طبق تحقیقات، پوست پیاز قرمز خشک شد در حال حاضر در بسیاری از کرم‌های روشن‌کنند پوست و لکه‌های پوست موجود است، موثر برای از بین برد لکه‌ها است. در حالی که به دنبال کرم هایی که حاوی آلیوم سپا (نام علمی آن) هستند، یکی از راه های حل است، می توانید از این ماده در خانه نیز استفاده کنید. در اینجا به این صورت است:

نحوه استفاده از پیاز قرمز برای درمان لکه های تیره:

مرحله 1: پیازها را (با پوست) 2 تا 3 بار در روز روی نواحی آسیب دید بمالید.

مرحله 2: اگر بو شما را آزار می دهد، پس از آن صورت خود را بشویید. تا یکی دو روز دیگر نتایج را خواهید دید!

6. پیاز قرمز

سوالات متداول در مورد چگونه لکه ها را از صورت پاک کنیم

سوال : آیا این درمان ها برای از بین بردن لکه روی همه انواع پوست کار می کنند؟

جواب:. خب، کم و بیش. برخی از مواد هستند که ممکن است با انواع خاصی از پوست واکنش خوبی نشان ندهند، مانند مواد طبیعی حاوی ویتامین C یا مواد قابض.

دکتر مونیشا آراویند موافق است و هشدار می‌دهد که «اگر می‌خواهید داروهای خانگی را امتحان کنید، احتمال اینکه درمان‌های خانگی اشتباه شوند، بسیار بیشتر است، به خصوص اگر به مواد خشن مانند لیمو یا اسید سیتریک روی صورت خود روی آورید. این احتمال وجود دارد که بتوانید پوست خود را خشک تر و حساس تر کنید و حتی رنگدانه ها را به دلیل نور خورشید افزایش دهید. برای خلاص شدن از شر لکه های تیره صورت خود از هیچ درمان خانگی تایید نشده استفاده نکنید!

سوالات متداول در مورد چگونه لکه ها را از صورت پاک کنیم

سوال: آیا در مورد لکه های تیره دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

جواب: پس خبر خوب اینجاست – لکه‌های تیره و لکه‌های مربوط به سن نیازی به مراقبت پزشکی ندارند، و حذف لکه‌ها را می‌توان با خیال راحت در خانه یا اگر واقعاً می‌خواهید بیش از حد مراقب باشید، از طریق یک متخصص پوست انجام شود. با این حال، باید به این سیگنال‌های هشدار توجه کنید و در صورت بروز لکه، در اسرع وقت توسط پزشک معاینه شوید:

  • سیاه است
  • در حال افزایش اندازه است
  • دارای حاشیه نامنظم
  • ترکیبی از رنگ های غیر معمول دارد
  • خونریزی داره

سوال: آیا در مورد لکه های تیره دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

سوال : چگونه می توانم از لکه های تیره در وهله اول جلوگیری کنم؟

حواب. هیچ راه مطمئنی برای پاک کردن کامل لکه های سیاه از روی صورت یا جلوگیری از ظهور آنها وجود ندارد. به علاوه، برخی از افراد ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به لکه های تیره نیز باشند. اما چند راه وجود دارد که می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید تا به هر حال از ایجاد لکه‌های سیاه مطمئن شوید:
از انتخاب آکنه خود دست بردارید! جوش می تواند احتمال ایجاد لکه های تیره را افزایش دهد.

ضد آفتاب کلید است! به دنبال ضدآفتابی با حداقل SPF 30 تا 50 باشید، روزانه از آن استفاده کنید و اگر زیر نور آفتاب هستید هر 2 ساعت یکبار آن را تجدید کنید.
کلاه یا لباسی بپوشید که جلوی نور خورشید را بگیرد.
از قرار گرفت در زیر نور خورشید در هنگام شدیدترین زمان خودداری کنید – معمولاً تمام بعد از ظهر.

سوال : چگونه می توانم از لکه های تیره در وهله اول جلوگیری کنم؟

سوال. آیا درمان های خانگی کافی است یا باید برای از بین بردن لکه های تیره صورت بیشتر تلاش کنیم؟

می‌توانید امتحان کنید، اما این لکه‌ها را نمی‌توان به‌طور طبیعی به طور کامل از روی صورت پاک کرد. درمان‌های خانگی فقط به شما کمک زیادی می‌کنند، و کرم‌های OTC نیز ممکن است خیلی کمکی نکنند،» و نتیجه‌گیری می‌کند که، «شما به ضد آفتاب مناسب برای شما – در واقع، این مهمترین چیزی است که به شما در کاهش رنگدانه ها و همچنین جلوگیری از ایجاد لکه های بیشتر روی صورت شما کمک می کند.

سوال. آیا درمان های خانگی کافی است یا باید برای از بین بردن لکه های تیره صورت بیشتر تلاش کنیم؟

چگونه لکه ها را از صورت پاک کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد