روش های مختلفی برای مناطق مختلف وجود دارد.

چگونه به درستی صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم : داشتن پوستی صاف و درخشان یکی از اهداف مراقبت از پوست است که اکثر ما سهیم هستیم. اما درک چگونگی دستیابی به آن به چندین عامل بستگی دارد که یکی از مهم ترین عوامل لایه برداری مناسب است. برای مدت طولانی، مردم این اشتباه را مرتکب شدند که از اسکراب های خشن روی صورت و بدن خود استفاده کردند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرند و لایه جدیدی از پوست را نمایان کنند. در حالی که ممکن است نیت درست وجود داشته باشد، اعدام اغلب اشتباه است و منجر به تحریک پوست و آسیب احتمالی می شود. در اینجا، ما آنچه را که باید در مورد لایه برداری و نحوه لایه برداری صحیح صورت و بدن خود برای به دست آوردن بهترین نتیجه بدانید، به اشتراک می گذاریم.

چگونه به درستی صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم

لایه برداری چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. لایه برداری فرآیندی است که در آن سلول های مرده پوست از سطح پوست شما پاک می شود. دو نوع لایه برداری وجود دارد: مکانیکی و شیمیایی. لایه برداری مکانیکی شامل شستشوی فیزیکی سطح پوست با اسکراب، برس خشک یا ابزارهای دیگر برای لایه برداری است. لایه برداری شیمیایی شامل استفاده از مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست مانند اسید سالیسیلیک، اسیدهای آلفا هیدروکسی (مانند اسید گلیکولیک)، رتینول یا آنزیم ها برای تجزیه شیمیایی تجمعات سطحی است. محصولات فرموله شده با این مواد لایه بردار اغلب لایه بردارهای مایع هستند، اما می توان آنها را در فرمول کرم های صورت، پاک کننده ها و سرم ها قرار داد.

لایه برداری چیست؟

چگونه به درستی صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم : فواید لایه برداری

خواه لایه برداری مکانیکی یا شیمیایی را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید، هدف اصلی از لایه برداری این است که از تجمع سلول های مرده پوست از سطح پوست خلاص شوید. و این مهم است زیرا توانایی طبیعی پوست شما برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست با افزایش سن کند می‌شود، که می‌تواند به ظاهری کدرتر منجر شود. علاوه بر این، لایه برداری منظم همچنین می تواند به سایر محصولات شما مانند سرم ها و کرم ها کمک کند تا بهتر به پوست نفوذ کنند زیرا روی سلول های مرده پوست قرار نمی گیرند.

چگونه به درستی صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم : فواید لایه برداری

صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید؟

در حالی که لایه برداری یک مرحله ضروری مراقبت از پوست است، تعداد دفعات انجام آن در افراد مختلف متفاوت است. پوست برخی افراد فقط یک بار در هفته می تواند لایه برداری را انجام دهد، در حالی که برخی دیگر می توانند چند بار در هفته لایه برداری کنند. برای پوست های حساس، بهتر است هفته ای یک بار لایه برداری کنید. برای سایر انواع پوست، به نحوه واکنش پوست خود پس از لایه برداری و تشکیل بیش از یک روز در میان توجه کنید. آزمون و خطا به شما کمک می کند فرکانس مناسب خود را ارزیابی کنید.

چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید؟

چگونه صورت خود را لایه برداری کنیم

نحوه صحیح لایه برداری صورت به پوست خاص، نگرانی های پوستی و روال مراقبت از پوست بستگی دارد. برای انتخاب محصول لایه بردار مناسب، پوست خود را ارزیابی کنید. اگر پوست حساسی دارید، یک اسکراب فیزیکی یا محصول لایه برداری شیمیایی با غلظت بالایی از مواد فعال ممکن است برای شما خیلی خشن باشد. در این مورد، شاید بخواهید یک پاک کننده با مواد لایه بردار یا یک سرم لایه بردار ملایم را انتخاب کنید. اگر پوست چرب یا مقاومی دارید، احتمالاً می توانید با لایه برداری شیمیایی یا مکانیکی خلاص شوید. در صورت شک، با یک متخصص پوست مشورت کنید که می تواند به شما توصیه های شخصی برای نوع لایه برداری که برای شما بهترین است ارائه دهد.

چگونه صورت خود را لایه برداری کنیم

نحوه استفاده از لایه بردار فیزیکی

اگر قصد استفاده از اسکراب را دارید، حتما یک اسکراب ملایم  را انتخاب کنید. پوست را اسکراب می کند تا سلول های مرده پوست، چربی، کثیفی و ناخالصی ها را بدون زبری از بین ببرد. در حالی که می توانید اسکراب را روی پوست تمیز و خشک بمالید و سپس با انگشتان مرطوب آن را بمالید، این می تواند باعث ایجاد اصطکاک ناراحت کننده روی پوست شود. به یاد داشته باشید که پوست شما وقتی مرطوب است. نرم ترین است، بنابراین استفاده از اسکراب روی پوست مرطوب به آن اجازه می دهد سلول های مرده پوست را راحت تر از بین ببرد. حدود یک دقیقه روی اسکراب کار کنید و سپس بشویید و با سرم و مرطوب کننده ادامه دهید.

نحوه استفاده از لایه بردار فیزیکی

نحوه استفاده از لایه بردار شیمیایی

از آنجایی که لایه بردارهای شیمیایی اشکال مختلفی دارند، نحوه استفاده از آنها بسته به ترجیحات و برنامه مراقبت از پوست شما متفاوت است. به عنوان مثال، اگر یک تونر لایه بردار گلیکولیک اسید را انتخاب می کنید که به اندازه کافی ملایم است که بتوان از آن روزانه استفاده کرد، به سادگی آن را بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کننده در برنامه معمول خود استفاده خواهید کرد.

اگر به دنبال چیزی قوی‌تر هستید که فواید دیگری مانند رفع خطوط ریز و چین و چروک‌ها را نیز داشته باشد، سعی کنید از یک سرم رتینول در برنامه‌ی روتین خود استفاده کنید. با استفاده از آن در شب دو بار در هفته شروع کنید و اگر پوست شما آن را تحمل کرد تا استفاده شبانه ادامه دهید.

نحوه استفاده از لایه بردار فیزیکی

صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم : چگونه لب های خود را لایه برداری کنیم

اگر با لب‌های خشک یا پوسته‌دار مشکل دارید، لایه‌برداری لب‌هایتان برای از بین برد پوست مرده کمک می‌کند بافت صاف‌تری پیدا کنید. برای این کار، از یک اسکراب شکر مانند استفاده کنید و آن را روی لب های مرطوب بمالید. با حرکات دایره ای ماساژ دهید و سپس با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

چگونه به درستی صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم : چگونه لب های خود را لایه برداری کنیم

بهترین لایه برداری که ما میتوانیم به شما معرفی کنیم سرم پیلینگ (قرمز) و لایه بردار اوردینری اصل کانادا که کارایی آن را تضمین میکنیم.

چگونه بدن خود را لایه برداری کنید

مانند صورت، دستیابی به پوست صاف در بدن در هر ناحیه متفاوت است. برای لایه برداری از نواحی حساس مانند گردن و سینه، بهتر است. از یک اسکراب بسیار ملایم استفاده کنید یا به سادگی محصول شیمیایی لایه بردار را که روی صورت خود استفاده می کنید، روی این نواحی نیز بمالید.

چگونه بدن خود را لایه برداری کنید

مسواک زدن خشک را امتحان کنید

برای از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین افزایش جریان خون در سراسر بدن، مسواک زد خشک را انجام دهید. برای انجام این کار، اگر پوست حساسی روی بدن خود دارید، از برس بدن خشک یا لوفا استفاده کنید. و به آرامی برس را روی پوست خشک خود به سمت قلب خود بکشید. از بین بردن موثر سلول های مرده پوست، روی هر ناحیه چند بار بروید. بهتر است این کار را قبل از دوش گرفت انجام دهید تا بتوانید تمام سلول های مرده اضافی پوست را در حمام از بین ببرید.

مسواک زدن خشک را امتحان کنید

مسواک زدن خشک چیست؟

برس خشک نوعی لایه برداری مکانیکی است. (گاهی اوقات به عنوان لایه برداری فیزیکی شناخته می شود) و شامل مالیدن یک برس بدن خشک (یا اگر پوست حساسی دارید یک لوفا) روی پوست خود بمالید تا به آرامی سلول های مرده روی سطح پوست را از بین ببرید. اغلب بخشی از درمان های آبگرم، ممکن است قبلاً شگفتی های مسواک زد خشک را بدون اینکه متوجه شوید تجربه کرده باشید!

مسواک زدن خشک چیست؟

صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم از یک اسکراب استفاده کنید

اگر در نواحی مانند پاها، آرنج ها یا ساق پاها پوست خشن دارید، ماساژ داد اسکراب در آن نواحی هنگام حمام گزینه بسیار خوبی برای شماست. مطمئن شوید که پوست شما مرطوب است و خیس نیست و مقدار زیادی از اسکراب را روی بدن خود بمالید. برای حفظ پوست صاف، می توانید این کار را به عنوان بخشی از روتین دوش گرفتن خود چند بار در هفته انجام دهید. به خاطر داشته باشید که بعد از حمام از لوسیون استفاده کنید تا رطوبت را حفظ کنید.

از یک اسکراب استفاده کنید

از شستشوی بدن لایه بردار استفاده کنید

اگر پوست حساسی دارید، استفاده از شوینده بدن یا ژل دوش لایه بردار بهترین گزینه برای شماست، زیرا روشی ملایم است. به دنبال یکی از AHA ها باشید و آن را در هنگام حمام روی پوست خود بمالید، مانند یک شستشوی معمولی بدن.

صورت و بدن خود را لایه برداری کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد