از شر موخورە خلاص شوید

از شر موخوره خلاص شوید ؛ موخوره، دشمن شماره 1 مو است، اما نگران نباشید، چون می توانید از شر موخوره خلاص شوید. راه های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند موهایتان صاف و براق به نظر برسد. در این مقاله، در مورد درمان موخوره مطالبی را گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند به موهای مورد نظر خود برسید. خداحافظ، موخوره!

از شر موخورە خلاص شوید
افزودن مواد مرطوب‌کننده به روتین موهای خود را فراموش نکنید

موخوره یکی از شکایات اصلی زنان در مورد موهای شان است، با این حال، موخوره در واقع همان کمبود رطوبت مو است. فرقی نمی کند موهای صاف، موج دار یا فر داشته باشید. موها در اثر گرما یا باد بیش از حد خشک یا شکست می شوند. موخوره می تواند باعث شود که روز خوب شما به یک روز بد تبدیل شود.

امااااا نگران نباشید. چون به گفت متخصص مد نیل ویل، موخوره راه حل دارد.  او می گوید: “من واقعاً به روش پیشگیری اعتقاد دارم. معمولاً می‌گویم که هر چیزی که می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم باید مؤثر باشد، حتی اگر قبلاً موخوره دارید، باید تحت درمان قرار بگیرید، بنابراین خیلی بهتر است که خودتان را پیشگیرانه درمان کنید.

او توضیح می‌دهد که “برای اینکه از شر موخوره خلاص شوید ، افزودن مواد مرطوب‌کننده به روتین موهای خود را فراموش نکنید. هیدراتاسیون باید به صورت هفتگی در روغن‌های مغذی، سرم‌های کنترل‌کننده، محافظ‌های حرارتی، نرم‌کننده‌ها، محصولات با هدف بستن کوتیکول، درمان فیبر مو از داخل به بیرون استفاده شود.”

از شر موخورە خلاص شوید

این آرایشگر همچنین می گوید که هر نوع درمان شیمیایی مانند هایلایت یا رنگ کردن مو می تواند باعث ایجاد موخوره شود، اما می توان با استفاده از شامپوهای خنثی کننده و کلاه های ساتن مو این اثر را کم کرد. او توضیح می‌دهد: “اصطکاک برخی پارچه‌ها می‌تواند باعث خشکی مو شود. کلاه ساتن باعث ساییدگی یا شکافتن انتهای مو نمی‌شود. و موها را صاف و مشخص می‌کند و خشکی مو را کاهش می‌دهد.”

با این حال، او به این نکته اشاره می کند که موخوره اغلب به منابع گرما، مانند خشک کن ها و صاف کننده ها مرتبط است، اما او روش هایی برای رفع آن دارد. خشک کن سرد یکی از این راه هاست. زیرا باعث بست شدن کوتیکول ها، مهر و موم شدن آنها و درخشندگی آنها می شود. و موها را در یک راستا می گذارد. در مورد صاف کننده، حتی با استفاده از محافظ های حرارتی، گرمای بیش از حد ممکن است به مو آسیب برساند، به همین دلیل توصیه می کنم حداقل هفته ای دو بار بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند.

شامپو های توصیه شده برای شما که هم باعث موخوره نمی شوند و هم جلو گیری میکنند از موخوره شامپو موهای رنگ شده ایوروشه اصل فرانسه و شامپو ضد شوره موی چرب هد اند شولدرز اصل فرانسه است.

رهایی از شر موخورە
خشک کن سرد یکی از این راه هاست

 6 راه آسان برای اینکه از شر موخورە خلاص شوید

از شر موخورە خلاص شوید : بیایید قبل از هر چیز، نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا این اتفاق می افتد و چه چیزی باعث وز شدن موها می شود؟

رطوبت زیاد هوا

چه موهای صاف، موج دار یا فر داشته باشید، نمی توانید از اثرات رطوبت فرار کنید. رطوبت بیش از حد باعث می شود که موهای شما آن را جذب کرده و متورم شوند و در نتیجه موهای شما وز می شود.

رطوبت زیاد هوا
رطوبت باعث می شود که موهای شما آن را جذب کرده و متورم شوند

کمبود رطوبت مو

موخوره مخصوصاً برای کسانی که موهای فر دارند اتفاق رایجی است. زیرا روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست سر شما به دلیل شکل الگوی فر نمی توانند تمام طول ساقه مو را طی کنند. این بدان معنا نیست که کسانی که موهای صاف دارند، این مشکل را ندارند. به همین ترتیب، اگر موهای شما روغن و رطوبت طبیعی کافی نداشته باشند، تارها از بین می‌روند و وز به نظر می‌رسند.

کمبود رطوبت مو
کمبود رطوبت مو یکی از عوامل ایجاد موخوره است

آب گرم

شستن موها با آب داغ یک دلیل رایج دیگر است که می‌تواند منجر به موخوره شود. گرما، روغن طبیعی مو را خشک می کند و از بین می برد و کوتیکول ها را پاره می کند و باعث آسیب دیدن آنها می شود.

شستن بیش از حد موها

شاید موهایتان را با آب سرد شستشو می دهید. اما همچنان دچار وز می‌شوید. در این صورت ممکن است این مسئله به خاطر تعداد دفعات شستن موهای شما باشد. شستن بیش از حد موها نیز می تواند باعث خشکی و پارگی تارهای مو شود.

"<yoastmark

از ابزارهای حرارتی برای خشک کردن یا حالت دادن به مو زیاد استفاده نکنید

شاید تا به حال به این الگو دقت نکرده اید، اما اگر می خواهید از شر موخورە خلاص شوید ، اساساً باید این نکته را در نظر بگیرید که گرما و مو با هم کنار نمی آیند! شاید دوست داشته باشید از سشوار برای خشک کردن موهایتان در عرض 5 دقیقه استفاده کنید. ممکن است از روش های مناسب برای حالت دادن به موهای خود صرف نظر کنید. اما این موارد فقط موجب می شود موهایتان وز شود. همچنین باعث می شود روغن های طبیعی کاهش یافته که به موهای شما آسیب می رساند.

از ابزارهای حرارتی برای خشک کردن یا حالت دادن به مو زیاد استفاده نکنید
استفاده از ابزارهای حرارتی به مو آسیب می رساند

خشک کردن شدید مو

استفاده از یک حوله زبر یا خشک کردن موهایتان با حرارت، اصلا توصیه نمی شود زیرا این روش خشن قبل از هر چیز می تواند باعث شکستگی موها شود. از آنجایی که مو هنگامی که خیس است، حساس ترین حالت خود را دارد، خشک کردن شدید آن می تواند باعث وز شدن بیشتر شود.

خشک کردن شدید مو
خشک کردن شدید مو باعث وز شدن آن می شود

چگونه از شر موخوره خلاص شوید ؟؟

6 راه ساده برای خلاص شدن از شر موخوره

از شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید

شاید موهای شما خشک و آسیب دید باشد. در این صورت ممکن است وز شود – چه به دلیل  حرارت  زیاد یا استفاده ی زیاد از رنگ باشد. برای رفع این مشکل، متخصصان، شامپوهای ضد موخوره را توصیه می کنند. چون دارای مواد مغذی مانند آب برنج تخمیر شد، اسیدهای آمینه و ویتامین E هستند. این مواد در شامپو و نرم کننده و ترمیم کننده وجود دارند. این مواد همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند و برای موهای شکننده مناسب هستند، زیرا استحکام مو را بازسازی کرده و شکستگی را کاهش می دهند. علاوه بر این، برای انواع مو مناسب هستند.

چند شامپوی پیشنهادی لاویا برای شما :

ما در لاویا محصولات بسیار عالی از جمله شامپو برای مرطوب کنندگی و نرم کنندگی موهای شما موجود داریم که از بهترین برندهای جهانی می باشد برای دیدن محصولات کلیک کنید.

از شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید
شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده باعث استحکام مو می شود

موهای خود را خشک کنید

اول از همه، یک حوله میکروفیبر را تهیه کنید که روی موهای شما نرم باشد. اگر نتوانستید آن را تهیه کنید، از یک پارچه نخی تمیز استفاده کنید. به آرامی موهای خود را فشار دهید تا آب اضافی جذب حوله شود. به آرامی به موهای خود ضربه بزنید. و از موخوره و شکافت انتهای موها نیز جلوگیری کنید.

موهای خود را خشک کنید
موهای خود را به آرامی خشک کنید

موهایتان را با هوا خشک کنید

برای خلاص شدن از شر موخوره تنها در چند دقیقه نیازی به انجام هیچ کاری نیست! تعجب نکنید، درست خواندید! اگر عجله ندارید، بگذارید موهایتان با هوا خشک شود. اگر نیاز به باز کردن موهای خیس دارید، از انگشتان خود استفاده کنید یا به آرامی با یک شانه یا برس دندانه پهن آن را شانه کنید.

موهایتان را با هوا خشک کنید
موهایتان را با هوا خشک کنید

به موهای مرطوب خود، سرم مناسب بزنید

اگر موهای شما شکننده است، باید آنها را با محصولات ملایمی که فاقد پارابن، رنگ و سولفات هستند، نوازش کنید تا از شر موخورە خلاص شوید! به دنبال سرم موی مناسب باشید. با استفاده یک سرم موی مناسب، موهای شما مراقبت های حرفه ای با قدرت بالا را دریافت می کنند، زیرا سرم نه تنها به موهای کدر، درخشندگی می دهد، بلکه موخوره را نیز رفع می کند.

به موهای مرطوب خود، سرم مناسب بزنید
به نکبال سرم موی مناسب باشید

از روغن و ماسک مو استفاده کنید

یکی دیگر از راه ها برای اینکه از شر موخورە خلاص شوید. مالید روغن‌ها و ماسک‌های خانگی به موهایتان است. پس از شست موهایتان فولیکول های مو، محصولات درمانی را که استفاده می کنید بهتر جذب می کنند. از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل یا ماسک های مو استفاده کنید. این مواد به طور خاص برای چنین شرایطی ساخت شد اند. یک ماسک مناسب در وهله اول از آسیب جلوگیری می کند. همچنین موهای شما را به حالت درخشان و سالم اولیه باز می گرداند.

هفته ای یکبار پس از شست موها از ماسک استفاده کنید. کافی است مقدار زیادی از آن را بردارید و آن را روی موهای مرطوب از وسط تا انتها بمالید. بگذارید 3 تا 5 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را کاملاً بشویید.

از روغن و ماسک مو استفاده کنید
پس از شستشو از روغن و ماسک مو استفاده کنید

از شر موخورە خلاص شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد