از بین بردن شوره سر. یکی از مشکلاتی که امروزه بیشتر مردم با آن مواجه هستند شوره سر است. تصور کنید زمانی که برای مصاحبه یا یک شام رسمی لباس می پوشید، می تواند کمی خجالت آور باشد،اگر شوره سر داشته باشید و پوسته های آن روی لباستان بیفتد.همچنین میتواند ناشی از عوامل متعددی ازجمله خشکی پوست،رشد بیش ازحد مخمر،حساسیت به محصولات مو و غیره باشد.

ما در فروشگاه لاویا،11 نکته برای ازبین بردن شوره سر را به شما پیشنهاد میکنیم.

چطور شوره سر را از بین ببریم

1.موهای خود را بیشتر بشویید

موهای خود را بیشتر بشویید

اگر پوست سرتان خشک است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که موهایتان را یه طور منظم بشویید تا پوسته های مرده سر از بین بروند و پوسته های جدید جایگزین آن شوند.

2. رژیم غذایی در از بین بردن شوره سر خیلی موثر است

رژیم غذایی خیلی موثر است

غذای سالم فقط به این معنی نیست که به کاهش وزن شما کمک  کند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل و عالی می تواند برای حفظ سلامت سر و موهای شما مفید باشد. بنابراین اگر به دنبال درمان شوره سرتان هستید، شاید لازم باشد کربوهیدرات ها و قندها را کنار بگذارید.

 3. از سرکه سیب استفاده کنید

از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه یکی از موادی است که به درمان خارش و خشکی پوست سر کمک شایانی می کند. همچنین به از بین بردن قارچ ها و باکتری های ایجاد کننده شوره سر کمک می کند.بعضی از متخصصان معتقداند که سرکه سیب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای از بین بردن شوره سر است. محتوای اسیدی موجود در سرکه برای کاهش شدید پوسته پوسته شدن موهای سر مفید است.

روش مصرف:

مقداری سرکه سیب را با آب (به مقدار مساوی) اضافه کنید. پس از اتمام شستن موها، مخلوط را به موهای خود بمالید. موهای خود را به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

4.از کافور و روغن نارگیل استفاده کنید برای از بین بردن شوره سر

از کافور و روغن نارگیل استفاده کنید

از کافور پاتانجلی یا پودر کافور استفاده کنید،که یکی از بهترین و موثرترین مواد خانگی است که به رفع مشکلات مختلف مو از جمله شوره سر کمک فراوان می کند.

نکاتی در مورد نحوه استفاده:

روغن نارگیل را در تابه داغ کنید. پس از آن، آن را با کافور له شده خوب مخلوط کنید سپس مخلوط را به پوست سر خود بمالید. این تحریک به جریان خون در ناحیه اعمال شده و به رشد مو کمک می کند. این عمل باید حداقل دو بار در هفته برای خلاص شدن از شر شوره سر استفاده شود.

 5.از آب لیمو استفاده کنید

از آب لیمو استفاده کنید

یکی از راه های طبیعی برای از بین برد شوره سر، استفاده از آب لیمو به همراه روغن معمولی است. چند قطره آب لیموی تازه اضافه کنید و با روغن نارگیل خوب مخلوط کنید. پیشنهاد می کنیم از روغن نارگیل کاملا طبیعی استفاده کنید. مخلوط را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید و به مدت 4-5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. آن را یک ساعت نگه دارید و بشویید.

6.شامپوی خود را تقویت کنید

شامپوی خود را تقویت کنید

چند قطره از روغن درخت چای یا اسانس نعناع فلفلی را به شامپوی خود اضافه کنید. سپس آن را 3-4 بار شستشو دهید. این کار را مرتب انجام دهبد تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

همچنین استفاده از شامپو های ضد شوره بسیار در این رابطه موثر است

شامپو های برند هد اند شولدرز در این رابطه می توانند بسیار موتر باشند.

یکی از شامپوهایی که در کنار درمان شوره سر حس خنک و تازگی به شما می دهد . شامپو شولدرز مدل refreshing می باشد.

یا اگر پوست و موی شما خشک می باشد مدل sensetive می تواند برای شما یک گزینه عالی باشد.

همچنین می توانید از شامپو ضد شوره ایوروشه اصل فرانسه  استفاده کنید. برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد این شامپو، روی عنوان آن کلیک کنید.

7. استفاده از گیاه چریش برای از بین بردن شوره سر خیلی مفید است

استفاده از گیاه چریش برای نابودی شوره سر خیلی مفید است

اگر می خواهید از شر شوره سر خلاص شوید روغن موی چریش یکی از بهترین راه حل ها است.کاری که باید انجام دهید این است که یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید و حدود 20الی24 برگ چریش را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. سپس آن را از روی شعله بردارید و بگذارید چند دقیقه خنک شود. سپس آب آن را از صافی عبور دهید و آن را در ظرفی نگه دارید.دو الی سه هفته موهای خود ر با آن ماساژ دهید.این کار به سلامت بافت مو و رفع شوره سر کمک می کند.

8.از دانه های شنبلیله استفاده کنید

از دانه های شنبلیله استفاده کنید

دانه های شنبلیله یکی از بهترین راه حل ها برای رفع آن هستند.برای افرادی که از فشار خون پایین رنج میبرند مفید است و باعث افزایش هورمون تستسترون در خون نیز می شود.

نحوه استفاده:

مقداری از دانه شنبلیله را در یک کاسه آب بریزید و به مدت یک شب آن را خیس نگه دارید.بعد از گذشت این مدت دانه ها را مثل یک خمیر،خرد کنید.سپس کمی آبلیمو را به خمیر اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید.بعد از آن خمیر را روی پوست سر خود به آرامی بمالید و اجازه دهید به مدت 25الی30 دقیقه روی پوستتان بماند.و در آخر آن را با شامپوی خود بشورید.این فرایند چند مدت تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

9. چای سبز یکی از مهم ترین روشها برای از بین بردن شوره سر است

چای سبز یکی از مهم ترین روشها برای نابودی شوره سر است

چای سبز فواید زیادی دارد که یکی از آنها ضد شوره سر میباشد.چای سبز حاوی خواص ضد قارچی است. آنتی اکسیدانی که در چای سبز وجود دارد به سلامت پوست سر شما مفید است.

نحوه استفاده:

شما به 2 کیسه بزرگ چای سبز و آب گرم  نیاز دارید. سپس باید چای سبز کیسه ای را حدود 20 دقیقه در آب گرم قرار دهید و اجازه دهید تا خنک شود. بعد از سرد شدن، چای سبز را روی پوست سر خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه خشک شود. سپس موهای خود را به آرامی با آب بشویید.

10.از آلوئه ورا استفاده کنید

از آلوئه ورا استفاده کنید

اگرچه برای درمان‌های مختلف دیگر استفاده می‌شود ولی آلوئه ورا یکی از مواردی است که به رفع شوره سر کمک میکند. بر اساس بسیاری از تحقیقات انجام شده،آلوئه ورا دارای قدرت نابود کردن درماتیت سبورئیک است.این ماده عامل ایجاد شوره سر است.

آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است که موهای شما را مانند یک پر صاف می کند. شما می توانید آن را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید تا به خنک شدن آن کمک کنید.همچنین خواص ضد میکروبی طبیعی آن به خلاص شدن از شر هر گونه چربی اضافی کمک می کند.

11. برای از بین بردن شوره سر شامپوی ضد شوره به کار ببرید

شامپوی ضد شوره به کار ببرید

شامپوهای ضد شوره زیادی در بازار وجود دارد، اما همه آنها یکسان نیستند. برای خلاص شدن از شر شوره سر به طور موثر، به یکی از مواد فعال که اثربخشی آن ثابت شده باشد نیاز دارید.شما باید بسته به نوع موی سرتان،شامپوی خود را انتخاب کنید.برای جلوگیری از شوره سر باید هر بار که موهای خود را می شویید از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. و اگر به استفاده از یک شامپوی معمولی برگردید،نتیجه خوبی را برای شما به ارمغان نمی آورد.

همچنین شما برای این مه حالت دهنده مو استفاده کیند و موهاتون شوره پیدا نکنه باید از حالت دهنده های اصل و اورجینال استفاه کنید پیشنهاد لاویا به شما واکس مو تافت مدل Schwarzkopf Taft Power Wax اصل و ژل مو نگهداری محکم پاسینوس مدل Pacinos Pomade – Firm Hold است که کارایی آن ها را تضمین میکنیم.

ما در شرکت لاویا بهترین و مناسب ترین شامپوهای ضد شوره را عرضه میکنیم که سلامتی پوست و موی شما را تضمین میکند.

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد