4 روال مراقبت روزانه از صورت برای پوست های چرب : مراقبت از پوست چرب یک چالش است. همه می خواهند در تمام طول روز چهره ای تازه به نمایش بگذارند. ظاهر چرب می تواند این طراوت را از بین ببرد و همچنین مشکلات پوستی ایجاد کند که به نظر می رسد پایانی ندارند. می تواند منافذ شما را مسدود کند و منجر به مشکلات آکنه، جوش و دانه های سر سیاه شود. اما پوست چرب همه چیز بد نیست. در میان تمام ایرادات، می توانید چند نعمت را نیز در ظاهر پیدا کنید. اگر پوست چرب دارید، به این معنی است که روغن های طبیعی به وفور در پوست شما یافت می شود، چیزی که اکثر مردم ندارند! تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک روال ساده مراقبت از پوست چرب را دنبال کنید تا چربی آن را کنترل کنید.

4 روال مراقبت روزانه از صورت برای پوست های چرب که باید بدانید !

در این پست 4 روال مراقبت روزانه از صورت برای پوست های چرب پاسخ این موارد را خواهید آموخت:

  • علت چرب شدن پوست چیست؟
  • نکات زیبایی برای پوست چرب چیست؟
  • آیا چند ماسک صورت طبیعی برای پوست های چرب وجود دارد که به راحتی می توان آنها را تهیه کرد؟
  • آیا داشتن پوست چرب خوب است یا بد؟
  • تونر با پوست شما چه می کند؟

علت چرب شدن پوست چیست؟

به عبارت ساده، اگر پوست چرب دارید، به این دلیل است که پوست شما نسبت به سایر انواع پوست، چربی بیشتری تولید می کند. با پرداختن به جزئیات، غدد چربی در پوست ماده ای به نام سبیوم ‘sebum’ ترشح می کنند که مسئول حفظ رطوبت و سلامت پوست است. در انواع پوست های چرب، سبوم اضافی تولید می شود که باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و همچنین می تواند منجر به آکنه شود. یک روال مراقبت از پوست چرب که به صورت مذهبی دنبال شود، به حفظ ظاهر چربی کمک می کند و ظاهر و احساس زیبایی به پوست شما می بخشد.

علت چرب شدن پوست چیست؟

4 روال مراقبت روزانه از صورت برای پوست های چرب

نکته شماره 1. صورت خود را دو بار در روز بشویید

بله، فقط دو بار در روز. بیش از دو بار شستن صورت باعث خشکی بیش از حد پوست می شود و غدد چربی را وادار می کند تا سبوم بیشتری تولید کنند که باعث می شود صورت شما چرب تر شود. به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست چرب، دو بار در روز از شوینده های کف کننده یا ژل دار برای تمیز کردن کثیفی انباشته شده و چربی اضافی استفاده کنید. برای بقیه روز، شستشو با آب ولرم بیش از حد کافی است.

مهم است که محصول مراقبت از پوست خود را با دقت انتخاب کنید. شستشوی صورت و صابون های بدون روغن را انتخاب کنید. به جای محصولات تجاری که می توانند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرند، از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید. پاک کننده های عسل و لیمو، گلاب، چریش، خیار و زردچوبه برای پوست های چرب مفید هستند. استفاده از مخلوط خانگی موثر آرد گرم و زردچوبه باعث می شود چربی اضافی شما کنترل شود و پوست شما سالم به نظر برسد.

نکته شماره 1. صورت خود را دو بار در روز بشویید

نکته شماره 2. از تونر استفاده کنید

قانون طلایی در مورد تونر این است: بعد از تمیز کردن، قبل از مرطوب کردن، از تونر استفاده کنید. هر نوع پوستی باشد، پوست کم آب می تواند ناسالم و کدر به نظر برسد. آن را با تونر پر کنید. تونرهای بدون الکل بهترین برای مرطوب نگه داشتن پوست چرب و کمک به کند کردن روند پیری هستند.

می توانید با استفاده از 2 قسمت سرکه سیب مخلوط با 1 قسمت آب، یک تونر طبیعی برای پوست های چرب درست کنید.

نکته شماره 2. از تونر استفاده کنید

نکته شماره 3. هفته ای یکبار اسکراب کنید

یکی از بهترین ترفندها برای کاهش چربی پوست این است که یک بار در هفته با یک اسکراب پوست چرب ملایم لایه برداری کنید. لایه برداری پوست، بخشی از روال مراقبت از پوست چرب، چربی اضافی را کنترل می کند، پوست مرده را از بین می برد و منافذ پوست را پاک می کند، به خصوص نواحی مستعد ایجاد جوش های سر سفید و سر سیاه، مانند ناحیه بینی و چانه. حتما صورت خود را به آرامی و نرم اسکراب کنید.

اگر مواد طبیعی را ترجیح می دهید از اسکراب های مبتنی بر شکر لیمو استفاده کنید. اسکراب خیار و گردو نیز برای پوست های چرب بهتر عمل می کند. شما می توانید از مواد طبیعی در خانه نیز برای شستشو استفاده کنید!

نکته شماره 3. هفته ای یکبار اسکراب کنید

نکته شماره 4. در آخر هفته ها از پک صورت استفاده کنید

استفاده از ماسک صورت یک بار در هفته می تواند برای پوست های چرب بسیار موثر باشد. شما می توانید از بین انواع بسته های گیاهی صورت با عصاره های ارگانیک موجود در بازار برای پوست های چرب انتخاب کنید.

نکته شماره 4. در آخر هفته ها از پک صورت استفاده کنید

نکته شماره 5. مرطوب کردن را فراموش نکنید!

بله، شما باید پوست چرب را نیز مرطوب کنید! متناقض به نظر می رسد، درست است؟ حقیقت این است که با تمام محصولات و مواد کاهنده چربی که به روتین مراقبت از پوست چرب اضافه می شود، پوست شما خشک می شود. و پوست خشک غدد را وادار می کند تا چربی بیشتری تولید کنند. برای حفظ تعادل، پوست چرب نیز به مرطوب سازی نیاز دارد. مرطوب کننده های مبتنی بر ژل و آب برای پوست های چرب عالی هستند. ژل آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی خوب برای پوست های چرب است.

ماسک های طبیعی آسان برای مراقبت از پوست چرب

درست کردن این ماسک‌ها آسان است و مواد اولیه در آشپزخانه شما وجود دارد. بنابراین، نباید بهانه ای برای اضافه نکردن یک یا چند مورد از این ماسک ها به برنامه روزانه مراقبت از پوست برای پوست های چرب باقی بمانید.

پک صورت موز

موز رسیده برای درمان پوست های چرب بسیار موثر است. موز دارای خواص ضد پیری فوق العاده ای است که به شما کمک می کند تا از شر لکه های تیره خلاص شوید و پوست چرب کدر خود را روشن کنید. یک موز رسیده را له کنید و 2 تا 3 قطره آب لیمو به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا لطافت و طراوت را احساس کنید.

پک صورت موز

پک صورت آلوئه ورا

آلوئه ورا یک مرطوب کننده عالی برای پوست های چرب است. زیرا آکنه را کاهش می دهد و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. آلوئه ورا را می توان برای هر نوع پوستی استفاده کرد زیرا دارای خواص ضد التهابی است که مشکلات پوستی مختلف را درمان می کند. آلوئه ورا را می توان با عسل مخلوط کرد تا ماسک صورت درست شود. ماسک های صورت آلوئه ورا می توانند برای پوست چرب شما معجزه کنند.

پک صورت آلوئه ورا

پک صورت آرد (بسان) و کشک

این یک دستور العمل قدیمی برای درمان پوست براق اضافی است. آرد گرمی یا بسان، ضد جوش و برنزه کننده پوست است که چربی پوست را کاهش می دهد. مخلوط بیسان با خمیر کشک به عنوان ماسک صورت می تواند باعث درخشندگی و طراوت بیشتر پوست شما شود.

پک صورت خیار

خیار یک ماده طبیعی عالی برای درمان پوست های چرب است. لکه های تیره را کاهش می دهد و پوست شما را درخشان و شاداب می کند. خیار پوست شما را آبرسانی می کند بدون اینکه آن را چرب کند. خواص طبیعی آن منافذ را سفت می کند و چربی اضافی، پوست مرده و کثیفی را از بین می برد. آب خیار را بیرون بیاورید و با استفاده از گلوله های پنبه آن را روی تمام صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود و با آب گرم بشویید.

پک صورت خیار

ماسک صورت مولتانی میتی

فولر زمین یا multani mitti یک ماده شگفت انگیز برای استفاده به عنوان پک صورت برای پوست های چرب است. کمی Multani mitti/Fuller’s Earth را در گلاب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و آن را به عنوان ماسک روی تمام صورت خود بمالید. مولتانی میتی یک عنصر زیبایی شناخته شده است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. دارای خواص لایه برداری عالی است که تمام پوست مرده را از بین می برد، تولید چربی را کنترل می کند و صورت شما را درخشان می کند.

ماسک صورت مولتانی میتی

ماسک صورت توت فرنگی : 4 روال مراقبت برای پوست های چرب

ماسک های مبتنی بر توت فرنگی برای پوست های مستعد آکنه خوب عمل می کنند. توت فرنگی مخلوط شده با ماست ترش را می توان به عنوان ماسک صورت استفاده کرد. توت فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که چربی اضافی پوست شما را کنترل می کند. و کشک اثر صاف کنندگی روی پوست دارد. توت فرنگی، لیمو و عسل نیز ترکیب خوبی برای ساخت پک صورت در خانه است.

ماسک صورت توت فرنگی

بایدها و نبایدهای 4 روال مراقبت برای پوست های چرب

سوالات مکرر زیادی در مورد مراقبت از پوست چرب و اینکه چه روتینی را باید دنبال کرد وجود دارد. در زیر به برخی از آنها پاسخ داد ایم:

آیا داشتن پوست چرب خوب است یا بد؟

روغن های طبیعی برای پوست ما بسیار مهم هستند و می توانند پوست ما را درخشان و شاداب نگه دارند. زمانی که بیش از حد تولید می شوند، مشکل ساز می شوند. پوست چرب زمانی که به درستی مدیریت شود بسیار زیبا به نظر می رسد.

چگونه می توانم از شر صورت چرب خلاص شوم؟

با استفاده از محصولاتی که برای پوست های چرب در نظر گرفته شد اند، صورت خود را روزانه تمیز، رنگ و مرطوب کنید. هفته ای یک بار صورت خود را لایه برداری کنید و آن را با یک پک خوب لکه کننده پوست دنبال کنید. خوب بخوابید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. اینها مواردی هستند که می توانید برای مبارزه با پوست چرب انجام دهید.

چه غذاهایی پوست شما را چرب می کند؟

برخی از غذاهایی که باعث چربی بیش از حد پوست و بروز آکنه می شوند عبارتند از: لبنیات (شیر، پنیر و غیره)، آرد تصفیه شد (مایدا)، کره، روغن زیتون، قهوه و شکر زیاد. اگر پوست چرب دارید سعی کنید این مواد غذایی را در حد متعادل بخورید.

آخرین سخنان در مورد مراقبت از پوست چرب : 4 روال مراقبت برای پوست های چرب

هر چقدر هم که مشکل ساز و تحریک کننده باشد، باید سخت تلاش کنید تا از پوست خود محافظت کنید، به خصوص اگر پوست چرب باشد!

آخرین سخنان در مورد مراقبت از پوست چرب هر چقدر هم که مشکل ساز و تحریک کننده باشد، باید سخت تلاش کنید تا از پوست خود محافظت کنید، به خصوص اگر پوست چرب باشد!

2 دیدگاه برای “4 روال مراقبت روزانه از صورت برای پوست های چرب که باید بدانید !

    • مهران رحیمی مدیر سایت گفته:

      سلام وقتتون بخیر پایین صفحه یک باکس هست که میتونید ایمیل خودتون رو وارد کنید به محض قرار گیری مطالب جدید براتون ایمیل میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد