1. صورت خود را تمیز نگه دارید

جلوگیری از جوش زدن : چه جوش دارید یا نه، مهم است که صورت خود را دو بار در روز بشویید تا ناخالصی ها، سلول های مرده پوست و چربی اضافی از سطح پوست پاک شود. شستشوی بیشتر از دو بار در روز لزوماً بهتر نیست. ممکن است بیشتر ضرر داشته باشد تا فایده. از آب گرم و نه داغ و یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. استفاده از صابون زبر می تواند به پوست ملتهب آسیب برساند و باعث تحریک بیشتر شود.

از شستن شدید پوست خود با دستمال شستشو، دستکش لایه بردار خودداری کنید. به آرامی آن را با یک پارچه بسیار نرم یا دستان خود بشویید. همیشه خوب آبکشی کنید و سپس صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. (حوله را در حوله لباسشویی بیندازید، زیرا حوله های کثیف باکتری ها را پخش می کنند.) همچنین، تنها یک بار از پارچه شستشو استفاده کنید.

1. صورت خود را تمیز نگه دارید.

2. مرطوب کننده

بسیاری از محصولات ضد جوش حاوی موادی هستند که پوست را خشک می کنند، بنابراین همیشه از مرطوب کننده ای استفاده کنید که خشکی و لایه برداری پوست را به حداقل برساند. روی برچسب به دنبال “غیر کومدوژنیک” باشید، به این معنی که نباید باعث جوش شود. مرطوب کننده هایی برای پوست های چرب، خشک یا مختلط ساخته شده اند.

2. مرطوب کننده.

3. یک محصول ضد جوش ساده را امتحان کنید

این محصولات ضد جوش نیازی به نسخه ندارند. اکثر آنها دارای موادی مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک هستند. که باکتری ها را مهار کرده و پوست شما را خشک می کند. آنها ممکن است باعث خشک شدن یا لایه برداری شوند.

بنابراین برای جلوگیری از جوش زدن ابتدا با مقدار کمی شروع کنید. سپس می توانید میزان استفاده و تعداد دفعات استفاده را تنظیم کنید. گزینه دیگر ژل رتینوئید موضعی OTC جدید (ژل 0.1٪ Differin) است. این عمل برای جلوگیری از تشکیل آکنه عمل می کند. اگر پوست حساسی دارید از این محصولات با احتیاط استفاده کنید.

3. یک محصول ضد جوش ساده را امتحان کنید.

4. برای جلوگیری از جوش زدن از آرایش کم استفاده کنید

در هنگام بروز جوش از کرم پودر، پودر یا رژگونه استفاده نکنید. اگر آرایش می کنید، در پایان روز آن را بشویید. در صورت امکان، لوازم آرایشی بدون روغن و بدون رنگ و مواد شیمیایی را انتخاب کنید.

آرایشی را انتخاب کنید که برچسب “غیر کومدوژنیک” دارد، به این معنی که نباید باعث جوش شود. قبل از خرید لیست مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول را مطالعه کنید.

درباره این مورد میتونید مقاله اصول و ترفند های آرایش نود رو مطالعه کنید.         

4. برای جلوگیری از جوش زدن از آرایش کم استفاده کنید.

5. مراقب آنچه روی موهای خود می گذارید باشید

برای جلوگیری از جوش زدن از استفاده از عطرها، روغن ها، پومادها یا ژل ها روی موهای خود اجتناب کنید. اگر روی صورت شما قرار بگیرند، می توانند منافذ پوست شما را مسدود کرده و پوست شما را تحریک کنند. از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید.

موهای چرب می توانند به چربی صورت شما اضافه کنند، بنابراین موهای خود را اغلب بشویید، به خصوص اگر در حال ترکیدن هستید. موهای بلند دارید؟ آن را از صورت خود دور نگه دارید.

5. مراقب آنچه روی موهای خود می گذارید باشید.

6. دست های خود را از صورت خود دور نگه دارید

برای جلوگیری از جوش زدن از دست زدن به صورت یا نگه داشتن گونه یا چانه روی دست خودداری کنید. نه تنها می توانید باکتری ها را پخش کنید، بلکه می توانید پوست صورت را که قبلا ملتهب شده است نیز تحریک کنید. هرگز جوش ها را با انگشتان خود نچینید یا نکشید، زیرا می تواند منجر به عفونت و زخم شود.

6. دست های خود را از صورت خود دور نگه دارید.

7. از نور خورشید دوری کنید

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند التهاب و قرمزی را افزایش دهد و باعث هیپرپیگمانتاسیون (تغییر رنگ) پس از التهاب شود. برخی از داروهای آکنه ممکن است پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کنند.

زمان خود را به ویژه در ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار دهید و لباس های محافظ مانند پیراهن آستین بلند، شلوار و کلاه لبه پهن بپوشید. چه جوش دارید و چه نداشته باشید.

همیشه حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با 6% اکسید روی یا بالاتر و SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. روی برچسب ضدآفتاب به دنبال “غیر کومدوژنیک” باشید تا احتمال بروز جوش های جدید کمتر شود.

مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول را بخوانید تا بدانید چه چیزی روی پوست خود می گذارید.

در مورد این موضوع میتونید مقاله 11 روش برای کاهش پیری زودرس پوست رو مطالعه بفرمایید.

7. از نور خورشید دوری کنید.

8. به پوست خود غذا دهید

اکثر متخصصان معتقدند که برخی از غذاها مانند شکلات باعث ایجاد جوش نمی شوند. با این حال، منطقی است که از غذاهای چرب و غذاهای ناسالم پرهیز کنید و میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محصولات لبنی و غذاهای سرشار از قند فرآوری شده ممکن است باعث آکنه شوند. از اینها بپرهیز

8. به پوست خود غذا دهید.

9.برای جلوگیری از جوش زدن روزانه ورزش کنید

ورزش منظم برای کل بدن شما از جمله پوست مفید است. هنگام ورزش، از پوشیدن لباس یا استفاده از وسایل ورزشی که پوست شما را مالش می دهند و ممکن است باعث تحریک شوند، خودداری کنید. بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید یا حمام کنید.

9.برای جلوگیری از جوش زدن روزانه ورزش کنید.

10. آرام باش!

برخی از مطالعات استرس را با شدت جوش ها یا آکنه مرتبط می دانند. از خود بپرسید چه چیزی باعث می شود احساس استرس کنید. سپس به دنبال راه حل باشید.

در صورت شک، با یک متخصص پوست مشورت کنید تا ببینید آیا به درمان بیشتری برای جلوگیری یا توقف آکنه نیاز دارید یا خیر.

10. آرام باش!

منابع:

Stathakis. V. Australasian Journal of Dermatology, 1997.

Nguyen, Q. American Family Physician, 1994.

Chiu, A. Archives of Dermatology, 2003.

Teenagers Today.com web site: “Best Face Forward.”

About.com web site: “Acne … Pimples … and Zits, Oh My!”

FDA.

1 دیدگاه برای “10 نکته برای جلوگیری از جوش زدن صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد