وقتی در آینه نگاه می کنید، احساس می کنید اگر بتوانید این منافذ بزرگ را کوچک کنید، پوستتان جذاب تر به نظر می رسد؟ در واقع کارهای زیادی می توانید  برای درمان منافذ پوست انجام دهید تا منافذ کمتر دیده شوند. بسیاری از این کارها را می توانید به تنهایی انجام دهید.

در اینجا چیزی که متخصصان پوست برای درمان منافذ پوست توصیه می کنند ، می خوانید.

فقط از محصولات مراقبت از پوست و آرایش غیر کومدوژنیک (محصولاتی که منافذ پوست را نمی بندند ) استفاده کنید.

حصولاتی که منافذ پوست را نمی بندند

کلمه “غیر کومدوژنیک” به این معنی است که این محصول منافذ شما را مسدود نمی کند. هنگامی که منافذ مسدود می شوند، منبسط می شوند، که می تواند باعث شود منافذ شما بیشتر به نظر برسند.

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، به دنبال یکی از عبارات زیر در مورد هر چیزی که روی صورت خود می‌زنید باشید:

غیر کومدوژنیک

بدون روغن، بدون چربی

منافذ را مسدود نخواهد کرد

اگر یکی از این شرایط را نمی‌بینید، از محصول استفاده نکنید.

دو بار در روز صورت خود را تمیز کنید.

منافذ مسدود شده یا پوست چرب می تواند منافذ را بزرگتر نشان دهد. تمیز کردن دو بار در روز می تواند منافذ را باز کند، از مسدود شدن منافذ جلوگیری کند و چربی را کاهش دهد. هنگام تمیز کردن صورت خود، باید:

از آب سرد استفاده کنید. آب داغ می تواند پوست شما را تحریک کند و باعث بزرگتر به نظر رسیدن منافذ شود.

از آب سرد استفاده کنید

به آرامی صورت خود را بشویید. اسکراب می تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث التهاب شود. هنگامی که پوست ملتهب می شود، منافذ بیشتر قابل توجه هستند.

یک پاک کننده ملایم و غیر کومدون زا پیدا کنید. باز هم، شما می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید و منافذ خود را مسدود نکنید.

از رتینول برای درمان منافذ پوست استفاده کنید.

اگر پوست چرب دارید، آکنه خفیف دارید، یا پوست شما نسبت به گذشته سفت تر به نظر می رسد، منافذ می توانند بزرگتر به نظر برسند. استفاده از یک محصول مراقبت از پوست با رتینول یا رتینیل پالمیتات ممکن است کمک کند. برای بهترین نتیجه، محصول را قبل از رفتن به رختخواب بمالید.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بسیار عالی درباره روتین پوستی رو مطالعه کنید.

گام های ساده برای بهترین روتین مراقبت روزانه از پوست ، طبق گفته متخصصان پوست

برخی افراد متوجه می شوند که این نوع محصولات مراقبت از پوست باعث تحریک پوست آنها می شود. می توانید با شستن صورت خود و سپس صبر کردن 30 دقیقه برای استفاده از این محصول از این امر جلوگیری کنید.

نکته مهم : اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، نباید از محصولات حاوی رتینول یا رتینیل پالمیتات استفاده کنید.

 

درمان آکنه

آکنه منافذ شما را می بندد که می تواند منافذ شما را بیشتر نمایان کند.

درمان آکنه

استفاده از پاک کننده با اسید سالیسیلیک ممکن است کمک کننده باشد. مطالعات نشان می دهد که اسید سالیسیلیک می تواند منافذ را باز کند. برخی از پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک به اندازه کافی ملایم هستند که بتوان از آنها هر روز استفاده کرد.

اگر اسید سالیسیلیک پوست شما را خشک یا تحریک می کند، پاک کننده های متناوب را امتحان کنید. هنگام بیدار شدن از خواب از یک پاک کننده ملایم و غیر کومدون زا و قبل از خواب از پاک کننده اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

بسیاری از افرادی که آکنه دارند، برای کنترل آکنه خود به بیشتر از آکنه سالیسیلیک نیاز دارند. اطلاعات بیشتری در مورد نحوه درمان آکنه در بخش آکنه: تشخیص و درمان پیدا خواهید کرد.

هر روز از صورت خود با ضد آفتاب محافظت کنید.

هر چه آفتاب بیشتر به پوست شما آسیب برساند، استحکام آن کمتر می شود. هنگامی که پوست شروع به از دست دادن استحکام خود می کند، منافذ بیشتر به نظر می رسند.

هر روز از صورت خود با ضد آفتاب محافظت کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر به جلوگیری از آسیب پوست در برابر نور خورشید کمک می کند. برای محافظت از پوست خود، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی زمانی که هوا بارانی یا سرد است. هر بار که اشعه های خورشید به پوست ما برخورد می کند، می تواند به پوست ما آسیب برساند. این آسیب به مرور زمان ایجاد می شود.

تراشیدن

لایه برداری ممکن است منافذ را کمتر به چشم بیاورد. برای به دست آوردن نتایجی که می خواهید، باید با خیال راحت لایه برداری کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود. می توانید با تماشای نحوه لایه برداری ایمن در خانه، نحوه انجام این کار را بیابید.

اگر لایه برداری پوست شما را ناراحت می کند یا مطمئن نیستید که این کار برای شما مناسب است، یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره می تواند کمک کند. با مراجعه به متخصص پوست، می توانید متوجه شوید که آیا لایه برداری ممکن است به کمتر دیده شدن منافذ پوست کمک کند. یک متخصص پوست همچنین ممکن است بتواند پوست شما را در طی یک بازدید مطب لایه برداری کند.

با پوست خود ملایم باشید

اسکراب کردن صورت باعث تمیزتر شدن آن نمی‌شود، اما اسکراب کردن صورت می‌تواند پوست شما را تحریک کند، که می‌تواند منافذ شما را بزرگ‌تر نشان دهد.

اسکراب کردن صورت باعث تمیزتر شدن آن نمی‌شود،

فشار دادن، فشار دادن یا فرو بردن منافذ پوست نیز می تواند پوست شما را تحریک کند و باعث می شود که منافذ بیشتر قابل توجه به نظر برسند.

به این دلایل، شما می خواهید با پوست خود بسیار ملایم باشید. هرگز پوست صورت خود را مالش ندهید، نکشید یا فشار ندهید.

افتادگی پوست را درمان کنید

با افزایش سن، پوست سفتی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند. منافذ پوست زمانی بزرگتر به نظر می رسند.

فتادگی پوست را درمان کنید

یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره می تواند پوست شما را بررسی کند و به شما بگوید چه چیزی می تواند پوست شما را سفت کند.

در این رابطه می توانید مقاله ای جامع ۱۱ روش برای کاهش پیری زودرس پوست را مطالعه نمایید که بسیاری کاربردی است.

بسیاری از روش‌ها را می‌توان در مطب متخصص پوست انجام داد و نیازی به استراحت نیست. شما می توانید از گزینه های زیادی برای لیفت کردن پوست خود مطلع شوید، راه های زیادی برای سفت کردن پوست افتاده.

منابع

Kunin A. “Enlarged pores and blackheads.” In: The DERMAdoctor skinstruction manual. Simon & Schuster. United States of America, 2005:105-10.

Leffell DJ. Total skin: The definitive guide to whole skin care for life. Hyperion, United States of America, 2000:40,61-2.

Tanaka Y. “Long-term nasal and peri-oral tightening by a single factional noninuslated microneedle radiofrequency treatment.” J Clin Aesthet Dermatol. 2017;10(2):45-51.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد