توضیحات مقاله 10 نکته‌ی ضروری برای داشتن پوستی سالم

نکته‌ی ضروری برای داشتن پوستی سالم : همه سطح بدن ما با پوست پوشانده شده است. بنابراین سالم نگه داشتن آن اهمیت بالایی دارد. در مورد چگونگی سالم نگه داشتن پوست، راهکارهای زیر را مطالعه کنید.

10 نکته‌ی ضروری برای داشتن پوستی سالم

از پوست خود محافظت کنید

یکی از مهم ترین راه ها برای مراقبت از پوست، محافظت از آن در برابر نور خورشید است. قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست شود. پس بهتر است در سایه قرار بگیرید. از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که پرتوهای خورشید بسیار قوی است، از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. اما اگر قرار است در معرض آفتاب قرار بگیرید، از ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید و هر 2 ساعت یک بار آن را تجدید کنید. لباس مناسب بپوشید. پیراهن های آستین بلند، شلوارهای بلند و کلاه های لبه پهن گزینه های مناسبی هستند.

بهترین ضد آفتاب های که ما میتوانیم به شما معرفی کنیم ضد آفتاب فلویید نوکس اصل فرانسه و ضد آفتاب اَون اصل فرانسه

از پوست خود محافظت کنید

نکته‌ی ضروری برای داشتن پوستی سالم

با پوست خود به آرامی رفتار کنید

پاکسازی و اصلاح روزانه روی پوست شما تأثیر زیادی دارد. استفاده از یک پاک کننده خشن می تواند به پوست شما آسیب برساند. برای ملایم نگه داشتن پوستتان:
زمان حمام را محدود کنید. زمان حمام یا دوش گرفت خود را محدود کنید و از آب گرم – به جای آب داغ – استفاده کنید. چرا که آب داغ، چربی پوست را از بین می برد.
از صابون های قوی استفاده نکنید. صابون ها و مواد شوینده قوی می توانند چربی پوست شما را از بین ببرند. به جای آنها، از پاک کننده های ملایم استفاده کنید.
با دقت اصلاح کنید. برای محافظت از پوست خود، قبل از اصلاح از کرم، لوسیون یا ژل اصلاح استفاده کنید. از یک تیغ تمیز و تیز استفاده کنید. در جهتی که مو رشد می کند، اصلاح کنید، نه در جهت مخالف.
پس از حمام کردن، حوله را به آرامی بر پوست خود بکشید تا مقداری رطوبت روی پوست شما باقی بماند.
پوست خشک را مرطوب کنید. اگر پوست شما خشک است، از مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. برای استفاده روزانه، مرطوب کننده حاوی SPF را در نظر بگیرید.

لب ها را نادیده نگیرید. آنها بخش مهمی از صورت شما هستند. برای نرمی و لطافت لب ها از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

با پوست خود به آرامی رفتار کنید

نکته‌ی ضروری برای داشتن پوستی سالم : رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی می تواند به طور مستقیم بر سلامت و ظاهر پوست شما تأثیر بگذارد. همچنین باعث می شود بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید. شاید از بعضی غذاها خوشتان نیاید، اما به طور کلی، سعی کنید خوردن میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی که بسیار مفید هستند را در برنامه غذایی خود قرار دهید. مقدار زیادی آب بنوشید تا پوستتان هیبدراته شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل‌های روغن ماهی و کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده یا تصفیه‌شده ممکن است ظاهری جوان‌تر به پوست بدهد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

سیگار نکشید

سیگار کشید، پوست شما را پیرتر نشان می دهد و باعث ایجاد چین و چروک می شود. و رگ‌های خونی ریز در خارجی‌ترین لایه‌های پوست را باریک می‌کند که جریان خون را کاهش می‌دهد و پوست را رنگ‌پریده می‌کند. این امر همچنین باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی پوست می شود که برای سلامت پوست ضروری هستند.

سیگار همچنین به کلاژن و الاستین – فیبرهایی که به پوست شما استحکام و خاصیت ارتجاعی می دهند – آسیب می رساند. علاوه بر این، حالات تکراری صورت به هنگام سیگار – مانند به هم زد لب ها در هنگام استنشاق – می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود.

خطر ابتلا به سرطان پوست بر اثر سیگار، افزایش می یابد. اگر سیگار می کشید، بهترین راه برای محافظت از پوستتان ترک سیگار است. از پزشک خود بخواهید نکات یا درمان هایی را برای کمک به ترک سیگار به شما ارائه دهد.

سیگار نکشید

استرس را مدیریت کنید

استرس زیاد می تواند پوست شما را آسیب پذیرتر کند و باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوست و همچنین بدن سالم باید استرس خود را مدیریت کنید. فهرست کارهای خود را کاهش دهید و زمانی را برای انجام کارهایی که از آن لذت می برید اختصاص دهید. برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید، با افرادی که از معاشرت با آنها لذت می برید، وقت بگذارید!  به دامان طبیعت بروید و از مدیتیشن کمک بگیرید. نتایج ممکن است چشمگیرتر از آنچه شما تصور می کنید باشد!

استرس را مدیریت کنید

ورزش کنید

به طور کلی ورزش کردن برای سلامتی بسیار مفید است اما تاثیر بسزایی هم بر پوست دارد. برای داشتن پوستی سالم، ورزش کردن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. پیروی از یک برنامه ورزشی خوب به تقویت گردش خون و حفظ جریان روان اکسیژن در بدن کمک می کند. هنگامی که ضربان قلب افزایش می یابد، به جریان خون در بدن کمک می کند. این به شما کمک می کند پوستی درخشان و بدون لک داشته باشید. فعالیت های بدنی مانند دویدن، شنا یا پیاده روی سریع انتخاب های مناسبی هستند. شما می توانید بسته به شخصیت و روحیه ای که دارید، در ورزش های انفرادی یا گروهی شرکت کنید.

ورزش کنید

استراحت کافی داشته باشید

برای داشتن پوستی جوان تر و سالم تر، خواب کافی بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که 6-8 ساعت خواب شبانه داشته باشید. هنگام خواب، پوست شما استراحت می کند و به دلیل کاهش استرس، باعث می شود پوست شما جوان و زیبا به نظر برسد. خواب کافی موجب کاهش سیاهی زیر چشم هم می شود. همچنین نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از ملحفه و روبالشی تمیز استفاده کنید . عدم انجام این کار می تواند باعث تجمع چربی شود که می تواند پوست شما را آسیب پذیر کند.

استراحت کافی داشته باشید

بگذارید پوست شما نفس بکشد

نکته‌ی ضروری برای داشتن پوستی سالم : به پوست خود اجازه دهید نفس بکشد. اگر هر روز آرایش می کنید، حتماً در پایان روز آن را به درستی تمیز کنید. به هیچ وجه با آرایش به رختخواب نروید حتی اگر خیلی خسته و بی حوصله هم باشید. لازم نیست همیشه آرایش کرده باشید. لایه هایی از محصولات مختلف را روی صورت خود نمالید و بگذارید منافذ پوست شما به طور طبیعی نفس بکشد. آرایش غلیظ می تواند باعث شکستگی پوست شود و سپس برای پوشاندن آن، آرایش بیشتری می کنید، تا زمانی که به یک چرخه باطل تبدیل شود!

بگذارید پوست شما نفس بکشد

تلفن خود را ضدعفونی کنید

آخرین باری که صفحه تلفن همراه خود را پاک و ضد عفونی کردید، کی بود؟ دست زد به تلفن همراه آن هم با دست های کثیف می تواند باکتری ها را گسترش داده و  سپس ممکن است ناآگاهانه دستتان یا تلفن همراهتان با صورت شما برخورد داشته باشد که به این وسیله باعث ایجاد جوش های دردناک یا آکنه شود. از دستمالی مرطوب آغشته به پراکسید هیدروژن استفاده کنید. و تمام سطوح تلفنتان را از ضد عفونی کنید تا باکتری ها از بین بروند.

تلفن خود را ضدعفونی کنید

از کرم شب استفاده کنید

قبل از خواب صورت خود را تمیز کنید و از کرم شب استفاده کنید. این یکی از مهم ترین نکات زیبایی برای خانم ها است، به خصوص اگر در سنین بالا هستید. اکثر بانوان ، این مرحله مهم را انجام نمی دهند. آنها پاکسازی را انجام می دهند اما از کرم شب استفاده نمی کنند. بدن ما حتی در هنگام خواب نیز به غذا نیاز دارد، به همین ترتیب پوست برای اینکه سالم تر و جوان تر به نظر برسد، به تغذیه نیاز دارد.
از کرم شب به طور کامل روی صورت و گردن خود استفاده کنید و به آرامی با نوک انگشتان، آن قسمت ها را ماساژ دهید. این کار باعث می شود پوست شما سالم بماند و خطوط ریز را صاف کند. از کرم شب با احتیاط استفاده کنید، زیرا ممکن است در افراد کمی باعث خشکی پوست شود.

ما در اینجا در لاویا دو کرم را به شما معرفی میکنیم برای محافظت هر چه بیشتر پوست شما کرم ضد چروک لورال 55 سال و کرم ضد چروک لورال 35 سال بر روی هر کدام کلیک کنید.

از کرم شب استفاده کنید

پیروی از این 10 مرحله بسیار آسان است و می توانید آنها را به راحتی با سبک زندگیتان انطباق دهید، مطمئناً در پایان ارزشش را دارد. برای به داشتن پوست درخشان و سالم، هیچ روش سریع و یک شبه ای وجود ندارد. فقط باید نکات گفت را انجام دهید. سپس می توانید کم کم نتایج را ببینید.

نکته‌ی ضروری برای داشتن پوستی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد