توضیحات مقاله حقیقت هایی در مورد گلوتن و تاثیر آن بر رژیم غذایی ما

حقیقت هایی در مورد گلوتن : مدتی است که رژیم غذایی بدون گلوتن سر و صدا شده است، اما همه ما متوجه نشده ایم. که این رژیم واقعاً چه چیزی را به دنبال دارد. بنابراین اگر کلمه “گلوتن” را همه جا شنیده اید، باید بدانید که گلوتن مخلوطی از پروتئین هایی است. که معمولا در گندم و سایر غلات مانند جو، چاودار، جو و غیره یافت می شود. فاقد گلوتن است، در حالی که می تواند باعث ایجاد مقداری کمبود در افرادی شود که عدم تحمل گلوتن از نظر پزشکی ثابت نشده است. در اینجا بیشتر در مورد این موضوع است…

حقیقت هایی در مورد گلوتن و تاثیر آن بر رژیم غذایی ما

عدم تحمل گلوتن چیست؟

عدم تحمل گلوتن زمانی مشخص می شود که فرد مورد نظر دارای بیماری به نام بیماری سلیاک باشد. این مشکل عمدتا زمانی رخ می دهد که روده کوچک ملتهب می شود. وقتی مشخص شد که فردی به گلوتن حساسیت ندارد، باید از غذاهای حاوی گلوتن دوری کند. گاهی اوقات، حتی کسانی که بیماری سلیاک ندارند ممکن است از عدم تحمل گلوتن رنج ببرند و این به عنوان عدم تحمل گلوتن غیر سلیاک شناخته می شود. بهتر است ابتدا از کمک پزشکی استفاده کنید تا ببینید آیا واقعاً دچار عدم تحمل گلوتن هستید یا خیر و سپس رژیم غذایی مناسب برای درمان این مشکل را در پیش بگیرید.

عدم تحمل گلوتن چیست؟

آنچه می توانید بخورید

مطمئناً، رژیم بدون گلوتن مستلزم تغییر بزرگی در عادات غذایی فرد است، اما امروزه گزینه‌های زیادی مانند نان بدون گلوتن و حتی ماکارونی بدون گلوتن وجود دارد، اگر از ترک غذاهای مورد علاقه خود می ترسید. اما به طور کلی، یک رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند. شامل تخم مرغ، گوشت و ماهی تازه، میوه ها و سبزیجات، آجیل، دانه ها، لوبیا و محصولات لبنی باشد. غلات و نشاسته ها مانند گندم سیاه، کینوا و برنج نیز می توانند بخشی از رژیم غذایی بدون گلوتن باشند. کسانی که از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می کنند در معرض خطر کمبود ویتامین قرار دارند و از این رو، باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنند تا رژیمی ایجاد کنند که مصرف آهن، کلسیم، نیاسین و فیبر شما را افزایش دهد.

آنچه می توانید بخورید

چیزهایی که نمی توانید بخورید…

تمام مواد غذایی حاوی جو، چاودار و گندم بسیار زیاد است. این بدان معنی است که از کیک، پاستا، سیب زمینی سرخ کرده، غلات، آب نبات و سس سالاد استفاده نکنید. فرد مبتلا به عدم تحمل گلوتن یا گندم معمولاً درد شکم، سردرد، اضطراب، کم خونی و خستگی را تجربه می کند. دقیقاً به همین دلیل است که قبل از رفتن به گلوتن بدون گلوتن باید آزمایشات را انجام دهید. و سپس یک رژیم غذایی بدون گلوتن را به طور کامل برنامه ریزی کنید.

چیزهایی که نمی توانید بخورید…

حقیقت هایی در مورد گلوتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد