چین و چروک چیست؟

از شر چین و چروک صورت خلاص شویم : همه ما با افزایش سن دچار چین و چروک می شویم. آنها بخشی طبیعی از پیری هستند. چین و چروک‌ها عمدتاً در قسمت‌هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، از جمله صورت، گردن، پشت دست‌ها و بالای ساعد ایجاد می‌شوند. چین و چروک ها به دو دسته تقسیم می شوند: خطوط ریز، خطوط سطحی و شیارهای عمیق تر.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

با افزایش سن، سلول های پوست کندتر تقسیم می شوند و لایه داخلی پوست به نام درم شروع به نازک شدن می کند. که شروع به از نابود کردن کشش و ساختار پوست می کند.پوست پیر نیز شروع به از دست دادن توانایی خود برای حفظ رطوبت می کند. روغن کمتری تولید می کند و دیرتر التیام می یابد. همه اینها به روند چروک شدن کمک می کند.
چگونه از شر چین و چروک صورت خلاص شویم؟

برای اینکه از شر چین و چروک صورت خلاص شویم چندین گزینه درمان چین و چروک برای کمک به صاف شدن چین و چروک ها یا کمتر کردن آنها در دسترس است.

رتینوئیدهای موضعی داروهای تجویزی حاوی رتینوئیدها که از ویتامین A به دست می‌آیند، ممکن است چین و چروک‌های ریز، لکه‌ها و زبری را در هنگام استفاده از پوست کاهش دهند. ممکن است لازم باشد چند هفته یا چند ماه قبل از اینکه متوجه بهبودی شوید از محصول استفاده کنید. محصولات شامل ترتینوئین (Renova، Retin-A) و تازاروتن (Avage، Tazorac) و یک نسخه مصنوعی به نام adapalene نیز یک گزینه است. رتینوئیدها ممکن است باعث خارش موقت، قرمزی، سوزش یا خشکی شوند. از آنجایی که رتینوئیدها می توانند پوست شما را راحت تر بسوزانند، باید روزانه از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) حداقل 30 استفاده کنید و لباس محافظ بپوشید.
کرم های چین و چروک بدون نسخه. اثربخشی کرم های ضد چروک تا حدی به مواد فعال بستگی دارد. رتینول، آنتی اکسیدان ها و برخی پپتیدها ممکن است باعث بهبود جزئی تا متوسط در چین و چروک شوند. {برای مشاهده و خرید بهترین محصولات درمان چین و چروک در لاویا کلیک کنید.}محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید – مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک – ممکن است به برداشتن لایه بالایی پوست مرده و تحریک رشد پوست جدید کمک کنند. با استفاده از کرم‌های چروک بدون نسخه، نتایج شما، در صورت وجود، محدود و معمولاً کوتاه‌مدت است، زیرا این کرم‌ها نسبت به کرم‌های نسخه‌ای حاوی مواد فعال کمتری هستند.

راه های طبیعی برای اینکه از شر چین و چروک صورت خلاص شویم

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

1.از کرم ضدآفتاب استفاده کنید:

اکثر مردم می‌دانند که استفاده از کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) بالای 30 می‌تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند. یک مطالعه در سال 2013 در مجله Annals of Internal Medicine نشان داد که ضدآفتاب همچنین به تأخیر علائم پیری کمک می کند. در حالی که احتمالاً قبلاً برای ساحل از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب مرطوب‌کننده روی صورتتان در هر روز عادتی است که برای سلامت پوست شما در درازمدت مفید است.
سیگار را کنار بگذارید

2.سیگار را کنار بگذارید:

سیگار به دلایل زیادی برای سلامتی شما مضر است. طبق مقاله انجمن پوست آمریکا (AAD)، سیگار سرعت پیری پوست را افزایش می دهد. حتی قرار گرفت در اطراف دود دست دوم می تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و بیماری های دیگر را افزایش دهد و همچنین ممکن است به پوست شما آسیب برساند.
از روغن نارگیل استفاده کنید

3.از روغن نارگیل استفاده کنید:

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است. به این معنی که وقتی آن را روی پوست خود می‌زنید، شکاف‌های اپیدرم را پر می‌کند و باعث می‌شود پوست شما صاف شود. استفاده از روغن نارگیل نه تنها پوست را صاف‌تر می‌کند، بلکه به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند، که باعث می‌شود صورت شما پرتر به نظر برسد.

وضعیت خواب خود را تغییر دهید

4. وضعیت خواب خود را تغییر دهید:

برخی از چین و چروک های صورت شما در واقع می تواند ناشی از وضعیتی باشد که در آن می خوابید. به این حالت “فشرده سازی” می گویند و به دلیل فشردن صورت شما به بالش هر شب به همان روش ایجاد می شود. با گذشت زمان، این فشرده سازی پوست شما را در برخی نقاط ضعیف تر از جاهای دیگر می کند. و چین و چروک ایجاد می شود. شما می توانید با خواببدن به پشت از چین و چروک های فشرده سازی جلوگیری کنید یا آن را کاهش دهید.
صورت خود را مرتب بشویید

5.صورت خود را مرتب بشویید:

از آنجایی که بیشتر لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی خشن هستند، این به استرس اکسیداتیو پوست شما کمک می کند. از شستشوی شدید صورت خودداری کنید. قبل از خواب از یک دستمال مرطوب بر پایه آب برای صورت خود استفاده کنید و شستشوی خود را با مقداری آب سرد که روی پوستتان پاشیده است، به پایان برسانید.
از اشعه ماوراء بنفش خودداری کنید

6.از اشعه ماوراء بنفش خودداری کنید:

اشعه ماوراء بنفش علت نهایی بیشتر چین و چروک‌های صورت، گردن، بازوها و دست‌های شماست. و در حالی که نمی توان به طور کامل از اشعه ماوراء بنفش اجتناب کرد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش میزان قرار گرفت در معرض آن انجام دهید. لوسیون برنزه کننده بدون آفتاب را در جلسات آفتاب طولانی مدت در شن و ماسه انتخاب کنید و از کلاهی استفاده کنید که صورت شما را در برابر نور خورشید در مدت طولانی در خارج از منزل محافظت کند. در صورت امکان، هنگام رفت و آمد در فضای باز، شلوارهای بلندتر و پیراهن های آستین بلند بپوشید.
آنتی اکسیدان های خود را افزایش دهید

۷.برای اینکه از شر چین و چروک صورت خلاص شوید آنتی اکسیدان های خود را افزایش دهید:

پوست بیش از هر عضو دیگری در بدن شما در معرض استرس اکسیداتیو قرار دارد. این بدان معناست که پوست شما فقط با انجام کارهای روزمره آسیب می بیند. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با آسیب هایی که استرس اکسیداتیو به سلول های شما وارد می کند، کمک می کند. در حالی که می توانید یک کرم ضد آفتاب یا کرم ضد چروک غنی شده با آنتی اکسیدان خریداری کنید، راه های زیادی برای افزایش آنتی اکسیدان برای پوست شما وجود دارد. یک رژیم غذایی سرشار از زغال اخته، لوبیا، انگور، کلم پیچ و اسفناج به شما کمک می کند تا پوستی سالم از درون دارا باشید و علائم پیری زودرس را کاهش دهید.

مواد غذایی با بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی عبارتند از:توت ها،آلو خشک،لوبیا قرمز،گردوی آمریکایی،ماهی روغنی با محتوای اسید چرب امگا 3 بالا
هیدراته بمانید

8.برای اینکه از شر چین و چروک صورت خلاص شویم هیدراته بمانید:

سعی کنید روزانه دو لیتر آب بنوشید.اگر از آب لذت نمی برید، آن را با لیموترش تازه بنوشید. یا با آب نارگیل طبیعی سطح هیدراتاسیون پوست خود را افزایش دهید.
از کرم های ضد چروک با کیفیت بالا استفاده کنید

9.از کرم های ضد چروک با کیفیت بالا استفاده کنید:

مقدار کمی از سرم بازسازی کننده مروارید NIVEA Q10 را زیر کرم روز و شب خود بمالید تا قدرت مبارزه با چین و چروک بیشتری داشته باشید. طیف وسیعی از کرم ها و مرطوب کننده های ضد چروک NIVEA توسط متخصصان مراقبت از پوست ما ایجاد کرده اند. آنها برای آبرسانی و محافظت از پوست شما طراحی شد اند. کرم های شب ما نیز پوست شما را یک شبه ترمیم و جوان می کند.
استرس را کاهش دهید

10.از شر چین و چروک صورت خلاص شویم استرس را کاهش دهید:

سعی کنید حجم کاری خود را به حداقل برسانید. یا هر چیزی که به شما استرس وارد می کند و ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود را کاهش دهید. یوگا و مدیتیشن نیز می تواند کمک کننده باشد.

پیشنهاد فروشگاه لاویا برای شما برای اینکه از شر چین و چروک صورت خلاص شویم

کرم ضد چروک و مرطوب کننده هادا لابو توکیو اصل آمریکا 50 میل – hada labo tokyo special repair treatment night cream 50ml

توضیحات کوتاه درباره محصول

کرم شب ترمیم ویژه هادا لابو 50 میلی لیتر آبرسانی چند لایه را برای کاهش موثر چین و چروک و بازگرداندن درخشندگی ارائه می دهد. این کرم شب عمیقاً بازسازی کننده عمیقاً مرطوب می شود و به پوست کمک می کند تا سطح بالایی از رطوبت را برای ساعت ها حفظ کند. سوپر هیالورونیک اسید عمیقاً پوست را مرطوب و پر می کند و لطافت جوانی را به آن باز می گرداند.

 

کرم ضد چروک شب ایوروشه مدل ریچ کرم اصل فرانسه 50 میل – Yves Rocher Anti-Wrinkle Cream Night Model Riche Creme 50ml

توضیحات کوتاه درباره محصول

کرم ضد چروک شب ایوروشه مدل ریچ کرم حاوی 30 روغن گیاهی مهم و ارزشمند برای پوست میباشد. ترکیب این روغن ها در بازسازی پوست بسیار موثر است. طرح نگهدارنه این کرم ایوروشه سری «ریچ کرم» که به صورت کاسه ای و به رنگ شکلاتی خوش طرح در حجم 50 میلی لیتر می باشد دارای مواد بسیار مغذی برای تقویت عمیق پوست شما می باشد. این محصول برای استفاده در شب، قبل از خواب برای کمک به بازسازی پوست در حال استراحت مناسب است. استفاده از آن برای خانم از سن 30 سالگی به بالا توصیه میشود.

سرم اکسیر زیبایی و تغذیه کننده پوست ایوروشه اصل فرانسه-YVES ROCHER RICHE CREME ELIXIR DE BEAUTE

توضیحات کوتاه درباره محصول

این عصاره سرشار از ویتامین های B و E به کاهش قابل مشاهده چین و چروک، حتی در حساس ترین ناحیه صورت، دقیقاً خط چشم کمک می کند. در واقع، اکسیر همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و اپیدرم را تغذیه و ترمیم می کند. تقویت پوست صورت با اکسیر زیبایی Riche Creme با منشاء 100% گیاهی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد