نحوه انجام مانیکور و پدیکور

نحوه انجام مانیکور و پدیکور :بسیاری از ما وقتی به دنبال انجام مانیکور و پدیکور خود هستیم، به سمت سالن آرایش می رویم. اما زمانی که رفتن به سالن یک گزینه نیست، می توانید سالن را به خانه خود بیاورید. با دنبال کردن این نحوه انجام مانیکور و پدیکور، می توانید سالن خود را در خانه باز کنید! اجازه دهید به شما بگوییم چگونه ؟

نحوه انجام مانیکور و پدیکور در خانه

نحوه انجام مانیکور در خانه

هر چیزی را که نیاز دارید آماده کنید: از آنجایی که دستان شما اشغال می شود و نمی توانید آنها را آزادانه حرکت دهید، منطقی است که کار آماده سازی را از قبل انجام دهید. بنابراین، یک میز کوچک بچینید و تمام وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید. موارد عبارتند از:

  • پاک کننده رنگ ناخن و مقداری پشم پنبه
  • یک ناخن گیر خوب
  • سوهان ناخن
  • صاف کننده کوتیکول
  • مرطوب کننده دست
  • کت ناخن پایه
  • لاک ناخن
  • کت ناخن بالا
  • یک کاسه
  • مقداری شامپو یا شستشوی صورت
  • حوله

نحوه انجام مانیکور در خانه

نحوه انجام مانیکور و پدیکور

ناخن های خود را تمیز کنید:

با اصول اولیه شروع کنید. دست های خود را بشویید و رنگ های قدیمی را که ممکن است هنوز روی ناخن های شما وجود داشته باشد، پاک کنید.

ناخن های خود را کوتاه کرده و فرم دهید: در مرحله بعد، باید ناخن های خود را کوتاه کنید و به آنها فرم دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام ناخن های روی دست دارای طول و یک شکل هستند. از سوهان ناخن با کیفیت خوب و ملایم استفاده کنید. از سوهان فلزی سخت استفاده نکنید، زیرا آسیب زیادی به ناخن های شما وارد می کند. این پایه و اساس مانیکور را ایجاد می کند.

دست‌هایتان را خیس کنید:

کاسه را با مقداری آب ولرم پر کنید، چند قطره مایع شستشوی صورت یا شامپو به آن اضافه کنید و دست‌هایتان را حدود دو دقیقه خیس کنید. این نه تنها آرامش بخش است، بلکه یک مرحله حیاتی است. این به این دلیل است که خیساندن کوتیکول‌ها را نرم می‌کند و بعداً به راحتی گیره می‌شود. همچنین هرگونه کثیفی را که در بین ناخن ها قرار گرفته است را بیرون می کشد.

کوتیکول ها را قیچی کنید :

این یک مرحله بسیار مهم است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. فقط باید کوتیکول های اضافی و لبه های آزاد را گیره دهید. هیچ کوتیکول را خیلی عمیق نبرید یا پاره نکنید زیرا ممکن است بعداً منجر به عفونت و مشکلات پوستی دردناک شود. همین امر در مورد ناخن های اضافی که ممکن است در اطراف ناخن شما ظاهر شوند نیز صدق می کند. آنها را به آرامی بدون آسیب رساندن به بقیه ناخن گیره کنید.

کوتیکول ها را قیچی کنید :

مرطوب کردن:

بعد از اینکه کوتیکول ها را کوتاه کردید، مقداری کرم یا مرطوب کننده روی آن ها بمالید تا بعداً مشکلات پوستی ظاهر نشوند. بگذارید حدود پنج دقیقه بماند تا از رسیدن خواص درمانی مرطوب کننده به داخل پوست مطمئن شوید. سپس از مقداری پاک کننده رنگ ناخن استفاده کنید تا ناخن های خود را از هر گونه باقی مانده روغن پاک کنید. اگر رطوبت روی ناخن وجود داشته باشد لاک باقی نمی ماند.

پوشش پایه را بمالید:

به یاد داشته باشید که شما در حال انجام خدمات زیبایی در خانه هستید و بنابراین اگر بیشتر از یک حرفه ای برای این کار وقت بگذارید، اشکالی ندارد. برای انجام این کار، مانند افرادی که در یک سالن آرایش می کنند، یک لایه رنگ پایه ناخن بزنید. این مهم است و باعث می شود لاک شما ظاهر و عملکرد بهتری داشته باشد.

پوشش پایه را بمالید:

لاک را بزنید:

در مرحله بعد، باید لاک مورد نظر خود را بزنید. سعی کنید حداقل سه لایه را یکی یکی اعمال کنید. این کار به ناخن شما حجم می دهد و رنگ ها را درخشان و برجسته می کند.

تاپ کت را بزنید: استفاده از تاپ کت، پس از خشک شدن کامل لاک، ضروری است. پوشش بالایی از رنگ محافظت می کند و ناخن های شما را برای مدت طولانی تری زیبا نگه می دارد.

مرطوب کردن مجدد:

مرحله آخر این است که دوباره کل دست خود را مرطوب کنید. یک مرطوب کننده خوب بمالید و قرارداد را ببندید!

ببینید، انجام یک سرویس مانیکور فوق العاده در خانه اصلا دشوار نیست. فقط این نکات را دنبال کنید و در یک لحظه ناخن های زیبایی بگیرید.

مرطوب کردن مجدد:

نحوه انجام مانیکور و پدیکور

نحوه انجام پدیکور در خانه

اگر از ناخن های دست خود مراقبت می کنید، چرا ناخن های ضعیف پا را کنار بگذارید؟ یک پدیکور ساده را در خانه نیز امتحان کنید و پاهای خود را فوراً اصلاح کنید.

از قبل آماده شوید: دقیقاً مانند مانیکور، برای پدیکور نیز باید از قبل آماده شوید. همه چیز را آماده کنید تا مجبور نشوید وسط سالن بلند شوید و محل استراحت خود را در سالن خانه رها کنید. شما باید موارد زیر را ترتیب دهید:

  • پاک کننده رنگ ناخن و مقداری پشم پنبه
  • یک ناخن گیر خوب
  • سوهان ناخن
  • صاف کننده کوتیکول
  • کرم پا
  • کت ناخن پایه
  • لاک ناخن
  • کت ناخن بالا
  • یک سطل یا وان کوچک
  • مقداری شامپو یا شستشوی بدن
  • حوله

نحوه انجام پدیکور در خانه

نحوه انجام مانیکور و پدیکور

پاها و ناخن های خود را بشویید:

قبل از شروع، پاهای خود را زیر آب گرم و جاری بشویید. این به شستن هرگونه آلودگی کمک می کند و به شما کمک می کند تا روند پدیکور خانگی را شروع کنید. اگر آسیب قابل مشاهده ای در پاهای شما وجود دارد، آن را با بانداژ بپوشانید یا در حین پدیکور دور آن کار کنید تا از التهاب و گسترش عفونت جلوگیری کنید.

ناخن‌هایتان را کوتاه کنید و رنگ را پاک کنید:

ناخن‌های انگشتان پا را به‌خوبی کوتاه کنید و رنگ‌هایی که ممکن است روی آن‌ها باقی مانده است را پاک کنید. اگر می خواهید ناخن های انگشتان پا را فرم دهید، از یک سوهان ناخن خوب برای انجام کار استفاده کنید. همچنین انتهای شل را روی کوتیکول ها ببرید. با این حال کوتیکول ها را پاره نکنید یا عمیقاً برش ندهید زیرا ممکن است بعداً باعث عفونت پوست شود.

ناخن‌هایتان را کوتاه کنید و رنگ را پاک کنید:

پاهای خود را خیس کنید:

در مرحله بعد، به بخش آرامش بخش خیس کردن پاها در آب گرم می رسیم. سطل یا وان را با مقداری آب گرم پر کنید (تا جایی که می توانید گرم کنید) و کمی شامپو یا شستشوی بدن به آن اضافه کنید. پاهای خود را در آب خیس کنید و بگذارید حدود پنج دقیقه بماند. این کار منافذ را باز می کند و همچنین اجازه می دهد کثیفی از بین انگشتان پا و ناخن خارج شود.

لایه برداری:

این یکی از اجزای اصلی پدیکور شماست. بعد از اینکه پای خود را از آب گرم خارج کردید، آن را با یک حوله خشک کنید. سپس کرم پا را بمالید و از سنگ پا یا اسکرابر پا برای مالش دادن پاشنه و پایه پای خود استفاده کنید. این به از بین بردن سلول های مرده پوست و از بین بردن ترک های روی پای شما کمک می کند.

پاهای خود را خیس کنید:

شستشو:

لایه برداری باید با شستشوی کامل پا انجام شود. پای خود را زیر آب جاری بشویید تا تمام پوست شل و مرده پاک شود و کرم پا پاک شود.

مرطوب کردن:

لایه برداری پوست شما را خشک می کند و ممکن است باعث قرمزی و سوزش شود. برای جلوگیری از این امر، از یک مرطوب کننده خوب و تسکین دهنده استفاده کنید. آن را روی پوست پا و همچنین روی ناخن ها و کوتیکول ها ماساژ دهید. بگذارید مدتی بماند و سپس مقداری پاک کننده رنگ ناخن بردارید و ناخن های پا را از مرطوب کننده پاک کنید. اگر هنگام استفاده از ناخن روی سطح آن چربی وجود داشته باشد، لاک به خوبی روی آن باقی نمی ماند. پس مطمئن شوید که قبل از استفاده از لاک ناخن‌ها، ناخن‌هایتان را تمیز کرده و به‌درستی خشک کنید.

لایه برداری باید با شستشوی کامل پا انجام شود. پای خود را زیر آب جاری بشویید تا تمام پوست شل و مرده پاک شود و کرم پا پاک شود.

نحوه انجام مانیکور و پدیکور ناخن های خود را رنگ کنید:

در مرحله بعد، باید یک لایه پایه روی ناخن های پا قرار دهید. این کت به ایجاد پایه ای قوی برای رنگ ناخن کمک می کند. هنگامی که لایه پایه خشک شد، رنگ ناخن مورد علاقه خود را روی ناخن بزنید. برای ماندگاری طولانی، حداقل سه لایه قرار دهید. پس از خشک شدن، یک لایه رویی بزنید و رنگ ناخن را محکم ببندید.

یک دور دیگر از کرم پا بزنید:

از آنجایی که قبل از استفاده از رنگ ناخن، تمام کرم را از انگشتان پا مالیده اید، باید ناخن های خود را آبرسانی کنید. بنابراین پس از خشک شدن کامل لاک، یک دور دیگر از کرم پا بزنید. این به شما احساس شادابی می دهد و همچنین پاهای شما را سالم و مرطوب نگه می دارد.

یک دور دیگر از کرم پا بزنید:

انجام مانیکور و پدیکور در خانه اصلاً دشوار نیست. این رژیم زیبایی را دنبال کنید و به دست و پاهای زیبا، سالم و تغذیه شده سلام کنید!

نحوه انجام مانیکور و پدیکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد