توضیحات مقاله همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید

همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید : اگر تا به حال با آکنه برخورد کرده اید، حتی اگر بسیار خفیف باشد –- احتمالاً می توانید رایج ترین مواد از بین برنده لک را به طور خلاصه فهرست کنید.

کرم ها، درمان های لکه بینی، حتی سرکه سیب… احتمالاً همه آن را امتحان کرده اید. اما گاهی اوقات، آکنه مهمان ناخواسته ای است که از رفتن خودداری می کند، مهم نیست که چقدر تلاش می کنید تا از شر آن خلاص شوید.

اما اگر اخیراً در اینترنت بوده‌اید، به احتمال زیاد با ماسک‌های ال‌ای‌دی علمی-تخیلی مواجه شده‌اید که شبیه ماسک‌های مرد آهنی هستند، اما افراد مشهوری مانند کارداشیان‌ها از آن استفاده می‌کنند. از شکستن آن برای شما متنفرم، اما این یک برنامه تلویزیونی دیستوپیایی در حال ساخت نیست. این آخرین روند مراقبت از پوست است که به عنوان درمان “آن” بعدی توسط متخصصان پوست و زیبایی شناسان به طور یکسان تبلیغ می شود – نور درمانی LED است.

یک درمان مراقبت از پوست که برای به حداقل رساندن چین و چروک، آکنه، لکه های تیره و جای زخم استفاده می شود، این درمان با استفاده از نور LED برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از صورت کار می کند. اگر مولا دارید، به این معنی است که می توانید به معنای واقعی کلمه یک ماسک نور درمانی LED سفارشی متناسب با نیازهای صورت خود تهیه کنید. با این حال، در اصطلاح فنی تر، این فرآیند فتوتراپی نامیده می شود – و اگر می پرسید، بله، نور درمانی می تواند برای درمان شیوع خفیف تا متوسط ​​آکنه استفاده شود.

توضیحات مقاله همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید

همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید : نور درمانی چیست؟

ما با دکتر نیکتا سوناوان، متخصص پوست مشهور و بنیانگذار Ambrosia Aesthetics، بمبئی، تماس گرفتیم تا کمی بیشتر (بدون جناس!) در مورد نور درمانی برای آکنه روشن شود. او گفت: “نور درمانی یک درمان زیبایی غیر تهاجمی است که از طول موج های مختلف انرژی نور استفاده می کند. هنگامی که پوست خود را در معرض نور LED قرار می دهید، در اعماق مختلف جذب می شود و ترمیم سلول را تحریک می کند. همچنین رشد سلولی را تقویت می کند و ظاهری سالم و جوان به شما می دهد.

همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید : نور درمانی چیست؟

آیا نور درمانی روی آکنه تاثیر دارد؟

به گفت دکتر سوناوان، «به منظور ترمیم پوست مستعد آکنه، از طول موج های مختلف نور در درمان استفاده می شود تا پاسخ درمانی طبیعی پوست را فعال کند. برای دستیابی به بهترین نتایج، درمان ها یک بار در هفته یا بیشتر تکرار می شوند. اساساً نحوه شکل گیری آکنه در منافذ شما زمانی است که چربی، کثیفی و سلول های مرده پوست در آنها گیر کرده و آنها را مسدود می کنند.

باکتری خاصی به نام Propionibacterium acnes (پروپیونی باکتریوم آکنه) که روی پوست شما زندگی می کند نیز می تواند در داخل این منافذ مسدود شد نفوذ کند. P. acnes باعث می شود منافذ مسدود شد به صورت برآمدگی هایی به نام آکنه متورم شوند. در حالی که این ناخوشایند است، باکتری ها به انواع خاصی از نور حساس هستند – و وقتی این نورها را به پوست خود می تابید، مواد خاصی تشکیل شد و باکتری ها را از بین می برند. جایزه اضافه شد؟ نور درمانی همچنین غدد چربی را در پوست شما کوچک می کند، بنابراین پوست شما چربی کمتری برای انسداد منافذ تولید می کند – که در نتیجه جوش های کمتری ایجاد می کند.

آیا نور درمانی روی آکنه تاثیر دارد؟

نحوه درمان آکنه با استفاده از نور درمانی

بله، چیزی که شنیدید درست است! بنابراین اگر فکر می کنید راه حل سریع برای درمان آکنه این است که ساعت های طولانی زیر نور خورشید قرار بگیرید، مهمان ما باشید – در واقع، پزشکان در واقع برای درمان آکنه با اشعه ماوراء بنفش استفاده می کردند. می دانید، تابشی که از خورشید می آید. نکته مهم اینجاست — اشعه ماوراء بنفش ممکن است آکنه را پاک کند، اما همچنین می تواند به پوست آسیب برساند و باعث سرطان شود. اما خوشبختانه، پزشکان دیگر از آن برای درمان آکنه استفاده نمی کنند. (و نه شما!) در عوض، نور درمانی یا فتوتراپی – که شامل طول موج های مشخصی از نورهای آبی یا قرمز است – اکنون برای از بین بردن آکنه استفاد می شود.

این روش‌های درمانی نوری تمام باکتری‌های آکنه‌زا را بدون آسیب رساند به پوست از بین می‌برند.

تا اینجا خوب به نظر می رسد! اما آیا به غیر از درمان ساده آکنه، مزیتی هم دارد؟

نحوه درمان آکنه با استفاده از نور درمانی

تفاوت نور قرمز و آبی برای آکنه

دکتر سوناوان در ادامه در مورد استفاده از رنگ های مختلف نور توضیح داد. او توضیح می دهد: «طول موج های مختلف نور، از جمله نور آبی و قرمز در اعماق مختلف به پوست نفوذ می کند. این نفوذ ممکن است باعث ایجاد فرآیندهای بیولوژیکی شود که به جوانسازی و التیام پوست کمک می کند. وقتی صحبت از نور قرمز به میان می‌آید، او می‌گوید: «نور قرمز سلول‌های فیبروبلاست پوست را تحریک می‌کند و در نتیجه باعث سنتز کلاژن می‌شود.

پروتئین کلاژن به مقدار زیادی در بافت همبند یافت می شود و به بهبود اسکارها و پوست آسیب دید کمک می کند. در نتیجه، نور LED قرمز ممکن است به کاهش اسکار آکنه و همچنین علائم پیری مانند چین و چروک کمک کند. نور قرمز همچنین به کاهش التهاب پوست کمک می کند.

و اما نور آبی؟ نور آبی فعالیت غدد چربی را که غدد کوچک تولید کننده چربی در پوست هستند، کاهش می دهد. به دلیل کاهش فعالیت، غدد چربی کمتری تولید می‌کنند و به طور بالقوه علائم آکنه مانند احتقان پوست را کاهش می‌دهند، او توضیح می‌دهد که «نور آبی ممکن است در از بین بردن باکتری C، آکنه که باعث التهاب و کمک می‌کند، موثر باشد. آکنه.”

تفاوت نور قرمز و آبی برای آکنه

همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید : فواید نور درمانی

1. بدون درد است

اگر شما فردی هستید که از تصور درد دوری می‌کنید و دیدن یک سوزن شما را غش می‌کند، ممکن است این درمان آکنه برای شما باشد! نور درمانی راهی سریع، ملایم و بدون درد برای خلاص شدن از شر آکنه است – بدون هیچ درد یا حساسیتی پس از آن.

2. برای تمام نواحی بدن کار می کند

بکنه گرفتی؟ مشکلی نیست. پشت بازوهای شما آکنه دارد؟ جای نگرانی نیست. فتوتراپی جدا از اینکه یک درمان عالی برای لکه‌های صورت شماست، برای از بین بردن آکنه برای تمام نواحی بدن کار می‌کند.

3. بدون مواد مخدر است

اما این قبلاً داد بود! تنها با نور LED به عنوان منبع، شما دقیقاً می دانید که پوست خود در درمان چه چیزی را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که درمان ایمن و بدون بدی است.

4. برای درمان سایر شرایط نیز استفاده می شود

از اسکار آکنه گرفت تا خلاص شد از شر رادیکال های آزاد که پوست شما را پیر می کنند، تا حتی استفاده به عنوان درمانی برای سرطان پوست و اختلالات خلقی – نور درمانی یک روش همه کاره است.

5. در کنار سایر درمان های آکنه کار می کند

چه به نظر نمی رسد که کرم های لکه درمانی خود را رها کنید، یا درمان های توصیه شد توسط متخصص پوست برای آکنه شما – نور درمانی در کنار سایر درمان های آکنه کار می کند. برد کل!

6. برای همه انواع پوست مناسب است

بله، درست شنیدید – حتی شما، افرادی که پوست حساسی دارید! نور درمانی برای آکنه تقریباً بدون عوارض است و برای اکثر افراد استفاده از آن بی خطر است. اگر کمی نامطمئن هستید، همیشه می توانید با یک متخصص پزشکی در مورد آن مشورت کنید، اما کم و بیش، اگر قصد دارید آن را امتحان کنید –– یک جهش ایمان داشته باشید و فقط آن را انجام دهید!

همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید : فواید نور درمانی

جلسه نور درمانی

اکنون که تقریباً مایل به بررسی نور درمانی برای آکنه هستید، بیایید در مورد آنچه در یک جلسه اتفاق می افتد صحبت کنیم. در اینجا چیزی است که در یک جلسه فتوتراپی اتفاق می افتد.

1. پیش عمل

قبل از انجام عمل، قطعاً باید با یک متخصص پوست مشورت کنید، که می‌تواند تأیید کند که آیا کاندید مناسبی برای درمان هستید، از چه نوع نوری استفاده می‌کند، انتظار چه چیزی را داشته باشید، و چه تعداد درمان را انجام می‌دهید. نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد قبل از یک جلسه نور درمانی، همراه با داروهای ضد التهابی از مصرف رتینوئیدها اجتناب کنید. بهترین گزینه این است که در مورد محصولات و داروهایی که استفاده می کنید کاملاً شفاف باشید و در مورد مراحل بعدی با متخصص پوست خود مشورت کنید.

2. در طول روش

هنگامی که همه ریزه‌های ریز را مرتب کردید، آماد هستید! یک جلسه فتوتراپی حدود 15 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید. یک متخصص آموزش دیده پالس های دستگاه نور درمانی را به صورت دایره ای در قسمت های مختلف صورت شما اعمال می کند و آن را مدام تکرار می کند. تقریباً مانند یک ماساژ فوق العاده فانتزی صورت خواهد بود – – و نتایجی را نیز برای بوت شدن خواهد داشت.

3. پس از عمل

در حالی که پس از یک جلسه نوردرمانی برای آکنه نیازی به انتظار هیچ عارضه شدیدی ندارید، اما ممکن است پوست شما کمی صورتی یا قرمز شود و ممکن است مقداری لایه برداری خفیف در ناحیه تحت درمان ایجاد شود. پوست شما نیز ممکن است حساس‌تر باشد، و قطعاً باید بازی ضد آفتاب خود را تقویت کنید و تا زمانی که پوستتان بهبود می‌یابد، مراقب ضد آفتاب باشید. اما این به زودی از بین می رود و مطمئناً در کمترین زمان پوستی بدون آکنه خواهید داشت!

جلسه نور درمانی

سوالات متداول در مورد همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید

سوال. آیا نور درمانی خطراتی دارد؟

جواب: خوب، خبر خوب این است که نور ماوراء بنفش نیست، بنابراین خطر آسیب پوست و تشعشع را به همراه ندارد. دکتر نیکتا سوناوان توضیح می‌دهد: «علیرغم این واقعیت که چراغ‌های ال‌ای‌دی اشعه‌های مضر UV مانند خورشید ساطع نمی‌کنند، نور درمانی همچنان می‌تواند باعث واکنش‌های رتینول شود. این بدان معنا نیست که نمی توانید از رتینول و دستگاه نور درمانی LED خود به طور همزمان استفاده کنید، فقط باید این کار را در زمان های مختلف انجام دهید.

سوال. آیا می توانم نور درمانی را در خانه انجام دهم؟

جواب: بله، شما می توانید! “هنگام استفاده از یک دستگاه خانگی، پیروی از دستورالعمل های سازنده ضروری است. دکتر نیکتا سوناوان می گوید: این دستگاه ها معمولاً به شکل ماسکی هستند که برای چند دقیقه روی صورت قرار می گیرند. او هنگام انجام این روش در خانه می گوید: «قبل از شروع درمان های نور درمانی صورت خود را بشویید. آرایش خود را پاک کنید زیرا رنگدانه ها و میکا در محصولات زیبایی می توانند. نور را پراکنده کنند و درمان شما را بی اثر کرد و احتمال واکنش را افزایش دهند. SPF در فونداسیون و سایر محصولات نیز می تواند به جلوگیری از امواج نور کمک کند.

س. در حالی که تحقیقات علمی آن را تأیید می کند، آیا واقعاً کار می کند؟

جواب: مطالعات نور درمانی ال ای دی را با کمک به بهبود سریعتر زخم ها و کاهش آکنه مرتبط دانسته اند، که نشان می دهد این درمان می تواند به گردش طبیعی سلولی کمک کند که مشابه استفاده از رتینول روی پوست شما است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده حتی درمان LED را به عنوان درمانی برای تبخال و زونا تایید کرده است. با این حال، برای حل کامل مشکل آکنه به چند جلسه نیاز است – و اگر ابزاری در خانه دارید، ممکن است مجبور شوید هر روز از آن استفاده کنید.

س. آیا نور درمانی برای آکنه عوارض جانبی دارد؟

جواب: مانند هر روش دیگری، نور درمانی برای آکنه نیز مزایا و معایبی دارد. خوشبختانه، همانطور که توسط دکتر Sonavane توضیح داد است، مزایای جانبی در این مورد بیشتر است. او می‌گوید: «درمان LED می‌تواند گران باشد، شما به جلسات بیشتری نیاز دارید، و اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری پوستی دارید که نیاز به درمان دارد، لزوماً بی‌خطر نیست. دکتر هشدار می‌دهد: «در حالی که ممکن است باور داشته باشید. که درمان‌های روزانه چندگانه نوردرمانی LED مفیدتر خواهند بود، اما این ممکن است. نتیجه معکوس داشته باشد، همانطور که قرار گرفت در معرض متوسط ​​10 تا 15 دقیقه در روز نه تنها مفید است، بلکه یکی از مؤلفه‌های مهم سلامتی مطلوب است».

سوالات متداول در مورد همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید

همه آنچه باید در مورد نور درمانی برای آکنه بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد