علت های ریزش مو

 

یک بررسی کوتاه

 

علت های ریزش مو:ریزش مو (آلوپسی) می تواند موی سر یا کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند موقت یا دائمی باشد. این می تواند نتیجه ارثی، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از افزایش سن باشد. هر کسی ممکن است موهای سر خود را از دست بدهد، اما در مردان شایع تر است.

طاسی معمولاً به ریزش بیش از حد مو از پوست سر شما اشاره دارد. ریزش موی ارثی با افزایش سن شایع ترین علت طاسی است. برخی از افراد ترجیح می دهند اجازه دهند ریزش موی خود بدون درمان و پنهان ادامه یابد. برخی دیگر ممکن است آن را با مدل مو، آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند. و برخی دیگر یکی از درمان های موجود را برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو یا بازگرداندن رشد انتخاب می کنند.

قبل از پیگیری درمان ریزش مو، با پزشک خود در مورد علت ریزش مو و گزینه های درمانی خود صحبت کنید یا می توانید که در ادامه این مقاله علت های ریز مو خود را تشخیص دهید و راه درمان خود را در پیش بگیرید .

علائم ریز مو

 

بسته به علت ریزش مو، ممکن است به طرق مختلف ظاهر شود. ممکن است به طور ناگهانی یا تدریجی ظاهر شود و فقط پوست سر یا کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

نازک شدن تدریجی مو ها در ناحیه ی بالای سر

 

این شایع ترین نوع ریزش مو است که با افزایش سن افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان، موها اغلب در خط موی پیشانی شروع به عقب نشینی می کنند. زنان معمولاً قسمتی از موهای خود را پهن می کنند. یک الگوی رایج ریزش مو در زنان مسن تر، عقب نشینی خط مو (آلوپسی فیبروزان پیشانی) است.

{خرید و قیمت شامپو ضد ریزش هد اند شولدرز}

نقاط طاس دایره ای یا لایه لایه ای

 

برخی از افراد به صورت نقاط دایره‌ای یا تکه‌ای روی پوست سر، ریش یا موهای خود را از دست می‌دهند. همچنین پوست شما ممکن است قبل از ریزش مو دچار خارش یا درد شود.

 

ریزش موی بدن.

 

برخی از شرایط و درمان‌های پزشکی، مانند شیمی‌درمانی برای سرطان، می‌تواند منجر به ریزش مو در سراسر بدن شود. موها معمولاً دوباره رشد می کنند.

 

و حالا به بررسی علت های ریزش مو به پردازیم

با افزایش سن، بیشتر مردم متوجه ریزش مو می شوند زیرا رشد مو کند می شود. در برخی مواقع، فولیکول های مو رشد مو را متوقف می کنند، که باعث نازک شدن موهای سر ما می شود. موها نیز شروع به از دست دادن رنگ خود می کنند. خط موی زنان به طور طبیعی شروع به کاهش می کند.

با افزایش سن، بیشتر مردم متوجه ریزش مو می شوند زیرا رشد مو کند می شود.

 

آلوپسی آره آتا

 

آلوپسی آره آتا بیماری است  که سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو (آنچه مو را در جای خود نگه می دارد) حمله می کند و باعث ریزش مو می شود. شما می توانید موهای خود را در هر جایی از بدن خود از جمله پوست سر، داخل بینی و گوش از دست بدهید. برخی از افراد مژه یا ابروهای خود را از دست می دهند.

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟

خوشبختانه بله . اگر موهای شما به خودی خود رشد نکند، درمان ممکن است به تحریک رشد مجدد کمک کند.

 

سرطان

اگر شیمی درمانی می کنید یا پرتو درمانی برای سر یا گردن خود دارید، ممکن است طی چند هفته پس از شروع درمان، تمام یا بیشتر موهای خود را از دست بدهید.

 

آیا قابل پیشگیری است؟
استفاده از کلاه خنک کننده قبل، حین و بعد از هر جلسه شیمی درمانی ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

{خرید شامپو هد اند شولدرز اصل}

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟
موها معمولاً در عرض چند ماه پس از پایان شیمی درمانی یا پرتودرمانی در سر یا گردن شروع به رشد می کنند. متخصصان پوست می توانند دارویی را برای کمک به رشد سریعتر مو ارائه دهند.

 

زایمان و عوامل استرس زا.

 

چند ماه پس از زایمان، بهبودی پس از یک بیماری یا انجام عمل، ممکن است موهای بیشتری را در شانه یا بالش خود مشاهده کنید. این همچنین می تواند پس از یک دوره استرس زا در زندگی شما رخ دهد برای مثال (اتفاقات ناگوار ).

 

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟
اگر استرس متوقف شود، بدن شما دوباره تنظیم می شود و ریزش متوقف می شود. هنگامی که ریزش متوقف می شود، اکثر افراد می بینند که موهای خود طی 6 تا 9 ماه پری طبیعی خود را به دست می آورند.

 

رنگ کردن یا استفاده بیش از اتو برای صاف کردن مو .

اگر موهای خود را رنگ کنید، صاف یا کراتینه کنید، ممکن است به موهای خود آسیب بزنید. با گذشت زمان، این آسیب می تواند منجر به ریزش مو شود.

 

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟
شما می توانید نحوه مراقبت از موهای خود را تغییر دهید که می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. هنگامی که به فولیکول مو آسیب می رسانید، مو نمی تواند از آن فولیکول رشد کند. داشتن فولیکول های آسیب دیده موی زیاد باعث ایجاد لکه های طاسی دائمی می شود.

 

شانه کردن نادرست موها.

اگر اغلب موهای خود را محکم به عقب شانه می‌زنید، شانه ی  مداوم می‌تواند منجر به ریزش موی دائمی شود. نام پزشکی این بیماری آلوپسی کششی است.

 

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟
متأسفانه خیر با ایجاد تغییراتی در نحوه شانه زدن مو می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

 

 

عدم تعادل هورمونی

یکی از علل شایع این عدم تعادلی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. به همراه سایر علائم و نشانه‌ها، که می‌تواند شامل ریزش مو باشد، منجر به کیست در تخمدان‌های زن می‌شود. قطع برخی از انواع قرص های ضد بارداری می تواند باعث عدم تعادل هورمونی موقت شود. زنانی که دچار عدم تعادل هورمونی می شوند می توانند موهای نازک (یا ریزش مو) روی سر خود داشته باشند.

 

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟
در پاسخ به این سوال باید گفت روش های درمانی امکان دارد که کمک کند اما تضمینی نیست.

 

عفونت های پوست سر

 

عفونت پوست سر می تواند منجر به لایه لایه شدن و گاهی اوقات مناطق ملتهب روی پوست سر شما شود. ممکن است نقاط سیاه و کوچکی را روی پوست سر خود مشاهده کنید. اینها در واقع تکه های مو هستند. برخی افراد دچار لکه طاسی می شوند.

 

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟
خوشیختانه بله، درمان ها می تواند عفونت را از بین ببرد. پس از رفع عفونت، موها تمایل به رشد دارند.

 

استفاده بیش از حد دارو.

 

یکی از عوارض جانبی برخی داروها ریزش مو است. اگر فکر می کنید دارویی باعث ریزش موی شما می شود، از دکتری که آن را تجویز کرده است بپرسید که آیا ریزش مو یک عارضه جانبی است یا خیر. ضروری است که قبل از صحبت با پزشک، مصرف دارو را قطع نکنید. قطع ناگهانی برخی از داروها می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

پسوریازیس پوست سر

 

بسیاری از افرادی که پسوریازیس پلاکی دارند در برخی مواقع به پسوریازیس روی پوست سر خود مبتلا می شوند. این می تواند منجر به ریزش مو شود.

 

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟
پس از از بین رفتن پسوریازیس پوست سر، موها دوباره رشد می کنند، اما این زمان می برد. با پیروی از این نکات متخصص پوست، ممکن است بتوانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

 

بیماری تیرویید.

 

اگر مشکل تیروئید خود دارید، ممکن است موهایتان کم پشت شود. برخی از افراد هنگام شانه زدن متوجه می شوند که موهایشان به صورت دسته ای بیرون می آید.

 

آیا رشد مجدد امکان پذیر است؟؟
بله،تنها راه درمان بیماری تیروئید است که می تواند ریزش مو را معکوس کند.

 

محصولات پیشنهادی لاویا

 

قرص تقویت کننده مو هیرتامین اصل آمریکا (Advanced Formula Hair Vitamin Hairtamin)

توضح کوتاه برای محصول

قرص تقویت کننده مو هیرتامین اصل آمریکا شش عددی : همانطور که از نام آن هم پیداست مکمل تأمین کننده ویتامین های مو است. این مکمل مناسب استفاده آقایان و بانوان برای رساندن مواد مغذی و مورد نیاز و تقویت موها می‌باشد.

 

آمپول بیوتین بپانتن بایر اصل فرانسه – Ampoules of biotin and bepanthen bayer

 

توضح کوتاه برای محصول

آمپول بیوتین بپانتن اصل ، خارجی : از نا خوشایند ترین مشکلات در بخش چهره. و زیبایی، پوست آسیب دیده. و ریزش مو و کم پشت بودن مو می باشد. ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که موهای جدید جایگزین. موهای ریخته شده نشوند. ریزش مو معمولاً به یک یا چند مورد از عوامل زیر مرتبط است:

سابقه خانوادگی (ارثی)، آب و هوا، تغذیه و برنامه غذایی، نحوه مراقبت از مو ها و حتی می تواند نتیجه تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از افزایش سن نیز باشد. هر کسی در هر سنی ممکن است موهای سر خود را از دست بدهد، اما در مردان شایع تر است. طاسی معمولاً به ریزش بیش از حد. مو از پوست سر شما گفته می شود. ریزش موی ارثی با افزایش سن شایع ترین علت طاسی در افراد جامعه است. در این مواقع ویتامین ها برای این مشکل مورد استفاده قرار میگرند.

4 دیدگاه برای “علت های ریزش مو

    • مهران رحیمی مدیر سایت گفته:

      سلام وقتتون بخیر بله قرص هیرتامین اصل آمریکا جوابدهی خیلی خوبی روی ریزش موها داشته و بسیار برای شما مفید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد