ریزش مو در خانم ها

 ریزش مو در خانم ها چیست؟

دلایل ریزش مو در زنان دقیقاً همین است – زمانی که یک زن ریزش موی غیرمنتظره و شدید را تجربه می کند. به طور کلی، انسان روزانه بین 50 تا 100 تار مو می ریزد. ریزش مو بخشی از یک تعادل طبیعی است – برخی از موها می ریزند در حالی که برخی دیگر رشد می کنند. وقتی تعادل قطع می شود مو می ریزد و موهای کمتری رشد می کند   و ریزش مو اتفاق می افتد. دلایل ریزش مو متفاوت است. اصطلاح پزشکی ریزش مو “آلوپسی” است.

مو تقریباً در تمام سطوح پوست شما رشد می کند . به موهای روشن ، ظریف و کوتاه ، موهای زائد گفته می شود . موهای انتهایی/آندروژنیک ضخیم تر، تیره تر و بلندتر هستند.

چرخه های رشد مو چیست؟

چرخه های رشد مو چیست؟

مو سه چرخه را طی می کند:

مرحله آناژن (مرحله رشد) می تواند از دو سال تا هشت سال طول بکشد. این مرحله به طور کلی به حدود 85 تا 90 درصد از موهای سر شما اشاره دارد.
فاز کاتاژن (مرحله گذار) زمانی است که فولیکول های مو کوچک می شوند و حدود دو تا سه هفته طول می کشد.
مرحله تلوژن (مرحله استراحت) حدود دو تا چهار ماه طول می کشد. در پایان این مرحله موها می ریزند.
موهای کوتاهتر شما مانند مژه ها، موهای بازو و پا و ابروها فاز آناژن کوتاهی دارند – حدود یک ماه. موهای سر شما می تواند تا شش سال یا حتی بیشتر دوام بیاورد.

ریزش مو در زنان چقدر شایع است؟

ریزش مو در زنان چقدر شایع است؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که ریزش مو فقط مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، تخمین زده شده است که بیش از 50 درصد از زنان ریزش موی قابل توجهی را تجربه می کنند. مهمترین دلایل ریزش مو در زنان، ریزش مو با الگوی زنانه (FPHL) است که حدود یک سوم زنان مستعد را تحت تاثیر قرار می دهد که برابر با حدود 30 میلیون زن در ایالات متحده است.

کدام زنان احتمال دارد ریزش مو را تجربه کنند؟

هر فردی در طول زندگی خود ریزش مو خواهد داشت اما برای خانم و دختران در بعضی مواقع به دلایل مختلفی بیشتر و شایع تر است مثل :

  • دختران و زنان بالای 40 سال
  • خانم هایی که به تازگی بچه دار شدند و زایمان کردند
  • خانم هایی که شیمی درمان می شوند
  • افرادی که قرص و دارویی مصرف می کنند که عوارض دارند
  • خانم هایی که از محصولات نامناسب مویشان استفاده می کنند
  • زنانی هایی که به ئاسگی رسیدند
  • بیماری تیرویید
  • کمبود مواد مغذی

افسانه ها در مورد دلایل ریزش مو در زنان چیست؟

افسانه ها در مورد دلایل ریزش مو بسیار گسترده است. هیچ چیز در لیست زیر درست نیست:

به این دلیل که موهایتان را بیش از حد شامپو می‌زنید، یا به این دلیل که آن‌ها را رنگ کرده‌اید یا موها را اصلاح کرده‌اید، از دست می‌دهید.
شوره سر باعث ریزش دائمی مو در زنان می شود.
استرس باعث ریزش دائمی مو در زنان می شود.
اگر سر خود را بتراشید، موهای شما دو برابر ضخیم تر می شوند.
کلاه و کلاه گیس باعث ریزش مو در زنان می شود.
ریزش مو فقط خانم های روشنفکر را درگیر می کند.

دلایل ریزش مو در زنان آناژن افلوویوم چیست؟

دلایل ریزش مو آناژن افلوویوم چیست؟

مواد سمی، از جمله شیمی درمانی، پرتودرمانی و برخی داروها. اینها باعث ریزش موی ناگهانی می شوند که می تواند در هر نقطه از بدن شما رخ دهد. در مرحله رشد برای موها اتفاق می افتد. گاهی اوقات، اگر فولیکول های موی شما آسیب دیده باشد، این نوع ریزش می تواند دائمی باشد.

دلایل ریزش مو در زنان تلوژن افلوویوم چیست؟

استرس شدید فیزیکی یا شوک به بدن شما: این باعث ریزش موی موقت می شود. این دسته شامل رویدادهایی مانند کاهش وزن زیاد، جراحی، کم خونی، بیماری و بچه دار شدن است.

  • استرس عاطفی شدید: بیماری روانی، مرگ یکی از عزیزان و غیره.
  • تیروئید غیر طبیعی
  • داروها و مکمل ها: داروهای فشار خون، داروهای نقرس و دوزهای بالای ویتامین A.
  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، یائسگی یا قرص های ضد بارداری.

چه چیزی باعث FPHL (ریزش موی الگوی زنانه) می شود؟

به آرامی موهای خود را بکشید تا ببینید چند تار مو بیرون می آید.

ژن ها: ژن های خانواده شما می توانند باعث نازک شدن موهای بالای سر شما شوند.
افزایش سن: تغییرات هورمونی با افزایش سن می تواند باعث طاسی شود.
یائسگی: این نوع ریزش مو اغلب با از دست دادن استروژن در دوران یائسگی بدتر می شود.

برخی شرایط نیز وجود دارد که بر ریزش مو تأثیر می گذارد:

آلوپسی آره آتا یک بیماری پوستی خود ایمنی است که باعث دلایل ریزش موی تکه‌ای در سر و احتمالاً سایر نقاط بدن می‌شود. معمولا دائمی نیست .

رابطه بین ریزش مو در زنان و یائسگی چیست؟

در دوران یائسگی، ممکن است یکی از دو اتفاق را در موهایتان مشاهده کنید. ممکن است در جایی که قبلاً رشد نمی کردند شروع به رشد کنند. یا، ممکن است موهایی که دارید شروع به نازک شدن کنند . یکی از دلایل ریزش مو ممکن است تغییر سطح هورمون ها در دوران یائسگی باشد. سطح استروژن و پروژسترون کاهش می یابد، به این معنی که اثرات آندروژن ها، هورمون های مردانه، افزایش می یابد.

در طول یائسگی و بعد از آن، موها ممکن است نازک‌تر شوند زیرا فولیکول‌های مو کوچک می‌شوند. موها کندتر رشد می کنند و در این موارد راحتتر موهایتان می ریزد .

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما یک معاینه کامل انجام می‌دهد و یک شرح حال دقیق می‌گیرد تا به شما در مقابله با تغییرات رشد مو کمک کند. ممکن است به شما دستور داده شود که سطح آهن یا سطح هورمون تیروئید خود را آزمایش کنید. اگر مشخص شود آنچه مصرف می کنید بر ریزش یا رشد مو تأثیر می گذارد، ممکن است داروهای شما تغییر کند.

چگونه یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ریزش مو را در زنان تشخیص می دهد؟ چه آزمایشاتی انجام می شود؟

بیوپسی پوست سر برای برداشتن و بررسی یک قطعه بسیار کوچک از پوست سر.

آزمایش های انجام شده برای تشخیص ریزش مو در زنان می تواند ساده یا پیچیده باشد:به آرامی موهای خود را بکشید تا ببینید چند تار مو بیرون می آید.

آزمایشات خون : سطوح ویتامین و مواد معدنی (مانند ویتامین D، ویتامین B، روی و آهن) و سطوح هورمونی (از جمله تیروئید و هورمون های جنسی) را بررسی می کنند.معاینه پوست سر زیر میکروسکوپ و تریکوسکوپی.

چه سوالاتی ممکن است ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما برای تشخیص و طبقه بندی ریزش مو از شما بپرسد؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است در مورد عادات شما بپرسد:

  • از چه نوع محصولات مو استفاده می کنید؟
  • چه نوع غذایی می خورید (پروتئین برای رشد مو مهم است)؟
  • آیا عادت به بیرون کشیدن موهای خود دارید (تریکوتیلومانیا)؟
  • آنها ممکن اند در مورد سابقه شما بپرسند:
  • آیا کسی در خانواده نزدیک شما ریزش مو را تجربه کرده است؟
  • آیا چیزی استرس زا در زندگی شما اتفاق می افتد؟
  • چه داروها و مکمل هایی مصرف می کنید؟

و ممکن است در مورد مشاهدات شما بپرسند:

  • چند وقته که ریزش مو دارید؟
  • آیا متوجه ریزش مو در جاهایی غیر از پوست سرتان مانند ابروهایتان شده اید؟ موهای پا و بازو؟
  • آیا گاهی اوقات متوجه ریزش مو شده اید یا به طور مداوم ادامه داشته است؟
  • آیا متوجه شده اید که رشد موهای شما تغییر کرده است؟
  • نحوه جلوگیری از نازک شدن مو: درمان ریزش مو برای زنان

ماینوکسیدیل (Rogaine، نسخه های عمومی).

ماینوکسیدیل

محلول ماینوکسیدیل 5 درصد خارجی آلوپکسی پیر فابره در ابتدا به عنوان درمان فشار خون بالا معرفی شد، اما افرادی که آن را مصرف می کردند متوجه شدند که مو در جاهایی که از دست داده بودند رشد می کنند. مطالعات تحقیقاتی تایید کرد که ماینوکسیدیل به طور مستقیم روی پوست سر می تواند رشد مو را تحریک کند. در نتیجه مطالعات، FDA در ابتدا ماینوکسیدیل 2٪ بدون نسخه را برای درمان ریزش مو در زنان تایید کرد. از آن زمان به بعد، یک محلول 5٪ نیز زمانی در دسترس است که راه حل قوی تری برای ریزش موی زنان نیاز باشد.

واضح است که ماینوکسیدیل یک داروی معجزه آسا نیست. در حالی که می تواند رشد جدیدی از موهای ظریف را در برخی زنان ایجاد کند،اما نمی تواند تراکم کامل موهای از دست رفته را بازگرداند. این یک راه حل سریع برای ریزش مو در زنان نیست . تا زمانی که دارو را حداقل به مدت دو ماه استفاده نکنید، نتیجه ای نخواهید دید. این اثر اغلب در حدود چهار ماه به اوج خود می رسد، اما ممکن است بیشتر طول بکشد، بنابراین برای یک دوره آزمایشی 6 تا 12 ماهه برنامه ریزی کنید. اگر ماینوکسیدیل برای شما موثر است، باید به استفاده از آن ادامه دهید تا آن نتایج را حفظ کنید. اگر متوقف شوید، دوباره شروع به ریزش مو خواهید کرد.

نحوه استفاده از ماینوکسیدیل:

مطمئن شوید که مو و پوست سرتان خشک است. با استفاده از قطره چکان یا پمپ اسپری که با محلول بدون نسخه ارائه می شود، آن را دو بار در روز در هر ناحیه ای که موهای شما نازک شده است، بمالید. آن را با انگشتان خود به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید تا به فولیکول های مو برسد. سپس موهای خود را با هوا خشک کنید، دست های خود را کاملا بشویید و هر محلولی که روی پیشانی یا صورت شما چکیده است را بشویید. حداقل چهار ساعت بعد شامپو نزنید.

برخی از زنان متوجه می شوند که محلول ماینوکسیدیل رسوبی بر جای می گذارد که پوست سر آنها را خشک و تحریک می کند.

این تحریک که درماتیت تماسی نامیده می شود، احتمالاً توسط خود ماینوکسیدیل ایجاد نمی شود، بلکه به دلیل الکلی است که برای تسهیل خشک شدن موجود است.

عوارض جانبی و نگرانی‌ها: ماینوکسیدیل بی‌خطر است، اما می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد، حتی به غیر از تحریک پوستی مرتبط با الکل. گاهی اوقات موهای جدید از نظر رنگ و بافت با موهای اطراف متفاوت است. خطر دیگر هیپرتریکوزیس است – رشد بیش از حد مو در مکان های نامناسب، مانند گونه ها یا پیشانی. (این مشکل با راه حل قوی 5٪ محتمل تر است.)

از آنجایی که حق ثبت اختراع روی Rogaine (نسخه با نام تجاری ماینوکسیدیل) منقضی شده است، بسیاری از محصولات ژنریک در دسترس هستند. همه آنها حاوی مقدار مشابهی از ماینوکسیدیل هستند، اما برخی از آنها حاوی مواد اضافی مانند عصاره های گیاهی هستند که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند.

مکمل های آهن

مکمل های آهن

کمبود آهن می تواند یکی از دلایل ریزش مو در برخی زنان باشد. پزشک ممکن است سطح آهن خون شما را آزمایش کند، به خصوص اگر گیاهخوار هستید، سابقه کم خونی یا خونریزی شدید قاعدگی دارید. اگر کمبود آهن دارید، باید مکمل مصرف کنید و ممکن است ریزش موی شما را متوقف کند. با این حال، اگر سطح آهن شما نرمال باشد، مصرف آهن اضافی تنها عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و یبوست ایجاد می کند.

آنتی آندروژن ها

شامل تستوسترون و سایر هورمون های “مردانه” هستند که می توانند دلایل ریزش مو را در زنان تسریع کنند. برخی از زنانی که به ماینوکسیدیل پاسخ نمی دهند ممکن است از افزودن داروی ضد آندروژن اسپیرونولاکتون (آلداکتون) برای درمان آلوپسی آندروژنیک سود ببرند. این امر به ویژه در مورد زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) صادق است زیرا آنها تمایل به تولید آندروژن اضافی دارند. پزشکان معمولا اسپیرونولاکتون را همراه با یک ضد بارداری خوراکی برای زنان در سنین باروری تجویز می کنند. (زنی که یکی از این داروها را مصرف می کند نباید باردار شود زیرا می تواند باعث ناهنجاری های تناسلی در جنین پسر شود.) عوارض جانبی احتمالی شامل افزایش وزن، کاهش میل جنسی، افسردگی و خستگی است.

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو، روشی است که از دهه 1950 در ایالات متحده برای درمان آلوپسی آندروژنیک استفاده می شود، شامل برداشتن نواری از پوست سر از پشت سر و استفاده از آن برای پر کردن لکه های طاس است. امروزه 90 درصد از جراحان کاشت مو از روشی به نام پیوند واحد فولیکولی استفاده می کنند که در اواسط دهه 1990 معرفی شد.

در طی این روش، جراحان نوار باریکی از پوست سر را برمی دارند و آن را به صدها گرافت ریز تقسیم می کنند که هر کدام شامل چند تار مو است. هر گرافت شکافی در پوست سر کاشته می شود که توسط تیغه یا سوزن در ناحیه موهای از دست رفته ایجاد شده است. موها به طور طبیعی به این روش رشد می کنند و در دسته های کوچکی از یک تا چهار فولیکول به نام واحدهای فولیکولی رشد می کنند. در نتیجه، پیوند بهتر از «شاخه‌های» بزرگ‌تر مرتبط با پیوند موی گذشته به نظر می‌رسد.

تزریق پلاسمای غنی از پروتئین (PRP)

تزریق پلاسمای غنی از پروتئین (PRP)

نیز برای تشویق رشد مو انجام شده است. PRP عموماً از خون گرفته شده از بیمار ساخته می شود. پلاکت ها خارج شده و غلیظ می شوند و سپس برای تزریق به خون اضافه می شوند.

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم و سلامت مو را بهبود ببخشیم

دلایل ریزش مو در زنان برای بهبود سلامت کلی موهای خود و احتمالاً جلوگیری از ریزش مو، می توانید چند نکته بهداشتی مو را دنبال کنید.

1.مدل مو

از مدل موهایی که موها را می کشد خودداری کنید.
مو انعطاف پذیر است، زمانی که موهایتان را آنقدر بکشید باعث می شود که موهای شما آسیب دائمی ببیند و ریزش مو آغاز شود . مدل‌های مویی مانند کرون‌ها، قیطان‌های تنگ و دم اسبی می‌توانند موهای شما را از پوست سرتان جدا کرده و به مرور زمان پیوند بین مو و پوست سرتان را شل کنند .

2. از ابزارهای حالت دهنده مو با حرارت بالا اجتناب کنید.

از ابزارهای حالت دهنده مو با حرارت بالا اجتناب کنید

استفاده از گرما برای حالت دادن به موهایتان، فولیکول مو را کم آب و آسیب پذیر می کند. سشوارها، اتو موها و اتوهای فر کننده همگی می توانند به مرور زمان با ایجاد رطوبت در ساقه های مو به موهای شما آسیب بزنند.

3. موهای خود را شیمیایی یا سفید نکنید.

درمان شیمیایی مو با روش هایی مانند سفید کردن مو با تقسیم مولکول های پروتئینی به نام کراتین به مو آسیب می رساند. اگر نگران ریزش مو هستید، استفاده از رنگ‌ها، هایلایت‌ها، درمان‌های پراکسید و پراکس را محدود کنید.

4. از شامپویی استفاده کنید که ملایم و مناسب موهای شما باشد.

از شامپویی استفاده کنید که ملایم و مناسب موهای شما باشد

هدف از شامپو پاکسازی موهای شما از آلودگی و چربی اضافی است. شستشوی بیش از حد با شامپو می تواند به طور بالقوه به موهای شما آسیب برساند. سولفات ها و برخی مواد دیگر با موخوره، خشکی پوست سر و موهای شکننده مرتبط هستند . استفاده از نوع مناسب محصول در زمان مناسب نیز می تواند کمک کننده باشد.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ترکیبات خاصی در شامپو باعث ریزش مو می شود وجود ندارد، اما ممکن است به سلامت مو کمتر از حد ایده آل کمک کند. اگر متوجه شدید موهایتان بیش از حد خشک یا وز شده است، شامپویی را امتحان کنید که تا حد امکان کاملا طبیعی باشد. برای دیدن و خرید بهترین شامپو اصل خارجی ، به فروشگاه لاویا مراجعه کنید.

5. از یک برس نرم ساخته شده از الیاف طبیعی استفاده کنید.

از یک برس نرم ساخته شده از الیاف طبیعی استفاده کنید

استفاده از یک برس نرم با الیاف طبیعی به طور بالقوه می تواند سطح چربی سالم را روی موهای شما افزایش دهد. پروتئین‌های کراتین موجود در موهای شما مانند زونا روی سقف انباشته شده‌اند، بنابراین برس زدن آن‌ها به آرامی در یک جهت، از بالا شروع می‌شود و تا انتها ادامه می‌یابد، می‌تواند به صاف و حالت دادن به کوتیکول مو کمک کند. برس زدن روزانه موها همچنین می‌تواند به شما کمک کند که توده‌های ریزش مو را در حمام مشاهده نکنید.

6. نور درمانی با سطح پایین را امتحان کنید.

نور درمانی با سطح پایین را امتحان کنید

نور درمانی سطح پایین باعث رشد و ترمیم سلول ها می شود. این یک درمان بالقوه موثر برای طاسی با الگوی مردانه و زنانه است که شایع‌ترین دلایل ریزش مو در مردان و زنان است. این شرایط ژنتیکی باعث ایجاد الگوی خاصی از ریزش مو می شود. برای مردان، از یک خط رویش مو یا نقطه طاس در تاج سر و برای زنان، با نازک شدن کلی مشخص می شود که اغلب باعث ایجاد قسمت وسیع تری می شود.

درمان های خانگی برای دلایل ریزش مو در زنان

اگر نگران ریزش مو هستید، ممکن است بخواهید یک درمان خانگی را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. مهم است که تشخیص داده شود و علت اصلی ریزش مو را پیدا کنید تا بتوانید به طور مناسب آن را درمان کنید.

مکمل

مکمل

بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد و رشد مناسب مو مورد نیاز است. برخی از کمبودهای تغذیه ای به طور بالقوه می تواند منجر به ریزش مو شود. مصرف مکمل ویتامین D ممکن است به کاهش دلایل ریزش موی ژنتیکی یا تلوژن افلوویوم کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک قطعی پیوند مورد نیاز است. مصرف مکمل آهن ممکن است به کاهش علائم در افرادی که دچار کمبود آهن هستند کمک کند. افرادی که آهن پایینی دارند نیز ممکن است از مکمل ویتامین C در صورت عدم دریافت کافی بهره ببرند.

تحقیقات همچنین رابطه ای بین ویتامین D کم و آلوپسی آره آتا، یک شکل تکه تکه از ریزش مو ناشی از یک واکنش خودایمنی، پیدا کرده است. توصیه می شود افراد مبتلا به این بیماری در صورت کمبود ویتامین D مکمل دریافت کنند.

روغن های ضروری

که برخی افراد برای رشد مو استفاده می کنند عبارتند از :

  • نعناع تند
  • جینسینگ
  • جاتامانسی
  • اسطوخودوس

بهترین روغن موی پیشنهادی ما برای موهای زیبایتان روغن آرگان درمانی اکسترا است که با قیمت بسیار مناسب در فروشگاه لاویا موجود است .

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر ممکن است با افزایش گردش خون و تغییرات ژنی به تحریک رشد مو کمک کند، اما شواهد بسیار محدودی در این زمان وجود دارد. یک مطالعه بسیار کوچک در سال 2016 شواهدی را نشان داد که ماساژ روزانه 4 دقیقه ای پوست سر باعث افزایش ضخامت مو در 9 مرد ژاپنی غیر طاسی می شود. اما در این مطالعه هیچ گروه کنترلی وجود نداشت.

ماساژ پوست سر به طور کلی احساس خوبی دارد، بنابراین حتی اگر در افزایش رشد مو موثر نباشد، ممکن است آن را آرامش بخش بدانید.

دلایل ریزش مو در زنان : رژیم غذایی

رژیم غذایی شما می تواند بر ریزش مو تاثیر بگذارد. خوردن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند به مبارزه با علائم استرس اکسیداتیو کمک کند – عوامل محیطی که به فولیکول های مو آسیب می زند و به ریزش مو کمک می کند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند توت فرنگی، زغال اخته، لوبیا و حبوبات، اسفناج و کلم پیچ منابع عالی آنتی اکسیدان هستند.

شکر، چربی های فرآوری شده، مواد نگهدارنده و الکل همگی می توانند به استرس اکسیداتیو کمک می کنند .این را در نظر داشته باشید اگر به دنبال جلوگیری از ریزش موهای خود هستید، از این موارد کمتر مصرف کنید .

ترک سیگار

ترک سیگار

سیگار می‌تواند به سلول‌های موی شما آسیب برساند و فولیکول‌های مو را شکننده و به راحتی آسیب ببیند. مطالعات سیگار کشیدن را با افزایش میزان سفیدی زودرس و ریزش مو مرتبط دانسته اند. ترک سیگار می تواند دشوار باشد، اما یک پزشک می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه ترک سیگار را که برای شما که مناسب است ارائه دهد.

دلایل ریزش مو در زنان : چگونه از ریزش مو بعد از بارداری جلوگیری کنیم

بسیاری از زنان با تطبیق بدن با زندگی پس از بارداری دچار کم آبی، خستگی، استرس و کاهش سطح استروژن می شوند. این عوامل می توانند منجر به افزایش ریزش مو شوند. برخی از این ریزش مو اغلب به استرس و خستگی ناشی از بچه دار شدن مربوط می شود. این وضعیت موقتی است و باید ظرف یک سال پس از پایان بارداری برطرف شود.

در صورت شیردهی، رژیم غذایی سالم و اجتناب از مدل موی سفت که موها را از پوست سر می کشد، می توانید سعی کنید ریزش مو را بعد از بارداری با ادامه مصرف ویتامین های دوران بارداری خود به حداقل برسانید. متخصصان پوست استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های سبک را توصیه می‌کنند – و برای همین ما بهترین محصولات ضد ریزش مو را در فروشگاه موجود کردیم تا اینکه ریزش موهایتان کند شود.

چگونه از ریزش مو در طول شیمی درمانی جلوگیری کنیم؟

شیمی درمانی با حمله به سلول های سرطانی در بدن شما کار می کند . به عنوان یک عارضه جانبی، شیمی درمانی سلول هایی را که باعث رشد موهای شما می شوند، از بین می برد. معمولاً 2 تا 4 هفته پس از درمان موها شروع به ریزش می کنند.

برخی از افراد ترجیح می دهند با تراشیدن موهای خود قبل از شروع درمان ، برای این عارضه جانبی آماده شوند. بسیاری از مردم با این انتخاب راحت تر هستند. اما همه افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند تمام موهای خود از دست نمی دهند . گاهی اوقات موها به سادگی نازک می شوند یا عقب می نشینند.

همچنین ممکن است از پزشک خود در مورد درمان های خنک کننده پوست سر بپرسید. این درمان‌ها که شامل کلاه خنک‌کننده پوست سر می‌شود، جریان خون را در طول درمان‌ها به پوست سر شما کاهش می‌دهد. در حالی که کاملا موثر نیست، خنک کردن پوست سر می تواند به شما کمک کند تا موهایتان را بیشتر نگه دارید.

سوالات متداول در مورد دلایل ریزش مو در زنان

در اینجا به سوالات رایج ردلایل ریزش مو در زنان پاسخ داده شده است.

آیا می توانم ریزش مو را به طور طبیعی متوقف کنم؟

اگر ریزش موی شما به دلیل ژنتیک شما باشد، بعید است که بتوانید آن را معکوس کنید. درمان موهای نازک با +

ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کند. سایر دلایل ریزش مو ممکن است قابل درمان باشند. ریزش مو به دلیل آلوپسی آره آتا، زایمان اخیر یا درمان سرطان معمولاً در نهایت رشد می کند. اگر کمبود مواد مغذی علت اصلی آن باشد، بهبود رژیم غذایی یا مصرف مکمل‌ها ممکن است ریزش مو را معکوس کند.

آیا واقعاً می توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟

برخی از دلایل ریزش مو مانند کمبود مواد مغذی را می توان با عادات خوب سبک زندگی پیشگیری کرد. ایجاد برخی از شرایط پزشکی مانند بیماری تیروئید و سرطان ممکن است حداقل تا حدی خارج از کنترل شما باشد، اما درمان بیماری زمینه ای ممکن است به معکوس کردن ریزش مو کمک کند. ریزش موی ژنتیکی تا حد زیادی از کنترل شما خارج است، اما ماینوکسیدیل و لیزر درمانی سطح پایین ممکن است به شما کمک کند.

چگونه متوجه دلایل ریزش مو در زنان شوم؟

دلایل ریزش مو بسته به علت اصلی ممکن است ظاهر متفاوتی پیدا کند هنگام برس زدن یا شستن موهایتان ممکن است متوجه ریزش یک قسمت پهن، پوست سر بیشتر یا موهای زائد شوید. همچنین ممکن است متوجه قسمت هایی از پوست سر خود شوید که موها در حال نازک شدن یا عقب نشینی هستند. در مورد آلوپسی آره آتا، ممکن است متوجه ناحیه ای به اندازه یک سکه از پوست سر برهنه  شده است .

دلایل ریزش مو در زنان: چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر نگران این هستید که ریزش موی شما فراتر از ریزش طبیعی یا تلوژن افلوویوم موقت است، باید با پزشک صحبت کنید. موهایی که به صورت دسته‌ای بیرون می‌آیند و لکه‌های طاسی بر جای می‌گذارند، و موهایی که تکه‌های تکه‌ای رشد می‌کنند، می‌توانند نشانه‌های یک مشکل اساسی سلامتی باشند. با یک متخصص پوست یا پزشک مراقبت های اولیه صحبت کنید.

دلایل ریزش مو به خصوص در افراد مسن شایع است. تاکنون شایع ترین علت ریزش مو، ژنتیک است. معمولاً ریزش موی ژنتیکی با نازکی عمومی در بالای پوست سر در زنان و کاهش خط مو و نقطه طاسی در تاج سر در مردان مشخص می شود.

برخی از درمان ها ممکن است ریزش مو را متوقف کنند و حتی به شما کمک کنند تا برخی از موهای خود را دوباره رشد دهید. درمان های خانگی، تغییرات سبک زندگی و رژیم غذایی و داروهای بدون نسخه ممکن است ظاهر موهای نازک را بهبود بخشد.

محصولات پیشنهادی لاویا برای قطع ریزش موهای زیبای شما

قرص تقویت کننده مو هیرتامین اصل آمریکا

هیرتامین

قرص تقویت کننده مو هیرتامین همانطور که از نام آن هم پیداست مکمل تأمین کننده ویتامین های مو است. این مکمل مناسب استفاده آقایان و بانوان برای رساندن مواد مغذی و مورد نیاز و تقویت موها می‌باشد. وجود ترکیبات گیاهی دارای آنتی اکسیدان در این مکمل باعث است که کمترین میزان مواد شیمیایی وارد بدن شود و همچنین اثرگذاری آن را دوچندان نموده است.

وجود ترکیبات گیاهی دارای آنتی اکسیدان در این مکمل باعث است که کمترین میزان مواد شیمیایی وارد بدن شود و همچنین اثرگذاری آن را دوچندان نموده است. گیاه آلوئه ورا که مشخصا یکی از بهترین و مؤثرترین مواد در تقویت موها است. همچنین، براهمی، دم اسب، رزماری، گزنه و دارچین نیز از دیگر ترکیبات گیاهی و طبیعی این قرص تقویت مو است. فلفل موجود به دلیل تسریع گردش خون در بدن، ایجاد گرما و حرارت خونرسانی در پوست سر را بیشتر و بهتر می کند که این عامل تغذیه بهتر و رسیدن تمام مواد مغذی به ریشه موها است.

آمپول بیوتین بپانتن بایر اصل فرانسه

بیوتین

آمپول بیوتین بپانتن اصل ، خارجی : از نا خوشایند ترین مشکلات در بخش چهره. و زیبایی، پوست آسیب دیده. و ریزش مو و کم پشت بودن مو می باشد. ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که موهای جدید جایگزین. موهای ریخته شده نشوند. ریزش مو معمولاً به یک یا چند مورد از عوامل زیر مرتبط است: سابقه خانوادگی (ارثی)، آب و هوا، تغذیه و برنامه غذایی، نحوه مراقبت از مو ها و حتی می تواند نتیجه  تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از افزایش سن نیز باشد. هر کسی در هر سنی ممکن است موهای سر خود را از دست بدهد، اما در مردان شایع تر است. طاسی معمولاً به ریزش بیش از حد. مو از پوست سر شما گفته می شود. ریزش موی ارثی با افزایش سن شایع ترین علت طاسی در افراد جامعه است. در این مواقع ویتامین ها برای این مشکل مورد استفاده قرار میگرند.

قرص فیتو فانر تقویت مو و ناخن

فیتو

قرص فیتو فانر تقویت مو و ناخن: هیچ شکی در اهمیت مو در زندگی ما وجود ندارد. برای بسیاری از افرادی که ریزش مو را تجربه می کنند، اندوه عمیقی وجودشان را میگیرد که به راحتی با از دست. دادن بخشی از هویت بصری آنها این موضوع قابل توجیه است.

متأسفانه، واقعیت و سنگینی این مشکل اغلب توسط کسانی که این تجربه را ندارند، بدون اهمیت میشود. آنها حتی ممکن است استدلال کنند که این واقعاً یک مسئه بزرگی نیست. بالاخره این فقط مو است. اهمیت سلامت ناخن ها هم به دلایل زیادی مهم است. برای مثال، ظاهر دست ها و پاهای شما را با سالم نگه داشتن آنها بهبود می بخشد. ناخن های نادیده گرفته شده نیز می تواند شما. را در معرض خطر عفونت یا آسیب قرار دهد. و شاید مهمتر از همه، آنها نشانگر سلامت کلی شما هستند. ناخن های دست عمدتا از کراتین تشکیل شده اند، به این معنی که اگر مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد، احتمالاً ابتدا آن را در ناخن های خود خواهید دید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد