فواید استفاده از کرم ضد آفتاب:

فواید کرم ضد آفتاب : پوست بزرگ ترین اندام در بدن انسان است و عملکردهای ضروری مانند محافظت از بدن در برابر میکروب ها و همچنین کمک به تنظیم دمای بدن را دارد.  همچنین پوست از بدن در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند، این بدان معنا نیست که بدون محافظت مناسب از پوست خود بیرون بروید. بدون کرم ضد آفتاب، پوست شما در برابر بسیاری از مشکلات آسیب پذیر است.

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب یک محصول موضعی محافظت از پوست در مقابل نور خورشید است که بخشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس می کند. بنابراین به محافظت در برابر آفتاب سوختگی کمک می کند و مهم تر از همه از سرطان پوست جلوگیری می کند. کرم های ضد آفتاب به صورت لوسیون، اسپری، ژل، فوم، پودر و دیگر محصولات موضعی تولید می شوند.

چطور کار می کند؟

کرم ضد آفتاب به عنوان یک سد محافظ بین پوست شما و اشعه های قدرتمند UVA و UVB خورشید عمل می کند. این اشعه های مضر خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند و علائم پیری زودرس را تسریع می کنند. کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع این اشعه ها را قبل از اینکه بتوانند به پوست شما نفوذ کنند، جذب و منعکس می کنند.

هفت مورد از فواید کرم ضد آفتاب :

1.کاهش علائم پیری:

همه ما خواهان داشتن پوستی جوان، درخشان و سالم هستیم. اما قرار گرفت بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند ظاهر، خطوط ریز و چین و چروک را افزایش دهد. اگر می خواهید علائم پیری را  به طور چشمگیری کاهش دهید، کرم ضد آفتاب را دوست خود قرار دهید. بیرون رفتن در آفتاب بدون کرم ضد آفتاب می تواند به کلاژن و بافت های همبند پوست شما آسیب برساند و این بدان معناست که می توانید خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهید و چین و چروک ایجاد کنید.

1.کاهش علائم پیری:

استفاده از کرم های ضد آفتاب به حفظ بافت پوست و کاهش ایجاد جوش ها، رگ های خونی کوچک قابل مشاهده، مناطق رنگدانه دار مانند کک و مک و خطوط ریز، کمک میکند. به عبارت دیگر، استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به محافظت در برابر اثرات مضر پیری زودرس یا پیری پوست کمک کند.

2. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد:

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند شانس ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست استفاده از کرم ضد آفتاب است. مرکز کنترل بیماری (CDC) استفاده از ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 15 را توصیه می کند، اما هر چه این عدد بیشتر باشد، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بهتر است.

2. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد:
یکی از شایع ترین سرطان های پوست ملانوما است.

نشان داده شده است که کرم ضد آفتاب احتمال ابتلا به سرطان های پوست مانند ملانوما و کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC) را کاهش می دهد. و همچنین لکه های خورشیدی که می توانند پیش ساز سرطان های پوست باشند. این نوع سرطان پوست به‌شدت تهاجمی  است و می‌تواند برای بسیاری از زنان، به‌ویژه آن‌هایی که در دهه 20 زندگی‌شان هستند، خطرناک باشد. با این حال، شما باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید تا محافظت تجمعی در طول روزها و ماه ها را مشاهده کنید.

فواید کرم ضد آفتاب 3. محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی:

متأسفانه، بسیاری از ما می دانیم که آفتاب سوختگی چقدر می تواند دردناک (و شرم آور) باشد.قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (مانند تخت های برنزه)، بدون محافظت، می تواند منجر به سوختگی دردناک شود. با قرار گرفت مکرر در معرض نور خورشید و بدون محافظت، می توانید لکه های خورشیدی و آسیب پوست را افزایش دهید. آفتاب سوختگی همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

3. محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی: 

کرم ضد آفتاب یک ابزار مهم برای محافظت از پوست شما در برابر سوختگی است.یکی از بارزترین و قابل توجه ترین مزایای کرم ضد آفتاب این است که از پوست شما در برابر طیف گسترده ای از اشعه های مضر UV محافظت می کند. عدد فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) نشان دهنده میزان محافظتی است که یک کرم ضد آفتاب در صورت استفاده صحیح از آن ارائه می دهد.

اگر پوست بدون ضد آفتاب در عرض 1 دقیقه می سوزد، یک کرم ضد آفتاب با SPF 50 به این معنی است که 50 دقیقه طول می کشد تا همان پوست بسوزد. این نکته مهم است که این به کاربرد آزاد بستگی دارد و ثابت شده است که ما بعضی وقتها به اندازه کافی ضدآفتاب برای برآورده کردن این شرایط استفاده نمی‌کنیم.ما باید هر وقت که به بیرون برویم ، از ضد آفتاب استفاده کنیم تا به پوستمان آسیبی نرسد.

4. از لکه دار شدن پوست جلوگیری می کند:

4. از لکه دار شدن پوست جلوگیری می کند:

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید همچنین می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های خورشیدی (که به عنوان «لکه‌های پیری» یا «لکه‌های کبدی» نیز شناخته می‌شود) ایجاد کند، که عاملی در افزایش ظاهر پیری است. لکه‌های خورشیدی به دلیل پرپیگمانتاسیون پوست ایجاد می‌شوند و معمولاً نواحی صافی از پوست بی‌رنگ هستند که می‌توانند سایه‌های مختلف قهوه‌ای داشته باشند. لکه های خورشیدی می توانند در نواحی صورت، شانه ها، پشت دست ها و …. از بدن ظاهر شوند.

فواید کرم ضد آفتاب 5.ضد آفتاب به بدن شما کمک می کند تا از خود در برابر تهدیدات دیگر محافظت کند:

5.ضد آفتاب به بدن شما کمک می کند تا از خود در برابر تهدیدات دیگر محافظت کند:

هنگامی که پوست ما در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار میگیرد، بافت پوست آسیب می بیند. این آسیب دیدگی باعث می شود که سلول های ما در شناسایی و حمله به تهدیدات سیستم ایمنی کمتر شود. این امر مبارزه با بیماری را برای بدن ما سخت‌تر می‌کند و توانایی طبیعی بدن برای درمان خود را کاهش می‌دهد. استفاده منظم از کرم ضد آفتاب در وهله اول به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند تا بتوانیم سیستم ایمنی خود را در بهترین حالت حفظ کنیم.

6. باعث ایجاد پوستی یکدست می شود:

6. باعث ایجاد پوستی یکدست می شود:

پیری زودرس تنها راهی نیست که آفتاب می تواند به ظاهر پوست شما آسیب برساند. قرار گرفتن در معرض آفتاب همچنین می‌تواند باعث تغییر رنگ و پررنگ شدن پوست شما شود. اگر رنگ پوست ناهمواری دارید، ممکن است نسبت به پوست خود اعتماد به نفس کمتری داشته باشید. خوشبختانه کرم ضد آفتاب می تواند در وهله اول از بروز این تغییر رنگ جلوگیری کند.

فواید کرم ضد آفتاب 7. جلو گیری از آسیب به DNA پوست:

مطالعات علمی نشان داده اند که نور خورشید باعث آسیب DNA می شود و می تواند باعث سرطان زایی پوست و پیری پوست شود. مطالعات بیان می‌کنند: «بسیاری از اثرات مضر بر سلامت انسان که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ناشی می‌شود، با زنجیره‌ای از رویدادها مرتبط است که با تشکیل آسیب DNA آغاز می‌شود. این ضایعات می توانند منجر به فرآیندهای التهابی و سرکوب کننده سیستم ایمنی در بافت و همچنین تسریع پیری و توسعه تومور شوند.

7. جلو گیری از آسیب به DNA پوست:

واضح است که قرار گرفت در معرض نور خورشید می تواند تأثیر عمیقی داشته باشد و به طور بالقوه باعث پیری زودرس پوست، سرطان پوست و بسیاری از تغییرات پوستی دیگر شود. اگر فکر می‌کنید می‌توانید در زمستان یا با نشستن در دفتر از اشعه‌های خورشید دوری کنید، ممکن است از دانستن این موقعیت‌های بعدی که هنوز هم باید از SPF استفاده کنید، متعجب شوید.

فواید کرم ضد آفتاب آیا باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

حتی در روزهای ابری، پوست شما در معرض این اشعه های UV قرار می گیرد. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب پوست باید هر روز به صورت خود ضد آفتاب بزنید.

چه مقدار کرم ضد آفتاب روی پوست بزنیم؟

چه مقدار کرم ضد آفتاب روی پوست بزنیم؟

یکی از کلیدی‌ترین پرسش‌ها در رابطه با استفاده از ضدآفتاب، این است که چه مقدار از آن را روی پوست بزنیم؟ اگر پاسخی دقیق و کارشناسی‌شده می‌خواهید، باید بگوییم برای هر سانتی‌متر مربع از پوست‌تان، حدود دو میلی‌گرم کرم ضد آفتاب لازم است؛ اما اگر بخواهید حدودی و چشمی میزان استفاده از ضدآفتاب را بدانید، باید بگوییم برای تمام سطح بدن‌تان حدوداً ۲ قاشق غذاخوری کرم ضدآفتاب لازم است. البته اگر بخواهید فقط برای صورت‌تان استفاده کنید، باید حدود یک بند انگشت از کرم ضد آفتاب بردارید و پوست‌تان را با آن ماساژ دهید. البته فراموش نکنید که هر دو ساعت یک بار برای تمدید ضد آفتاب اقدام کنید.

سخن آخر در مورد فواید کرم ضد آفتاب

فروشگاه اینترنتی لاویا تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت را با  SPFهای گوناگون و با  را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند فیوژن واتر،سان دنس و بایو دراما در این سایت عرضه می‌شوند.

لیست چند ضد آفتاب مناسب که با کلیک بر هر کدام، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آنها بخوانید و ضد آفتاب مناسب خود را از فروشگاه لاویا تهیه نمایید:

ضد آفتاب ایزدین مدل فیوژن واتر اصل اسپانیا Fotoprotector ISDIN Fusion Water SPF +50

ضدآفتاب فتودرم مینرال بایودرما اصل فرانسه | Bioderma Photoderm Mineral Fluid SPF 50

لوسیون ضد آفتاب کودکان سان دنس اصل آلمان SUNDANCE Sonnenmilch Kids

کرم ضد آفتاب مات فلویید سان دنس اورجینال آلمان SUNDANCE Sunscreen Fluid Matte SPF 50

فواید کرم ضد آفتاب برای دیدن سایر ضد آفتاب های موجود در سایت فروشگاه اینترنتی لاویا، ایــنــجــا کـــــلــــــیــــــــک کــنــیــد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد