چگونه می توان به سرعت از شر آفتاب سوختگی خلاص شد : هیچ شکی در آن نیست مقابله با آفتاب سوختگی، چه خفیف یا شدید، هرگز سرگرم کننده نیست. آفتاب سوختگی مکرر نه تنها دردناک است، بلکه می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش دهد. در زیر، ما از دو متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره (معروف به متخصصین مراقبت از پوست!) در مورد چگونگی خلاص شدن سریع از آفتاب سوختگی راهنمایی می‌خواهیم تا بتوانید روز خود را بدون درد ادامه دهید.

به گفته کارشناسان، چگونه می توان به سرعت از شر آفتاب سوختگی خلاص شد؟

چگونه از آفتاب سوختگی جلوگیری کنیم

ساده ترین راه برای خلاص شدن از آفتاب سوختگی چیست؟ اجتناب از آن، برای یک. دکتر راشل میمن، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در Marmur توضیح می دهد: “پیروی جدی از اقدامات محافظتی در برابر آفتاب بسیار مهم است و اول از همه، با استفاده از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع شروع می شود که از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.” پزشکی. کرم ضدآفتاب باید دارای فاکتور محافظتی در برابر آفتاب (SPF) 30 یا بالاتر باشد و در حالت ایده آل، فرمولاسیون آن باید در برابر آب مقاوم باشد و در صورت شنا یا ورزش، کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یا زودتر تجدید کنید. اقدامات حفاظتی اضافی شامل لباس‌ها و لوازم جانبی محافظ، مانند کلاه (مخصوصاً برای مردانی که موهای نازک یا طاسی دارند) و پارچه‌های مسدودکننده اشعه ماوراء بنفش (که توسط سیستمی به نام UPF رتبه‌بندی می‌شوند) است.

چگونه از آفتاب سوختگی جلوگیری کنیم

 برای افرادی که موهای قرمز دارند و پوست زودسوزی دارند

باید بسیار سختگیرتر از کسانی باشید که به راحتی برنزه می شوند. دکتر Anar Mikailov، MD، FAAD، متخصص پوست و مؤسس KP Away توضیح می‌دهد: «یک مطالعه عالی که در Vail، کلرادو انجام شد، ثابت کرد که ضد آفتاب با SPF 100 به طور قابل‌توجهی مؤثرتر از SPF 50 است. بنابراین برای کسانی که به راحتی می سوزند، SPF 100 ضروری است – اگر به طور منظم (حدود هر 2 تا 3 ساعت) استفاده شود، می توانم تضمین کنم که آفتاب سوختگی نخواهید داشت.

همچنین اطمینان حاصل کنید که حدود 10 تا 20 دقیقه قبل از قرار در معرض آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا زمان بگذارید تا کرم ضد آفتاب ته نشین شود. اگر زیر نور آفتاب می مانید، پس از قرار  در آب یا بعد از 90 دقیقه دوباره استفاده کنید. دکتر میکایلوف می‌گوید: «شما می‌خواهید مطمئن شوید که مقدار زیادی کرم ضد آفتاب را روی تمام صورت و بدن خود استفاده می‌کنید، از جمله نقاطی که اغلب از دست می‌روند مانند پشت گردن، بالای گوش‌ها و پاهایتان».

برای افرادی که موهای قرمز دارند و پوست زودسوزی دارند

چگونه می توان به سرعت از شر آفتاب سوختگی خلاص شد و آن را درمان کرد؟

برای خلاصی سریع از آفتاب سوختگی، مراحل متعددی باید انجام شود. ابتدا، می‌خواهید از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که حاوی آلوئه ورا یا سویا باشد تا پوست سوخته را تسکین دهد. دکتر میمن می گوید: «اگر ناحیه خاصی احساس ناراحتی می کند، می توانید از کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه استفاده کنید. اگرچه ممکن است استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی بدون نسخه برای تسکین درد وسوسه‌انگیز باشد. (این محصولات معمولاً با «کائین» مانند بنزوکائین ختم می‌شوند)، باید از مصرف آن‌ها اجتناب کرد، زیرا پتانسیل تحریک پوست یا ایجاد درد را دارند. واکنش آلرژیک.”

گزینه دیگر مصرف آسپرین یا ایبوپروفن برای کمک به کاهش تورم، قرمزی و ناراحتی است. دکتر میکایلوف پیشنهاد می کند: «پوست را با یک حمام یا دوش خنک خنک کنید تا گرمای پوست کاهش یابد. در مناطقی که سوختگی قابل توجهی دارند، استفاده از یک لایه ضخیم از وازلین یا ژل نفتی 100 درصد به بهبودی پوست کمک می کند.

اگر و زمانی که پوست شما شروع به لایه برداری کرد، از هر چیز خشن برای جدا کردن پوست در حال لایه برداری اجتناب کنید. Mikailov توصیه می کند که به شستشوی بدن بدون عطر و بدون عطر پایبند باشید و از هیچ محصول لایه بردار استفاده نکنید. علاوه بر این، برای جبران هدررفت نامحسوس آب، باید آب بیشتری بنوشید. دکتر میمن توضیح می دهد: “این به این دلیل اتفاق می افتد که آفتاب سوختگی مایعات را به سطح پوست می کشد. و از بقیه بدن دور می شود و شما را در معرض خطر کم آبی قرار می دهد.”

در نهایت، در حالی که پوست آفتاب سوخته در حال بهبود است، برای محافظت از آن در برابر آسیب بیشتر مراقب باشید. دکتر میمن می‌گوید: «زمانی که در خارج از منزل هستید، لباس‌هایی بپوشید که پوست شما را بپوشاند و پارچه‌های محکم بافته شده ترجیح داده شود.

چگونه می توان به سرعت از شر آفتاب سوختگی خلاص شد؟

چه زمانی برای آفتاب سوختگی خود به دنبال کمک پزشکی باشید

به گفت دکتر میمن، اگر آفتاب سوختگی تاول زد و قسمت زیادی از بدن را پوشاند است، باید به پزشک مراجعه کرد. او می‌گوید: «به‌علاوه، اگر آفتاب‌سوختگی با تب بالا، سردرد، درد شدید، کم‌آبی، گیجی، حالت تهوع یا لرز همراه باشد، باید جستجو شود. یکی دیگر از نشانه‌های درخواست کمک پزشکی حرفه‌ای شامل شواهدی از عفونت روی پوست مانند تورم، چرک، رگه‌های قرمز یا درد شدید نامتناسب با ظاهر پوست است. اگر آفتاب سوختگی شما به مراقبت های محافظه کارانه در خانه پاسخ نمی دهد، نظر پزشکی گام بعدی مناسب است.

چه زمانی برای درمان آفتاب سوختگی خود به دنبال کمک پزشکی باشید

چگونه می توان به سرعت از شر آفتاب سوختگی خلاص شد : کارهایی که نباید بعد از آفتاب سوختگی انجام داد

در زیر نور خورشید قرار نگیرید و اگر قرار گرفت مجدد در معرض کاملاً اجتناب ناپذیر است، از قرار داد پوست آسیب دید در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. دکتر میکائیلوف توضیح می دهد: «هیچ تاولی ایجاد نکنید، زیرا مایع درون تاول ها برای کمک به بهبودی پوست وجود دارد. از هرگونه لایه برداری، چه فیزیکی و چه شیمیایی (بدون AHAs)، اجتناب از ترتینوئین یا رتینول، و اجتناب از محصولات دارای رنگ یا رایحه.

دکتر میمن پیشنهاد می‌کند که بهتر است از قرار دادن یخ یا کیسه‌های یخ مستقیماً روی پوست آفتاب‌سوخت خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند سوختگی را در اثر جراحت ناشی از سرما تشدید کند. همچنین، شما نمی خواهید پوستی را که پوسته پوسته شد است خراش دهید یا سعی کنید آن را بردارید.

چگونه می توان به سرعت از شر آفتاب سوختگی خلاص شد : کارهایی که نباید بعد از آفتاب سوختگی انجام داد

بهترین محصولات برای آفتاب سوختگی

پیشنهادهای لاویا برای شما :ضد آفتاب ایزدین اصل اسپانیا و ضدآفتاب بایودرما اصل فرانسه

کرم ضد آفتاب رنگی اس وی آر مینرال اصل فرانسه SVR Écran Minéral Teinté SPF 50

کرم ضد آفتاب svr اصل فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد