راهنمای انتخاب شامپو مناسب برای مطابقت با انواع مو.

استفاده از شامپو مناسب برای رهایی از مشکلات مو ضروری است. با این حال، تنوع گسترده شامپوهای موجود در بازار می تواند کاملاً گیج کننده باشد. اما، ناراحت نباش ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب شامپو مناسب برای موهایتان کمک کنیم. ابتدا باید مطمئن شوید که شامپو با نوع مو و پوست سر شما مناسب است. علاوه بر این، باید به هر مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید پاسخ دهد. مثل: شوره سر، موهای کدر و بی روح، ریزش مو یا موهای آسیب دید. اگر شامپو با نوع موی شما مناسب نیست، ممکن است مشکلات موهای شما را تشدید کند. در نهایت، شما باید مواد تشکیل دهنده را برای هر گونه مواد شیمیایی مضر اسکن کنید. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا شامپوی مناسب برای موهای خود را با چند مرحله ساده پیدا کنید.

مراحل استفاده از شامپو مناسب :

  1. پوست سر خود را بشناسید
  2. نوع موی خود را بشناسید
  3. هنگام انتخاب شامپو چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟
  4.  شامپوی مناسب را انتخاب کنید
  5. سوالات متداول

راهنمای انتخاب شامپو مناسب برای مطابقت با انواع مو.

خود را در مقابل راهرو شامپو در فروشگاه مورد علاقه خود تصور کنید. احساس اضطراب می کنید؟ غرق؟ سردرگم؟ در مورد گزینه های مراقبت از مو شما را سرزنش نمی کنیم. به نظر می رسد یافتن شامپو مناسب برای پوست سر یک ماموریت غیرممکن است.

در حالی که انتخاب نکردن شامپو مناسب برای نوع مو لزوماً به آن آسیب نمی رساند. یال شما فرصتی برای درخشش و شکوفایی با فرمول مناسب نخواهد داشت.

1.پوست سر خود را بشناسید.

بسیاری از مردم فکر می کنند که شامپو به شدت یک عامل پاک کننده مو است اما بیشتر از این کار می کند. شامپو یک عامل مراقبتی برای پوست سر و ریشه شما نیز هست. قبل از انتخاب شامپو باید بدانید که چه نوع پوست سر دارید. همه شامپوها برای نوع پوست سر شما مناسب نیستند. شامپوها مواد پاک کننده ای هستند که می توانند چربی اضافی، کثیفی و تجمع محصولات را از پوست سر و موهای شما پاک کنند. اگر پوست سر سالمی دارید، نگهداری از موهایتان آسان خواهد بود. اما اگر خارش دارد یا خشک و چرب است، انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهایتان کاملا ضروری است. بنابراین، شناخت پوست سر اولین قدم برای انتخاب شامپو مناسب برای موهایتان است.

{مشاهده و قیمت پر فروش ترین شامپو های هد اند شولدرز}

پوست سر چرب

پوست سر چرب.

برای کسانی که پوست سرشان چرب است، احتمالاً انواع شامپوها و محلول های پاک کننده را برای مراقبت از مو امتحان کرده اید. و به احتمال زیاد، شما موهای خود را هر روز، گاهی دو بار در روز می شویید.

تمام تلاش خود را بکنید تا از شامپوهای مرطوب کننده و آبرسان دوری کنید.

فرمول های غیر مرطوب کننده ای را پیدا کنید که می توانند در از بین بردن چربی اضافی یا سبوم موثرتر باشند.

تمیز کردن مضاعف را در نظر بگیرید. با یک فرمول برای درمان پوست سر چرب خود شروع کنید، سپس با فرمول دیگری برای شستشوی تارهای خود استفاده کنید.

از استفاده از نرم کننده بر روی پوست سر خودداری کنید.

در شامپو مناسب موهای چرب به دنبال این موارد باشید.

همیشه به دنبال برچسب های محصولی باشید که کلماتی مانند حجم دهی، تقویت یا متعادل کننده را ذکر می کنند. این نوع شامپوها هیچ گونه رطوبتی به پوست سر شما اضافه نمی کنند. در از بین بردن سبوم یا چربی اضافی پوست سر موثرتر هستند.

شما باید از شامپوهایی که دارای فرمول بسیار مرطوب کننده، صاف کننده و آبرسان هستند اجتناب کنید. به طور کلی، این محصولات تمایل دارند رطوبت بیشتری به پوست سر شما اضافه کنند.

دوبار شستن مو با دو شامپوی مختلف نیز می تواند مشکل چربی پوست سر شما را حل کند. این روش شامپوی مضاعف نیازهای مختلف موهای شما مانند از بین بردن چربی اضافی پوست سر و تمیز کردن موهای شما را هدف قرار می دهد.

افزودن یک شامپو شفاف کننده به روتین مراقبت از مو می تواند پوست سر چرب شما را درمان کند. شامپوهای شفاف کننده به از بین بردن تجمع محصول از روی پوست سر شما کمک می کند. اما، همچنین باید به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این نوع شامپو می تواند پوست سر را خشک کرده و وضعیت پوست سر شما را بدتر کند.

بعد از استفاده از شامپو مناسب :

بعد از استفاده از شامپو ، سعی کنید از مالیدن نرم کننده روی پوست سر خودداری کنید. آن را فقط از وسط ساقه تا انتهای موهای خود بمالید. همچنین روش های خوب آبکشی مو را برای داشتن پوستی بدون چربی و تمیز انجام دهید.

گاهی اوقات پوست سر هر فردی ممکن است کمی چرب شود. اما کمی روغن مشکلی ندارد! روغن (سبوم) به محافظت و حمایت از موهای سالم کمک می کند.

اما اگر پوست سر غیرطبیعی چرب باشد، ممکن است باعث شود موهای شما همیشه چرب یا کثیف شود. و همچنین گاهی اوقات پوست سر چرب می‌تواند همراه با علائم دیگری که ممکن است نشانه‌ای از یک اختلال پوستی باشد، رخ دهد.

بعد از استفاده از شامپو مناسب:

بیایید به این بپردازیم که چه چیزی می‌تواند باعث چربی پوست سر و برخی از علائم همراه آن شود.

دلایل چرب شدن پوست سر:

در اینجا به برخی از شایع ترین دلایل چربی پوست سر اشاره می کنیم.

درماتیت سبورئیک
درماتیت سبورئیک وضعیتی است که پوست شما را تحریک و ملتهب می کند. نواحی صورتی و پوسته پوسته پوست در نواحی دارای غدد چربی زیاد از جمله پوست سر ایجاد می شود. به عنوان شوره سر نیز شناخته می شود.

این می تواند ناشی از یک واکنش آلرژیک باشد یا نشانه ای از یک بیماری خود ایمنی باشد. این یک وضعیت جدی نیست. درمان های خانگی اغلب می توانند آن را درمان یا مدیریت کنند.

شرایط پوستی
بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می توانند باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته روی پوست سر شما شوند.

هر دوی این شرایط اختلالات مربوط به اختلال عملکرد سیستم ایمنی هستند.

آکنه پیشانی
آکنه پیشانی زمانی ایجاد می شود که روغن و مواد سلولی پوست در داخل منافذ به دام می افتند. همچنین می تواند منجر به ایجاد باکتری های خاص آکنه و ایجاد برجستگی های آکنه شود.

تولید بیش از حد روغن اغلب علت آکنه است.

ژنتیک
ژن های شما ممکن است در میزان چربی تولید غدد و ضخامت موهای شما نقش داشته باشند.

{خرید شامپو هد اند شولدرز اصل}

ژنتیک

پوست سر خشک

اگر پوست سرتان خشک است، ممکن است خارش غیرقابل کنترلی را تجربه کنید که می تواند نشانه شوره سر، پوسته پوسته شدن و ریزش مو باشد. محصولات شیمیایی سخت مراقبت از مو و شرایط آب و هوایی می تواند پوست سر شما را خشک کند. علاوه بر این، اگر در حین شستن موهای خود بهداشت را رعایت نکنید، خطر خشکی پوست سر را افزایش می دهید.

پوست سر خشک

 

خشکی پوست سر چیست؟
زمانی که پوست سر شما آب یا رطوبت زیادی از دست می دهد، پوست سر خشک می شود. این وضعیت می تواند باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست شود. پوست سر شما تحریک شده و پوسته پوسته می شود. دلایل مختلفی برای خشک شدن پوست سر شما وجود دارد. برخی از محصولات مراقبت از مو می توانند پوست سر شما را خشک و تحریک کنند. آب و هوا و سن نیز می تواند روی پوست سر شما تأثیر بگذارد. اما شرایط پوستی جدی تر نیز می تواند باعث خشکی پوست سر شود.

تفاوت بین شوره سر و خشکی پوست سر چیست؟

 

خشکی پوست سر و شوره سر هر دو می توانند باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر شوند. این ممکن است گاهی اوقات تشخیص تفاوت را دشوار کند. با این حال، چربی اضافی باعث شوره سر می شود و از دست داد رطوبت باعث خشکی پوست سر می شود.

زمانی که چربی بیش از حد روی پوست سرتان باشد، سلول های پوست شما می توانند انباشته شوند. ممکن است پوست سر شما قرمز، چرب و پوسته پوسته به نظر برسد. پوسته ها به سرعت پوسته پوسته می شوند و سپس شوره سر ظاهر می شود. شوره سر مانند تکه‌های بزرگ‌تری از پوست خشک به نظر می‌رسد که از روی سر شما پوسته می‌شود. اغلب می آید و می رود و یک بیماری بسیار شایع است.

درماتیت سبورئیک علت اصلی شوره سر است. درماتیت سبورئیک یک بیماری پوستی با علل مختلف است. مخمرهایی که روی پوست سر شما زندگی می کنند، همگی می توانند باعث درماتیت سبورئیک شوند. نوزادان نیز ممکن است به درماتیت سبورئیک مبتلا شوند. اگر پوست سر کودک شما پوسته پوسته و خشک است، به آن کلاه گهواره می گویند.

در حالی که پوست سر خشک می تواند باعث خارش و پوسته پوسته شدن شود، اما با شوره سر متفاوت است. اگر پوست سر خشکی دارید، بقیه بدن شما نیز ممکن است دچار خشکی شود. علاوه بر این، علت این وضعیت متفاوت است. از دست داد رطوبت می تواند به دلیل عوامل زیادی از جمله شرایط مختلف پوست باشد.

تفاوت بین شوره سر و خشکی پوست سر چیست؟

انتخاب شامپو  مناسب اولین و حیاتی‌ترین خط دفاعی شما برای مبارزه با احساس ناراحتی، تحریک‌کننده و خارش است که در بین افرادی که پوست سر خشکی دارند رایج است.

شامپوهایی را انتخاب کنید که باعث افزایش رطوبت، صافی و آبرسانی می شوند.

از تمام فرمول های حجم دهنده، تقویت کننده و تقویت کننده خودداری کنید.

شامپوهای حاوی روغن درخت چای و منتول نیز می توانند به حفظ رطوبت کمک کنند.

از فرمول های حاوی سولفات دوری کنید. آنها به شدت پوست سر را خشک می کنند.

2. شناختن نوع موی خود برای انتخاب شامپو مناسب خیلی مهم است.

اکنون که با پوست سر خود دوست شد اید، زمان آن است که موهای خود را بهتر بشناسید. در حالی که احتمالاً فقط با نگاه کردن به آن، تصوری از نوع موی خود دارید، برخی از جزئیات مهم می توانند به انتخاب شامپو مناسب برای شما کمک کنند.

تراکم مو :

تراکم مو چیست؟
به تعداد رشته ها در هر اینچ مربع از پوست سر شما اشاره دارد. به زبان ساده، ما در مورد این صحبت می کنیم که الیاف شما چقدر به هم نزدیک می شوند.

ضخامت مو به اندازه قطر هر فیبر است. با استفاده از این اندازه گیری، ممکن است رشته های ریز، متوسط ​​یا درشت (ضخیم) داشت باشید.

تراکم مو و ضخامت مو با هم کار می کنند تا بر موهای شما با چشم غیر مسلح تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، رشته های ضخیم که به صورت آزاد در سر شما پراکنده شده اند. احتمالاً به ظاهر کلی موهای نازک منجر می شوند.

اکثر ما تقریباً 80000 تا 120000 فیبر روی پوست سر خود داریم. ممکن است فکر کنید که این عدد بسیار زیاد است. اما به یاد داشته باشید، شما روزانه حدود 100 رشته را می ریزید. البته این تخمین ها می تواند با توجه به عوامل مختلفی مانند سن، تغذیه و قومیت متفاوت باشد.

جهت مطالعه ریزش مو کلیک کنید.

تراکم مو:

نحوه اندازه گیری تراکم مو:

آیا می خواهید بدانید تراکم موهای شما چقدر است؟ خوب، برای شروع، ما به شما توصیه نمی کنیم که تک تک رشته های روی پوست سرتان را بشمارید، فقط به این دلیل که هیچ کس برای آن وقت ندارد!

متخصصان، مانند یک تریکولوژیست (متخصصی که بر مشکلات مو و پوست سر تمرکز می کند)، معمولاً از تکنیک های غیر تهاجمی برای اندازه گیری تراکم موهای شما استفاده می کنند:

فوتوتریکوگرام: این تکنیک استاندارد طلایی است که در آزمایشات بالینی برای اندازه گیری تراکم و رشد مو استفاده می شود.
تریکوسکوپی: این تکنیک تصویربرداری بزرگنمایی بالایی از پوست سر و ساقه مو را برای تعیین کمیت تراکم به راحتی فراهم می کند.

فقط به این فکر کنید که چقدر مو روی پوست سر خود دارید. این با قطر متفاوت است. برای فهمیدن تراکم موهایتان، قسمتی از تارها را بگیرید و کنار بکشید. میزانی که می توانید پوست سر خود را ببینید، تراکم موهای شما را تعیین می کند.

تراکم:

نازک: شما به راحتی می توانید پوست سر خود را ببینید.

متوسط: می توانید پوست سر خود را تا حدی زیر موهای خود ببینید.

ضخیم: شما به سختی می توانید پوست سر خود را ببینید.

قطر مو:

قطر مو:

وقت آن است که به موهای خود زیر میکروسکوپ نگاه کنید. قطر موی شما به عرض واقعی هر تار اشاره دارد. نگران نباش برای این مورد نیازی به لنز ندارید. فقط یک تار از موهای خود را بین انگشت اشاره و انگشت میانی خود نگه دارید.

نازک: به سختی می توانید وجود یک رشت را بین انگشتان خود احساس کنید.

متوسط: می توانید تار را کمی احساس کنید.

ضخیم: شما می توانید به طور مشخص تار را احساس کنید.

تخلخل:

اگر تا به حال اصطلاح “تخلخل مو” را شنیده اید و به معنای آن فکر کرده اید، تنها نیستید!

اصطلاحات و دسته بندی های مختلفی برای توصیف سلامت، بافت و نوع مو استفاده می شود و تخلخل مو به توانایی کلی تارهای مو در جذب و حفظ رطوبت اشاره دارد. به طور کلی، سه دسته اصلی از تخلخل مو وجود دارد که اکثر انواع موها در آن قرار می گیرند که تخلخل کم، متوسط و زیاد است.

تخلخل دقیقاً چیست؟ تخلخل اندازه گیری توانایی مو برای جذب و نگه داشتن رطوبت است. همچنین می توان آن را به عنوان نشانگر میزان نفوذ رطوبت به موها توصیف کرد. تخلخل مو تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می شود، اما می تواند توسط عوامل خارجی مانند حرارت و پردازش شیمیایی نیز تغییر یابد.

تخلخل:

پیدا کردن این نکته کلید انتخاب فرمول شامپو مناسب است. تخلخل به توانایی موهای شما در حفظ رطوبت مربوط می شود. این همچنین برای دانستن توانایی موهای شما برای جذب محصولات مهم است. برای پیدا کردن میزان تخلخل موهایتان، یک تار را در یک فنجان آب فرو کنید.

زیاد: موها به طور کامل به پایین فرو می روند.

طبیعی: مو در وسط فنجان آب شناور است.

کم: مو روی سطح شناور است.

خاصیت ارتجاعی مو در شامپو مناسب :

خاصیت ارتجاعی مو چیست؟ این به این اشاره دارد که یک تار مو تا چه مدت می تواند کشیده شود قبل از اینکه به حالت طبیعی خود بازگردد.خاصیت ارتجاعی مو یک شاخص قوی از سلامت موهای شماست. موهای سالم اغلب مقدار خوبی درخشش دارند و دارای جهش طبیعی هستند. برای اینکه بفهمید خاصیت ارتجاعی موهایتان چقدر است، یک تار مو را خیس کنید و تا جایی که می توانید آن را بکشید. این مشخص می کند که آیا موهای شما تحت کشش زیاد، متوسط ​​یا کم قرار می گیرند.

خاصیت ارتجاعی مو:

خاصیت ارتجاعی بالا: موهای شما تا حد زیادی کشیده می شود بدون اینکه فوراً بشکند. این به این معنی است که موهای شما قوی است.

کشسانی متوسط: موهای شما تا حدی کشیده می شود و سپس می شکند. بیشتر زنان در این دسته قرار می گیرند.

خاصیت ارتجاعی کم: موهای شما تقریباً بلافاصله می‌شکنند. این بدان معناست که موهای شما شکننده است و نیاز به توجه دارد.

تراکم و خاصیت ارتجاعی مو تعیین می کند که از چه نوع شامپویی استفاده کنید. بنابراین، با تغذیه موهای خود با شامپو مناسب، مهربان باشید. در نهایت، همه اینها در انتخاب شامپو مناسب نقش بسزایی دارد. تراکم، قطر، تخلخل، خاصیت ارتجاعی، و حتی مدل موی متفاوتی که استفاده می‌کنید.

موهای خشک:

موهای خشک:

اگر موهای خشکی دارید، تمرکز اصلی شما باید روی رطوبتت موهایتان باشد. کنترل موهای خشک سخت است. همچنین نشانه آسیب مو است. می تواند شکننده و باعث شکستگی شود. برای حفظ بافت خود رطوبت را جذب نمی کند. موهای خشک و زبر به راحتی گره می خورند و در هر مرحله از مراقبت از مو به شامپوهای ملایم و مغذی نیاز دارند.

همیشه به یاد داشته باشید که برای موهای خشک باید شامپوهای مرطوب کننده و کرمی را انتخاب کنید. این نوع مو مستعد وز است و انتخاب شامپوهایی با مواد مرطوب کننده به حالت دهی مو و کاهش وز کمک می کند. شامپوهای موی خشک زمانی بهترین عملکرد را دارند که با نرم کننده دنبال شوند. یک نرم‌کننده مغذی با خاصیت صاف‌کنندگی مو، به حفظ رطوبت پس از شستن مو کمک می‌کند و موخوره را کنترل می‌کند.

توجه: شامپوهای حاوی سولفات می توانند روغن های طبیعی مو را از بین ببرند و آن را خشک تر کنند. بنابراین، افرادی که موهای خشک دارند باید از شامپوهای حاوی سولفات استفاده نکنند.

موهای چرب:

موهای چرب:

سبوم اضافی می تواند موهای شما را چرب و کثیف کند. موهای چرب باید اغلب شسته شوند تا درخشندگی خوبی داشته باشند و چربی آن کاهش یابد. اگر شامپوی شما بیش از حد سفت باشد، احتمالاً موها را از دست خواهید داد. از آنجایی که در صورت داشتن موهای چرب از قبل تولید بیش از حد چربی روی پوست سر وجود دارد، باید از فرمول های آبرسان، مرطوب کننده و کرمی که می توانند رطوبت و چربی بیشتری به پوست سر اضافه کنند، اجتناب کنید. شما باید به دنبال فرمول های متعادل کننده و تقویت کننده در شامپو باشید.

علاوه بر این، به دنبال شامپوهایی با موادی مانند سولفات باشید که می توانند چربی ها و کثیفی ها و اسید سالیسیلیک را که می توانند محتوای سبوم اضافی را از بین ببرند، پاک کنند.

موهای رنگ شده:

موهای رنگ شده نیاز به مراقبت ویژه دارند زیرا تحت درمان های شیمیایی قرار می گیرند. همه شامپوهای معمولی روی موهای رنگ شده خوب عمل نمی کنند. بنابراین، در سمت امن باقی بمانید و به سراغ شامپوهایی بروید که مخصوص موهای رنگ شده تولید شده اند! موهای رنگ شده نیاز به آبرسانی بیشتری دارند و شما باید شامپویی را انتخاب کنید که برای آن فرموله شده باشد. موهای رنگ شده را فقط باید هر چند روز یکبار شست. در غیر این صورت، می تواند به سرعت محو شود. همچنین شامپوهای بی رنگ نسبت به سایر شامپوها ملایم ترند.

موهای رنگ شده:

همیشه به دنبال شامپوهایی با فرمول های بدون سولفات برای موهای رنگ شده خود باشید. سولفات ها می توانند سریعتر رنگ موهای شما را محو کنند. شامپوهای بی رنگ دارای pH پایین تری هستند، بنابراین نمی توانند به راحتی کوتیکول مو را باز کنند. برخی از شامپوهای رنگ شده دارای SPF هستند که به محافظت از مو در برابر نور خورشید و محو شدن رنگ کمک می کند. همچنین به دنبال شامپوهایی با موادی مانند اسیدهای آمینه و عصاره سویا باشید که به حفظ رنگ مو کمک می کند.

موهای نازک:

موهای نازک بافتی طبیعی ابریشمی دارند و به زمان خشک شدن کمتری نیاز دارند. اما حجم کمتری برای حالت داد دارد و تمایل بیشتری به چرب شدن دارد. اگر موهای نازکی دارید باید از شامپوهای خامه ای استفاده نکنید و شروع به استفاده از شامپوهای حجم دهنده و غیر کرمی کنید.

موهای نازک:

شامپوهای حجم دهنده سبک ترین هستند، می توانند بدنی در موهای شما بسازند و کوتیکول های مو را بلند کنند. آنها حاوی موادی مانند پروتئین هیدرولیز شد گندم هستند که به افزایش قطر ساقه مو کمک می کند و به نوبه خود موهای شما را حجیم می کند. علاوه بر این، شامپوهایی را انتخاب کنید که فاقد سیلیکون هستند، زیرا می توانند تارهای موی ظریف شما را سنگین کنند.

موهای مجعد:

موهای مجعد:

اگر شما به طور طبیعی موهای مجعد دارید، نمی توانید مانند دیگران با موهای خود رفتار کنید! بنابراین، مطمئن شوید که شامپویی انتخاب می‌کنید که حاوی پروتئین بالایی باشد یا به‌طور خاص برای درمان نوع موی شما ساخت باشد تا از نرم‌کننده و مرطوب‌کننده عمیق ریشه اطمینان حاصل شود. موهای مجعد شما به دلیل بافتی که دارند خشک تر می شوند و در رطوبت بالا بدتر می شوند. اگر فرهای شما وز هستند، باید شامپوی فوق العاده مرطوب کننده را انتخاب کنید که به کاهش موخوره و خشکی بدون سنگینی موهای شما کمک می کند.

3.هنگام انتخاب شامپو مناسب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

هنگام انتخاب شامپو مناسب برای موهایتان، باید ترکیبات آن را در نظر بگیرید. چندین ماده موجود در شامپوها می توانند به ریزش مو کمک کنند. برخی از آنها می توانند محرک باشند و باعث التهاب پوست سر شوند و موهای شما را نازک و شکننده کنند. برخی از موادی که باید در شامپو اجتناب کنید عبارتند از:

الکل:

الکل

درصد بالای الکل موجود در شامپو نیز می تواند موهای شما را کم آب کند. الکل بسیار خشک کننده است و ممکن است روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد.

روغن معدنی و نفت:

روغن معدنی و نفت:

موادی مانند روغن معدنی و نفت که به عنوان روان کننده استفاده می شوند، می توانند موهای شما را سنگین کنند.

سولفات ها:

سدیم لوریل سولفات (SLS) و آمونیوم لوریل سولفات (ALS) دو سولفات رایج مورد استفاده در شامپوها هستند. آنها شوینده های قوی هستند که خاصیت پاک کنندگی و کف کنندگی خوبی دارند که کف غنی ایجاد می کنند. اما، نقطه ضعف آنها این است که می توانند موهای شما را کدر، وز، زبر و مستعد گره کنند.

کلرید سدیم:

کلرید سدیم:

کلرید سدیم که به نمک خوراکی نیز معروف است به عنوان غلیظ کننده در شامپوها استفاده می شود. می تواند مو و پوست سر شما را خشک کند و باعث سوزش چشم و خارش پوست سر شود. غلظت بالای کلرید سدیم نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

فرمالدئید درشامپو مناسب :

فرمالدئید یک آنتی بیوتیک است که کمک می کند شامپوی شما ایمن و پایدار بماند. اما غلظت بالای فرمالدئید می تواند باعث حساسیت تماسی و بثورات پوستی شود. همچنین سرطان زا محسوب می شود.

پروپیلن گلیکول:

پروپیلن گلیکول به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و به نفوذ مواد مغذی به پوست سر کمک می کند. با این حال، می تواند پوست سر شما را تحریک کند .

عطرها و رنگ های مصنوعی:

عطرها و رنگ های مصنوعی:

اگر پوست یا موی حساسی دارید، از عطرها و رنگ های مصنوعی در شامپوهای خود اجتناب کنید. برای جلوگیری از تحریک پوست سر، از شامپوهای بدون عطر استفاده کنید.

قیمت شامپو مناسب :

این یکی دیگر از پارامترهای مهمی است که هنگام انتخاب شامپو مناسب باید در نظر بگیرید. نبردی بی پایان بین فرمول های شامپوی گران قیمت و داروخانه ها وجود دارد. بسیاری از فرمول‌های گران‌قیمت عاری از مواد شیمیایی خشن هستند اما در مقایسه با شامپوهای داروخانه‌ای گران‌تر هستند. در عین حال، فرمول های داروخانه ها مقرون به صرفه هستند، اما به طور معمول روغن های طبیعی مو را از بین می برند. این می تواند برای کسانی که موهای رنگ شد یا موهایی که از قبل خشک شد اند، مشکل ساز باشد.

قیمت

 

 4.شامپو مناسب را انتخاب کنید.

با دانش جدید و بسیار مورد نیاز در مورد موها و پوست سر خود، اکنون می توانید در آزمون مسابقه شرکت کنید تا شامپو مناسب خود را پیدا کنید.

نکات دیگری که باید در نظر داشته باشید:

نکات دیگری که باید در نظر داشته باشید:

به استفاده از فرمول های حاوی سولفات ادامه دهید. سولفات ها به از بین برد تمام چربی و کثیفی بدون ماساژ اضافی کمک می کنند.

شامپویی با حداقل مواد اولیه ایده آل است. روی یک فرمول شامپوی گران قیمت که یک روز در میان استفاده می کنید، سرمایه گذاری کنید.

چشمان خود را از محصولات داروخانه ها دور نکنید. بسیاری از شامپوهای داروخانه دارای خطوط حرفه ای مقرون به صرفه ای هستند که می توانند این کار را انجام دهند.

شامپوی خشک را برای ایجاد بافت و مدل موی متفاوت در زمانی که وقت ندارید موهای خود را بشویید، در دسترس داشته باشید.

به تغییر فرمول های خود ادامه دهید. هر چند وقت یکبار از یک شامپوی شفاف کننده استفاده کنید تا برنامه روتین خود را تغییر دهید و یک پاکسازی عمیق انجام دهید.

5. سوالات متداول در مورد شامپو مناسب

5. سوالات متداول

آیا شامپو بچه برای بزرگسالان مناسب است؟

بزرگسالان (به ویژه آنهایی که پوست سر حساس دارند) می توانند از شامپوهای بچه استفاده کنند زیرا حاوی مواد خشن نیستند که می توانند پوست سرشان را تحریک کنند.

ایمن ترین شامپو برای استفاده چیست؟

ایمن ترین شامپو برای استفاده، شامپوی ملایمی است که با ترکیبات کمی خشن و سطح pH کمی اسیدی ساخته شده است.

چند شامپوی پیشنهادی لاویا برای شما :

چه شامپویی مواد شیمیایی کمتری دارد؟

شامپوهای ارگانیک که کاملاً با مواد طبیعی ساخت اند، مواد شیمیایی کمی در خود دارند. شما همچنین می توانید از شامپوهای بچه استفاده کنید زیرا حاوی مواد ملایم هستند. از شامپوهای حاوی SLES، SLS، پارابن، فتالات، آمونیاک، روغن معدنی و پترولاتوم خودداری کنید.

کدام نرم کننده برای مو بهتر است؟

نرم کننده های مختلف به مشکلات مختلف مو کمک می کنند. به دنبال نرم کننده ای باشید که نیاز موهای شما را برطرف کند. به عنوان مثال، اگر موهای خشکی دارید، به دنبال یک نرم کننده آبرسان حاوی روغن های طبیعی باشید.

آیا باید هر روز از نرم کننده استفاده کنم؟

خیر. استفاده هر روز از نرم کننده می تواند موهای شما را صاف و شل به نظر برساند. در صورت نیاز هر روز متناوب یا هر سه روز یکبار از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد