توضیحات مقاله 5 مشکل پریود و رفع آنها

نویسنده لیزا آبید متخصص زنان و زایمان در لس انجلس آمریکا و برنده چندین جایزه پزشکی در زمینه اورولوژی زنان

5 مشکل پریود و رفع آنها :من دوباره اومدم شما باید فکر کنید که من نمی توانم از غر زدن دست بردارم درست است؟ بالاخره این یک «مشکل دائمی» است. من هر ماه مانند بسیاری از زنان با این عذاب روبرو می شوم. از من دریغ نکنید که آخرین بار به شما بچه ها بگویم که چرا نباید یک مورد اضافه شده وجود داشته باشد، یکی از موارد انگ اجتماعی!

اگر نمی‌خواهید بدانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنم، این تابو نیست و آسیب می‌زند، بخوانید. عادت زنانه.

پس چه چیزی ما را از “آن زمان ماه” ترساند؟ متاسفم، اما این فقط «داگ کا دار» (ترس از لکه) نیست که ما را کند می کند. کاش همینطور بود، همانطور که با میلیون ها تبلیغ نوار بهداشتی در تلویزیون نشان داده شد. زندگی همه هلو نیست و گل رز پس از آن از سر راه است. هنوز تعداد زیادی “تابو” وجود دارد که ما باید با آنها مبارزه کنیم. من میگم مبارزه چون هر ماه خونین همین موضوعه!

باشه بسیارخوب. اکنون تصویر روشن تر را نشان خواهم داد. چه می شود اگر به شما بگویم که مشکلات معمولی که هر ماه با آن مواجه می شوند راه حلی دارند. و زندگی می تواند تماماً هلو و گل رز باشد (همانطور که در آن تبلیغات نشان داده شده است که در آن زنان به نوعی می خواهند در این مدت فقط سفید بپوشند و خوشحال باشند) اگر فقط یک کار انجام دهیم. توصیه های متخصص را دنبال کنید

توضیحات مقاله 5 مشکل پریود و رفع آنها

در اینجا میریم که بهتون بگیم 5 مشکل پریود و رفع آنها  :

نفخ

اکثر زنان در این دوران از روده های ناراحت کننده رنج می برند. آنها نه تنها نفخ می کنند بلکه از اسهال نیز رنج می برند. دلیلش خیلی ساده است. در این مدت احتباس آب افزایش می یابد. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

تریپتی تاندون، متخصص تغذیه به شما می گوید: «به هر قیمتی از الکل اجتناب کنید و مصرف نمک خود را کاهش دهید. غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند گردو، غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا و سایر دانه های سویا ماهی، اسفناج بخورید. شما می توانید در طول. سندروم پیش از قاعدگی خود آماده شوید. مصرف کلسیم و منیزیم خود را افزایش دهید. می توانید مکمل مصرف کنید، اما ابتدا با متخصص زنان خود مشورت کنید. شما همچنین باید غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، مارچوبه، گوجه فرنگی را انتخاب کنید که تعادل خوبی از مایعات را حفظ می کند.

خبر خوب این است که 2 تا 3 روز پس از قاعدگی، تخمدان‌های شما هورمون‌هایی تولید می‌کنند که به کاهش نفخ کمک می‌کنند. اما همیشه کمی پیشگیری بهتر از انتظار برای درمان است!

اکثر زنان در این دوران از روده های ناراحت کننده رنج می برند. آنها نه تنها نفخ می کنند بلکه از اسهال نیز رنج می برند. دلیلش خیلی ساده است. در این مدت احتباس آب افزایش می یابد. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

نوسانات خلقی

چند نفر از شما شنیده اید که “آیا پریودی ؟” وقتی واقعاً از بی کفایتی کسی عصبانی هستید؟ شرط می بندم زیاد! در حالی که ما نمی توانیم کار زیادی در مورد این ذهن های روشن انجام دهیم، مطمئناً می توانیم نوسانات خلقی را کنترل کنیم. نوسانات هورمونی در زمان خونریزی و تخمک گذاری طبیعی است. غذا این یکی را هم درست می کند. همانطور که راحله حسن، یکی دیگر از متخصصان تغذیه به ما می گوید: «شما باید به طور منظم سبزیجات سبز برگ و غذاهای غلات کامل بخورید. آنها بسیار غنی از کربوهیدرات های پیچیده هستند. که به ما کمک می کنند تا نوسانات خلقی خود را کنترل کنیم.

چند نفر از شما شنیده اید که "آیا پریودی ؟"

5 مشکل پریود و رفع آنها

هوس سیری ناپذیر

وقتی غذا تمام مشکلات را حل می کند، این احتمال وجود دارد که در این مدت بیش از حد غذا بخوریم و شروع به افزایش وزن کنیم. شما تنها کسی نیستید که می خواهید در این مدت شکلات ها و بستنی ها را بار کنید. قبل از شروع قاعدگی، سطح سروتونین در مغز کاهش می یابد که باعث می شود ما هوس غذاهای شور و شیرین کنیم. اگرچه ممکن است گاهی تسلیم هوس های خود شویم، اما سعی کنید آن را به شیوه ای کنترل شد انجام دهید. سعی کنید کلسیم را در میان وعده های خود بگنجانید. به عنوان مثال به جای شکلات، یک نوار نوتری یا یک لیوان شیر با نام تجاری شربت شکلات مورد علاقه خود در آن داشته باشید.

وقتی غذا تمام مشکلات را حل می کند، این احتمال وجود دارد که در این مدت بیش از حد غذا بخوریم و شروع به افزایش وزن کنیم.

همیشه خسته!

شما تنبل نیستید، فقط در پریود هستید! از دست داد خون باعث از دست داد آهن نیز می شود. آهن یک ماده معدنی انرژی زا است که بدن شما را فعال نگه می دارد. اسفناج. لوبیا و عدس آهن از دست رفت را جبران می کنند.

همیشه خسته!

و سپس درد همیشه هست

مطمئناً درد آن چیزی نیست که بتواند در این فهرست ماندگار شود. اما از آنجایی که قبلاً. آن را در اینجا پوشش داد ام. فکر کردم دوباره به آن بازگردم. درد توسط هورمون های پروستاگلاندین ایجاد می شود. هرچه سطوح بالاتری داشته باشید، احساس بدتری خواهید داشت. به همین دلیل است که برخی از زنان بیشتر از دیگران آسیب می بینند. اولین خط درمان قرص و سپس استراحت است. اما می توانید از یک کیسه آب گرم، یک ماساژ خوب و حداقل 30 دقیقه ورزش یوگا یا ایروبیک استفاده کنید. به من اعتماد کنید، در طول آن درد، ورزش کمک خواهد کرد.

و سپس درد همیشه هست

امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم و بتونم لحظات ماهانه شما رو راحت تر کنم. برای من کار کرد. چرا تلاش نمی کنید؟ منظورم این است که بیشتر از این نمی تواند صدمه ببیند!

5 مشکل پریود و رفع آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد