پوست دور چشم ناحیه ای حساس است و به به مراقبت متفاوتی نسبت به بقیه قسمت های صورت شما نیاز دارد. این بایدها و نبایدها را برای مراقبت از آن دنبال کنید. و دریابید که چگونه مشکلات رایج از خطوط ریز تا پف را برطرف کنید.

به پوست اطراف چشم خود مقداری TLC بدهید.

به پوست اطراف چشم خود مقداری TLC بدهید.

چشمان شما دریچه ای به روح شما هستند، خوب، می خواهید به بهترین شکل ممکن از پوست اطراف آنها مراقبت کنید. ناحیه اطراف چشم یکی از نازک ترین و حساس ترین نواحی بدن شماست. لورن فاین، دکتر لورن فاین، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در جراحی زیبایی و پوست شیکاگو در ایلینویز، می‌گوید: این یکی از اولین کسانی است که اولین نشانه‌های پیری را آشکار می‌کند، مانند خطوط ریز.

چرا؟ طبق مطالعه‌ای که در سال 2015 در یادداشت‌های Advanced Biomedical Research منتشر شد. پوست ناحیه چشم به اندازه بقیه صورت و بدن شما غدد چربی و کلاژن ندارد و آن را بیشتر مستعد خشکی، افتادگی، خطوط و چین و چروک می‌کند. در واقع، مطالعه ای که در سپتامبر 2015 در Clinical Anatomy منتشر شد، به این نتیجه رسید که مناطقی از پوست که غدد چربی (چربی) کمتری دارند، تراکم کمتری دارند و بیشتر مستعد چین و چروک هستند، به همین دلیل است که پای کلاغی مشکل بزرگی است.

3 باید و نباید برای مراقبت از پوست دور چشم

راهنمای ویژه برای مراقبت از پوست دور چشم

1. به درمان پوست چشم خود متعهد باشید.

دکتر میشل گرین، متخصص پوست در شهر نیویورک، می‌گوید: «کرم‌های دور چشم یکی از چیزهایی است که مردم فراموش می‌کنند و اغلب از آن استفاده نمی‌کنند. “شما به یک مرطوب کننده نیاز دارید که بتواند به آن ناحیه نفوذ کند تا آبرسانی مورد نیاز را به شما برساند.”

2. برای انجام کار به مرطوب کننده معمولی صورت خود اعتماد نکنید.

بسیاری از بیماران از دکتر فاین می پرسند که آیا می توانند فقط از مرطوب کننده معمولی خود برای چشم های خود استفاده کنند. و او می گوید که اکثر اوقات پاسخ منفی است. فاین می گوید: «شما به کرم دور چشمی نیاز دارید که به طور خاص برای پوست پلک طراحی شده باشد. سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های صورت ممکن است حاوی مواد فعالی مانند رتینوئیدها باشند که غلظت آن برای پوست زیر چشم بسیار قوی است.

3. هنگام انتخاب کرم دور چشم، Actives را انتخاب کنید.

فقط به این دلیل که یک منطقه ظریف است به این معنی نیست که به یک مرطوب کننده ملایم نیاز دارید. دکتر گرین می گوید یکی از بهترین مواردی که باید به دنبال آن باشید. کرم دور چشمی است که حاوی رتینول، یک مشتق ویتامین A است. یک کرم دور چشم حاوی رتینول با یک کرم صورت معمولی با رتینول متفاوت است.

به دلیل خطر تحریک، به طور خاص با غلظت کمتر رتینول و در یک پایه نرم‌کننده‌تر (به معنی مرطوب‌کننده، به دنبال موادی مانند اسید هیالورونیک) برای افزایش هیدراتاسیون و در عین حال کاهش خطر تحریک فرموله می‌شود.

پیشنهاد لاویا برای شما کرم ضد چروک دور چشم و پلک اولاین ارگانیک سیکا اصل فرانسه و سرم دور چشم ضد تیرگی و پف کافئین ۵% اوردینری اصل کانادا

نکاتی برای رفع مشکلات رایج پوست در ناحیه چشم

در اینجا برخی از مهمترین نگرانی های مربوط به ناحیه چشم که متخصصان پوست در مورد آنها می شنوند - و پیشنهادات آنها برای رفع آنها آورده شده است.

در اینجا برخی از مهمترین نگرانی های مربوط به ناحیه چشم که متخصصان پوست در مورد آنها می شنوند – و پیشنهادات آنها برای رفع آنها آورده شده است.

دایره های سیاه رنگ

در حالی که آنها به کمبود خواب مرتبط هستند، گاهی اوقات ثبت نام مداوم هشت ساعت در شب از شر آنها خلاص نمی شود. فاین می‌گوید به این دلیل است که یک جزء ژنتیکی در حلقه‌های سیاه وجود دارد. او می‌گوید: «پاک کردن کامل آن‌ها سخت است، اما برخی از مواد موضعی خوب هستند که حاوی کافئین یا ویتامین K هستند، که می‌تواند به گردش خون کمک کند تا حلقه‌ها را روشن کند.

کیسه های پف دار

به گفته کلینیک مایو، اگر پف کرده از خواب بیدار می شوید، ممکن است به دلیل مایعی باشد که هنگام خواب زیر چشمان شما جمع شده است. اگر این یک سناریوی رایج برای شما است، یک غلتک یشم بخرید و آن را در یخچال خود نگه دارید. (یکی را بخرید که به شکل یک توپ کوچک است، بنابراین برای این ناحیه کوچکتر مناسب است.)

صبح، غلتک را در ژل چشم فرو کنید و به آرامی روی کیسه ها بچرخانید. در حالی که هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه غلتک های یشم به طور قطع پف را کاهش می دهند وجود ندارد، برخی از متخصصان پوست، از جمله گرین، استفاده از آن ها را روی ناحیه چشم در هنگام سردی توصیه می کنند، زیرا عملکرد خنک کننده به کاهش پف کمک می کند. طبق گفته‌های جانز هاپکینز، دمای سرد جریان خون را برای کاهش تورم ناحیه چشم کاهش می‌دهد.

خطوط ریز و چین و چروک

به سراغ رتینول یا کرم دور چشم پر پپتید بروید. رتینول و رتینوئید مشتقات ویتامین A هستند که گردش سلولی پوست و تولید کلاژن را تحریک می کنند. گرین می‌گوید: «رتینول به بافت کلی کمک می‌کند و عمیق‌تر به ساختارهای پوست می‌رود تا چین و چروک‌ها را احیا کند و ظاهر خطوط ریز را بهبود بخشد. در شب از کرم دور چشم حاوی رتینول استفاده کنید.

در مورد صبح، او کرم دور چشمی را توصیه می‌کند که «حاوی چای سبز، یک ماده حاوی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر عوامل استرس‌زای محیطی که به پیری کمک می‌کنند، محافظت می‌کند». طبق بررسی منتشر شده در فوریه 2019 در مجله Nutrients، پلی فنول های چای سبز، که ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، رادیکال های آزاد پیری را در بدن خنثی می کنند، خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهند و فعالیت آنزیمی را که کلاژن را در پوست شما تجزیه می کند، کاهش می دهد. نتیجه: آسیب کمتر UV و خطوط و چین و چروک کمتر.

قرمزی و تحریک

فاین می‌گوید: «با توجه به ماهیت نازک و حساس پوست در اینجا، بهبودی بیشتر طول می‌کشد». او می‌گوید: اگر به یک ماده در یکی از محصولات خود مانند عطر، مواد نگهدارنده یا عصاره‌های گیاهی طبیعی حساس هستید، چشم‌ها اغلب اولین ناحیه‌ای هستند که با تحریک فوران می‌کنند، یا تحریک در اینجا می‌تواند شدیدتر باشد. در این صورت به متخصص پوست خود مراجعه کنید. بهتر است فوراً آن را درمان کنید. [و محصول متخلف را شناسایی کنید]. در غیر این صورت، ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا به حالت عادی بازگردد.

کرم دور چشم بهتر است یا ژل دور چشم؟

کرم دور چشم بهتر است یا ژل دور چشم؟

این سوال همه به نوع پوست یا نگرانی اصلی شما بستگی دارد. اگر به طور طبیعی چشم‌های خشکی دارید، بهتر است کرمی را انتخاب کنید که حاوی مقدار کمتری آب نسبت به ژل است و به آن اجازه می‌دهد بهتر آبرسانی کند.

فاین می گوید: «یک ژل به تنهایی به اندازه کافی مرطوب کننده نخواهد بود. گرین می افزاید. از سوی دیگر، اگر با کیسه های زیر چشم سروکار دارید، ممکن است ژل برای شما عالی باشد. من عاشق ژل چشم هستم. من خودم را در یخچال نگه می دارم. هنگامی که آن را اعمال می کنید، هر گونه پف فورا از بین می رود.

نحوه استفاده صحیح از کرم یا ژل دور چشم

در مورد نحوه استفاده از کرم یا ژل دور چشم، گرین توصیه می‌کند که از انگشت خود با سبک‌ترین لمس، معمولاً رنگ صورتی استفاده کنید. به آرامی روی ناحیه زیر چشم خود ضربه بزنید تا جایی که پوشانده شود. این تضمین می کند که این پوست ظریف را مانند زمانی که آن را آغشته می کنید، نمی کشید.

روش های پوستی برای رسیدگی به نگرانی های چشم

گاهی اوقات، یک راه حل بدون نسخه نمی تواند کارساز باشد. خوشبختانه، راه حل های قوی تری در مطب متخصص پوست شما وجود دارد. در اینجا برخی از روش ها و روش های درمانی وجود دارد که باید در مورد آنها سوال کنید. و به مقاله ای کامل درباره جوان ماندن پوست در لاویا هم مراجعه کنید.

برای تیرگی زیر چشم، پرکننده های اسید هیالورونیک می توانند کمک کنند

بر اساس مقاله ای که در ژانویه 2015 در Clinics in Plastic Surgery منتشر شد. تزریق مقدار کمی اسید هیالورونیک، یک پرکننده معمولی، می تواند شیار کوچک نزدیک محل پارگی را پر کند. از آنجا که پوست در اینجا بسیار نازک است. همانطور که تحقیقات نشان داده است، این روش باید توسط یک ارائه دهنده ماهر انجام شود.

فاین می‌گوید، برای افرادی که در دهه بیست و سی سالگی خود هستند. “دایره‌های سیاه آنها به زیبایی به این درمان پاسخ می‌دهند.” با پر کردن این فضا، نحوه انعکاس نور از این ناحیه تغییر می‌کند و باعث می‌شود چشم‌ها روشن‌تر و روشن‌تر به نظر برسند. او می گوید که با یک بی حس کننده موضعی، تزریق کمترین درد را ایجاد می کند و 9 تا 12 ماه طول می کشد.

او می گوید که ممکن است رویکرد متفاوتی برای افراد چهل و پنجاه ساله تضمین شود. فاین می‌گوید: «اغلب تغییرات استخوانی رخ می‌دهد، و همچنین لغزش لایه‌های چربی عمیق به دلیل از دست دادن چربی و کلاژن، که به عنوان پشتیبان برای این ناحیه عمل می‌کند، رخ می‌دهد.

چیزی که در آینه می بینید کیسه های بسیار قابل توجهی در زیر چشم است و پرکننده در ناحیه فرورفتگی اشک نمی تواند مشکل را اصلاح کند. او می‌گوید: «در این مورد، من متوجه شدم که بیشتر پرکننده‌های قوی در قسمت میانی و جانبی گونه می‌توانند به بهبود ظاهر کلی کمک کنند.

روش جراحی برای درمان مشکل دور چشم

جراحی پلک به بلفاروپلاستی گفته می‌شود که می‌تواند بر روی هر دو یا هر دو پلک پایین و بالایی برای رفع کیسه‌های زیر چشم، چین و چروک و پف‌کردگی انجام شود.

 

فاین توضیح می‌دهد: «با از بین رفتن کلاژن با افزایش سن پوست، لایه چربی اطراف چشم می‌لغزد و برآمدگی ایجاد می‌کند که افراد آن را به‌عنوان کیسه‌های اطراف چشم درک می‌کنند.» در حالی که گاهی اوقات پرکننده می تواند کمک کند، اما راه حل مطمئن تر، جراحی است.

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، جراحی پلک به بلفاروپلاستی گفته می‌شود که می‌تواند بر روی هر دو یا هر دو پلک پایین و بالایی برای رفع کیسه‌های زیر چشم، چین و چروک و پف‌کردگی انجام شود. طبق ASPS، در سال 2019، بیش از 211000 عمل جراحی پلک انجام شد که به طور متوسط هر عمل 3300 دلار هزینه داشت. بزرگترین عامل در بهبودی تورم و کبودی است که تا دو هفته طول می کشد.

برای خطوط ریز یا دایره های تیره، لیزر درمانی را امتحان کنید

گرین در مطب خود بیماران را با لیزر eMatrix Skin Resurfacing درمان می کند تا بازسازی کلاژن را تحریک کند. (او می گوید: لیزر دارای یک نوک مخصوص برای ناحیه چشم است که خطوط ریز و حلقه های تیره را هدف قرار می دهد.) این لیزر سابلیوتیو از فرکانس رادیویی برای درمان پوست استفاده می کند.

طبق مقاله ای که در سال 2014 در Clinical, Cosmetic, and Investigational Dermatology منتشر شد، فرکانس رادیویی از انرژی الکترومغناطیسی برای گرم کردن بافت پوست استفاده می کند که باعث تولید کلاژن می شود. ترماژ، درمان فرکانس رادیویی دیگر، و درمان مجدد فرکسل نیز گزینه های دیگری هستند.

گرین می‌گوید که آنها به تعهد نیاز دارند، زیرا این کارها باید هر چهار تا شش هفته یکبار انجام شود.

رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی که می تواند به رفع مشکلات پوست دور چشم کمک کند.

گرین می گوید عادات بهداشتی ضعیف، به ویژه سیگار کشیدن، می تواند به مشکلات زیر چشم کمک کند. به گفته بنیاد ملی خواب، مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث ایجاد کیسه ها و حلقه های سیاه شود و همچنین بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. (به یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان توصیه شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پایبند باشید.)

در مورد خواب، مطمئن شوید که هفت تا نه ساعت توصیه شده در شب را دریافت می کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که صورت خسته دارای پلک‌های آویزان، چشم‌های متورم و دایره‌های سیاه است که به مردم نشان می‌دهد چقدر خسته هستید – پیامی که احتمالاً نمی‌خواهید ارسال کنید.

در آخر، به اندازه کافی آب بنوشید: آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی مصرف ½ اونس (اونس) تا 1 اونس مایعات، که شامل آب است، برای هر پوند از وزن بدن در هر روز توصیه می کند. چرا برای سلامت پوست شما مهم است: بر اساس مطالعه ای که در آوریل 2014 در مجله داروها در پوست منتشر شد، سیاهی دور چشم می تواند محصول نوشیدن مقدار کمی H2O باشد. به گفته محققان، خوردن یک رژیم غذایی با سدیم بالا باعث پف کردگی می شود، بنابراین با کاهش نمک در رژیم غذایی خود، احتباس آب را کاهش دهید.

آخرین نکته در مورد مراقبت از پوست دور چشم

آخرین نکته در مورد مراقبت از پوست دور چشم

پوست اطراف چشم شما نسبت به بقیه قسمت های صورت شما خشک تر و ظریف تر است. در حالی که برخی از مشکلات ارثی هستند، مانند کیسه های زیر چشم، بسیاری از درمان های موضعی و درمان های داخل مطب می توانند خطوط را صاف کنند. ناحیه زیر چشم را روشن کنند. و پف و کیسه را کاهش دهند.

اگرچه ممکن است استفاده از مرطوب کننده صورت موجود در اطراف چشم وسوسه انگیز باشد. اما بهتر است کرم یا ژل دور چشمی با طراحی خاص انتخاب کنید تا علائم پیری را کاهش دهد و خطر تحریک را کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد