طریقه استفاده از ضد آفتاب : کرم ضد آفتاب می تواند از پوست شما در برابر سرطان پوست و پیری زودرس محافظت کند. با این حال، آنقدر موثر نیست مگر اینکه به درستی اعمال شود. در هنگام استفاده از ضد آفتاب نکات زیر را از متخصصان پوست دنبال کنید:

طریقه صحیح استفاده از ضد آفتاب و معرفی بهترین محصولات جهان

نکات قابل توجه قبل  استفاده از ضد آفتاب :

  • کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای SPF 30 یا بالاتر باشد، در برابر آب مقاوم باشد و پوششی با طیف وسیع ارائه دهد، به این معنی که از شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند. هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب این نکات مفید را دنبال کنید.
  • قبل از بیرون رفتن از خانه ضد آفتاب بزنید. تقریباً 15 دقیقه طول می کشد تا پوست شما ضد آفتاب را جذب کند و از شما محافظت کند. اگر برای استفاده از کرم ضد آفتاب تا زمانی که زیر نور خورشید قرار بگیرید صبر کنید، پوست شما محافظت نشده است و ممکن است بسوزد.

نکات قابل توجه قبل  استفاده از ضد آفتاب

  • از ضد آفتاب به اندازه کافی استفاده کنید. بیشتر بزرگسالان به حدود 1 اونس – یا به اندازه کافی برای پر کردن یک لیوان شات – برای پوشاندن کامل بدن خود نیاز دارند. کرم ضد آفتاب را کاملا به پوست خود بمالید.
  • کرم ضد آفتاب را به تمام پوست های لخت بمالید : گردن، صورت، گوش های خود را به خاطر بسپارید. برای مناطقی مانند کمرتان که دسترسی به آن سخت است، از کسی بخواهید که به شما کمک کند یا از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر موهای نازکی دارید، روی پوست سر خود ضد آفتاب بزنید یا از کلاه لبه پهن استفاده کنید. برای محافظت از لب های خود، از یک بالم لب با SPF حداقل 15 استفاده کنید.

اگر دنبال بهترین ضد آفتاب جهان برای خود هستید پیشنهاد لاویا به شما ضد آفتاب های اصلی و اورجینال زیر می باشد

کرم ضد آفتاب سفید کننده اولاین بدون رنگ اصل فرانسه -Eveline Whitening Sun Protection Face Cream SPF 50, 50ml

کرم ضد آفتاب و ضد چروک ایوروشه اصل فرانسه – Yves Rocher Solaire Anti Aging Care SPF50

برای خرید و  مشاهده تمامی ضد آفتاب ها در فروشگاه لاویا  کلیک کنید !

زمان استفاده از ضد آفتاب و طریقه استفاده از ضد آفتاب

  1. برای محافظت در خارج از منزل، کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار یا بلافاصله بعد از شنا یا تعریق دوباره استفاده کنید. افرادی که دچار آفتاب سوختگی می شوند معمولاً به اندازه کافی از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مجدداً آن را استفاده نمی کنند یا از محصولات تاریخ مصرف گذشته استفاده می کنند
  2. هر بار که بیرون می روید، حتی در روزهای ابری و در زمستان، پوست شما در معرض اشعه های مضر UV خورشید قرار می گیرد. بنابراین چه در تعطیلات هستید و چه پیاده روی سریع پاییزی در محله خود ، به یاد داشته باشید که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

زمان استفاده از ضد آفتاب و طریقه استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب رنگی

طریقه استفاده از ضد آفتاب : اگر خواهان ظاهری بی عیب و نقص و محافظت در برابر آفتاب برای پوست خود هستید، می توانید یک ضد آفتاب با رنگ انتخاب کنید. این محصول دارای عملکردهای زیادی است، زیرا می توانید آرایش خود را به راحتی و سریعتر انجام دهید و در عین حال از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید.

ضد آفتاب رنگی

اگر دنبال بهترین ضد آفتاب رنگی جهان برای خود هستید پیشنهاد لاویا به شما ضد آفتاب های اصلی و اورجینال زیر می باش

کرم ضد آفتاب رنگی ویشی BB برای پوست حساس اصل Vichy Capital Soleil Bb Dry Touch spf 50

کرم ضد آفتاب رنگی اس وی آر مینرال اصل فرانسه SVR Écran Minéral Teinté SPF 50

برای خرید و  مشاهده تمامی ضد آفتاب ها در فروشگاه لاویا  کلیک کنید !

 

استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان

استفاده از اسپری ضد آفتاب برای کودکان توسیه نمی شود،چون استنشاق ذرات آئروسل با خطراتی برای سلامتی همراه است. بعلاوه، مکانیسم اسپری ، سنجش میزان ضد آفتابی که استفاده کرده‌اید را بسیار دشوارتر می‌کند.

با این حال، ممکن است راحتی ضد آفتاب های اسپری را ترجیح دهید. اگر این کار را انجام دادید، برای دستیابی به محافظت مناسب در برابر آفتاب، به مدت دو دقیقه کامل در یک منطقه بدون باد اما دارای تهویه مناسب اسپری کنید در حالی که نازل اسپری را نزدیک پوست قرار می دهید استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان

طریقه استفاده از ضد آفتاب برای بچه‌های کوچک‌، یا مخصوصاً آن‌هایی که پوست‌های حساس دارند، سعی کنید از برس آرایش یا فونداسیون استفاده کنید. برای کودکانی که به اندازه کافی بزرگ شده‌اند تا خودشان ضدآفتاب بزنند، بسیاری از والدین  گزارش می‌دهند که بچه‌هایشان ترجیح می‌دهند از ضد آفتاب‌های تیوبی  استفاده کنند.  فقط مطمئن شوید که این ضد آفتاب ها کاملاً مالیده شده اند.

اگر دنبال ضد آفتاب مناسب برای کودک خود هستید پیشنهاد لاویا به شما ضد آفتاب های اصلی و اورجینال زیر می باشد

 

لوسیون ضد آفتاب موستلا +SPF 50 اصل فرانسه 100 میل – mustela very high protection sun lotion spf 50+ 100 ml

لوسیون ضد آفتاب کودکان سان دنس اصل آلمان SUNDANCE Sonnenmilch Kids

برای خرید و  مشاهده تمامی ضد آفتاب ها در فروشگاه لاویا  کلیک کنید !

ضد آفتاب مقاوم در برابر آب (ضد تعریق)

به دنبال یک ضد آفتاب مقاوم در برابر آب باشید. از آنجایی که بدن شما آب را از طریق عرق دفع می کند، باید به دنبال یک ضد آفتاب مقاوم در برابر آب باشید. این امر به ویژه اگر قرار است بسیار فعال باشید، مانند دویدن یا پیاده روی، یا اگر در آب هستید، مهم است.

ضد آفتاب مقاوم در برابر آب (ضد تعریق)

حتی با ضدآفتاب مقاوم در برابر آب، هر 60 تا 120 دقیقه یا طبق دستورالعمل روی برچسب، دوباره استفاده کنید.

ضد آفتاب ایزدین مدل فیوژن واتر اصل اسپانیا Fotoprotector ISDIN Fusion Water SPF +50

برای خرید و  مشاهده تمامی ضد آفتاب ها در فروشگاه لاویا  کلیک کنید !

طریقه استفاده از ضد آفتاب : محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB 

یک ضد آفتاب با طیف وسیع انتخاب کنید. SPF  توانایی مسدود کردن اشعه UVB و UVA که باعث آفتاب سوختگی می شود اشاره دارد. با این حال، خورشید نیز اشعه UVA و UVB ساطع می کند. اشعه UVA و UVB باعث آسیب پوستی مانند علائم پیری، چین و چروک و لکه های تیره یا روشن می شود.

هر دو خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند.
برخی از ضدآفتاب‌ها ممکن است روی بسته‌بندی عبارت طیف وسیع «Wide range» را ننویسند. با این حال، همیشه باید بیان کنند که آیا در برابر اشعه های UVB و UVA محافظت می کنند یا خیر.

محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB

 

اکثر کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع حاوی اجزای «غیر آلی» مانند دی‌اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، و همچنین اجزای ضدآفتاب «ارگانیک» مانند آووبنزون، سینوکسات، اکسی بنزون، یا اکتیل متوکسی سینامات هستند.

اگر دنبال بهترین ضد آفتاب  برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه UVA و UVB هستید پیشنهاد لاویا به شما ضد آفتاب های اصلی و اورجینال زیر می باشد

کرم ضد آفتاب و ضد چروک ایوروشه اصل فرانسه – Yves Rocher Solaire Anti Aging Care SPF50

کرم ضد آفتاب آکوافلوید بایودرما اصل فرانسه فوتودرم SPF+50 رنگ روشن – Bioderma Photoderm Aquafluide Sunscreen SPF 50+ Claire – Sun Active Defense 40ml

برای خرید و  مشاهده تمامی ضد آفتاب ها در فروشگاه لاویا  کلیک کنید !

طریقه استفاده از ضد آفتاب SPF چیست ؟

به عدد SPF نگاه کنید. “SPF” به “عامل محافظت کننده در برابر آفتاب می گویند” ،  عدد SPF نشان دهنده مدت زمانی است که برای آفتاب سوختگی با استفاده از ضد آفتاب در مقابل استفاده نکردن از ضد آفتاب لازم است.

به عنوان مثال، SPF 30 به این معنی است که شما می توانید  30 برابر بیشتر در مقایسه با اینکه از ضد آفتاب استفاده نکرده باشید در مقابل نور آفتاب بمانید . بنابراین، اگر معمولاً بعد از 5 دقیقه زیر نور خورشید شروع به سوزاندن می‌کنید، SPF 30 از نظر تئوری به شما این امکان را می‌دهد که قبل از سوختن به مدت 150 دقیقه (30×5) زیر نور خورشید بمانید.

SPF چیست

با این حال، پوست ، فعالیت‌های شما و شدت نور خورشید، همگی باعث تغییر در میزان تاثیر ضد آفتاب می‌شوند، بنابراین ممکن است نیاز به استفاده بیشتر از سایر افراد داشته باشید.

عدد SPF می تواند مشکل باشد، زیرا محافظت از پوست به نسبت  آن افزایش نمی یابد. بنابراین، SPF 60 دو برابر SPF 30 نیست. SPF 15 حدود 94٪ از اشعه UVB را مسدود می کند، SPF 30 حدود 97٪ را مسدود می کند و SPF 45 حدود 98٪ را مسدود می کند. هیچ کرم ضد آفتابی 100% اشعه UVB را مسدود نمی کند.

اگر قصد شنا یا عرق کردن دارید، از کرم ضد آفتابی با SPF 50 استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد