6 راه برای جلوگیری از ریزش مو و معرفی 22 نکته برای درمان بهتر

برای جلوگیری از ریزش مو به این روش ها دقت کنید که با استفاده از انها میتوانید موهایتان را روی سرتان نگه دارید. 

اگر به دلیل ریزش موهایتان ناراحت هستید نگران نباشید. چونکه راه حل هایی برایتان داریم. ریزش مو، که به عنوان آلوپسی شناخته می شود. یک اختلال رایج است که بیش از 80 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. چگونه متوجه می شوید که ریزش بیش از حد طبیعی دارید؟

به طور متوسط، اکثر افراد روزانه حدود 100 تار مو از دست می دهند. و با رشد رشته های جدید برای جایگزینی رشته های از دست رفته، بیشتر افراد آنها متوجه تفاوت نمی شوند.

اما اگر تارهای کمتری رشد کنند یا هیچ رشته‌ای دوباره رشد نکنند. متوجه کاهش خط مو یا نازک شدن بعضی از نقاط سر میشویم. ممکن است آلوپسی(ریزش مو) داشته باشید.

متخصص پوست ویلما برگفلد، MD، در مورد راه های جلوگیری از ریزش مو، چه چیزی ممکن است باعث آن شود و اینکه آیا می توان آن را معکوس کرد صحبت می کند.

راه های جلوگیری از ریزش مو

 ریزش مو نه تنها ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه می تواند باعث استرس روحی و اعتماد به نفس شما شود. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ریزش مو انجام دهید.

پروتئین اضافی بخورید

ممکن است هر روز پروتئین کافی دریافت نکنید و این می تواند روی رشد موهای شما تأثیر بگذارد.

دکتر برگفلد می گوید: «شما به 40 تا 60 گرم در روز نیاز دارید. “شما می توانید پروتئین خود را بنوشید، لازم نیست آن را در یک ماده غذایی بخورید.”

راه های دیگر برای رفع نیاز روزانه به پروتئین شامل خوردن لوبیا و حبوبات، تخم مرغ یا ماست یونانی است.

پزشک شما می تواند آزمایش های مختلفی را انجام دهد تا ببیند آیا کمبود ویتامین دارید یا خیر. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های A، B، C، D، E، روی و آهن می‌توانند بر رشد موهای شما تأثیر بگذارند.

دکتر برگفلد با تجویز بیوتین فورت با روی، مکملی که به حفظ سلامت مو، پوست و بافت عضلانی کمک می کند، به موفقیت دست یافته است.

دکتر برگفلد می گوید: “مواد جدیدی وجود دارد که شامل نخل اره ای، کلسیم و سلنیوم است.” «همه اینها خوب هستند. فقط به دنبال مواردی باشید که از یک شرکت معتبر می آیند.”

برای جلوگیری از ریزش مو رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کنید

برای جلوگیری از ریزش مو: خوردن میوه ها، سبزیجات و پروتئین – مواد اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای – می تواند مفید باشد به خصوص در مقایسه با سایر رژیم های غذایی مرسوم.

دکتر برگفلد می‌گوید: «وقتی این رژیم‌های محدودکننده را دنبال می‌کنید، ممکن است وزن کم کنید، اما احتمالاً نمی‌توانید آن را حفظ کنید. و معمولاً چیزی که فولیکول‌های موی شما به آن نیاز دارند، ندارند.»

از داروهای ریزش مو بدون نسخه استفاده کنید

شاید در مورد ماینوکسیدیل شنیده باشید، داروی بدون نسخه ای که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

این دارو که به صورت محلول یا کف روی پوست سر شما مالیده می شود. توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) با قدرت 5 درصد تأیید شده است.

دکتر برگفلد می گوید: «ما در حال بررسی استفاده از ماینوکسیدیل خوراکی با دوز کم به عنوان یک درمان هستیم. تعداد انگشت شماری از مطالعات وجود دارد که نشان می دهد چقدر مفید و ایمن است.

نور درمانی با لیزر سطح پایین را امتحان کنید

FDA این درمان جدیدتر را برای کمک به رشد مو تایید کرده است.

اما دستگاه‌های لیزر درمانی با نور لیزری سطح پایین، که شامل عصا و کلاه ایمنی هستند، می‌توانند زمان‌بر و گران قیمت باشند و گزینه‌های آن ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است. که با دلار 44 هزار تومانی چیزی حدود 8 میلیون تا 44 میلیون میشه.

دکتر برگفلد می گوید: «این می تواند التهاب پوست را کاهش دهد و رشد مو را آغاز کند. “این یک کار بیهوده است. هیچ تداخل دارویی ندارید. تو هیچ عدم تحملی نداری بدترین چیزی که می توانید دریافت کنید. کمی آفتاب سوختگی پوست سر است که فقط با استفاده از لوسیون یا حتی کاهش زمان قرار گرفتن در معرض آن می توانید با آن مقابله کنید.

 از مو و پوست سر خود به خوبی از انها مراقبت حفظ کنید

از درمان های خشن مو مانند ابزارهای گرم کننده، رنگ مو و دکلره کردن خودداری کنید. مدل موهایی مانند دم اسبی تنگ یا بافته می تواند روی موهای شما نیز تاثیر بگذارد. با شستن مرتب موها و پوست سر، پوست سر خود را سالم نگه دارید.

دکتر برگفلد می گوید: «هر گونه التهاب روی پوست سر بر چرخه رشد مو تأثیر می گذارد.

جلوگیری از ریزش مو : چرا موهای شما می ریزد

به لطف موارد زیر ممکن است شاهد ریزش موی بیش از حد معمول باشید:

ژنتیک.
فشار.
تغییرات هورمونی مانند بارداری یا یائسگی.
مدل موی خاص
آسیب رساندن به مراقبت از مو مانند خشک کردن یا سفید کردن.
داروهایی مانند شیمی درمانی
شرایط پزشکی مانند عفونت قارچی یا بیماری تیروئید.
با همکاری با یک متخصص پوست، می توانید شروع به شناسایی آنچه ممکن است باعث ریزش موی شما شده باشد، کنید. پزشک در مورد سلامتی، داروهای شما و سابقه خانوادگی شما سوال خواهد کرد.

دکتر برگفلد می‌گوید: «من به بیماران می‌گویم که رویدادهایی را که برایشان غیرعادی است، به عنوان مثال، یک دوره قاعدگی سنگین، پیگیری کنند. “بنابراین وقتی به دنبال محرک‌ها برگردیم، اشاره‌ای به آنچه می‌تواند باشد خواهیم داشت.”

پزشک شما همچنین به سایر نواحی بدن مانند ابروها، مژه ها، زیر بغل، ناحیه تناسلی، پاها و بازوها نگاه می کند تا بررسی کند که آیا ریزش مو وجود دارد یا خیر.

در بسیاری از مواقع، ریزش مو نشانگر این است که اتفاق جدی تری در حال وقوع است.

دکتر برگفلد می گوید: «ریزش مو، به ویژه ریزش، فقط نشانه این است که اتفاقی برای بدن افتاده است. فولیکول مو یکی از سه رده سلولی است که سریع‌ترین تغییر را در بدن شما انجام می‌دهد. هر چیزی که بر بدن شما تأثیر بگذارد و آن را از تعادل خارج کند، بر آن سیستم ها تأثیر می گذارد. بنابراین ریختن مو نشانگر این است که چیزی اشتباه است.»

آیا ریزش مو قابل جبران است؟

بله و خیر. بستگی به نوع ریزش مو دارد که شما تجربه می کنید.

برخی از انواع، مانند آلوپسی(ریزش مو) سیکاتریسیال، دائمی هستند، در حالی که برخی دیگر که ممکن است در اثر استرس یا شرایط پزشکی ایجاد شوند، موقتی هستند. پس از شناسایی و رفع علت، موهای شما باید شروع به رشد کنند.

دکتر برگفلد می گوید: «به طور کلی، اگر محرک از بین برود یا هر چیزی که باعث آسیب به فولیکول مو شده باشد. مو در یک دوره چهار تا شش ماهه تا یک ساله بهبود می یابد.

1. رژیم غذایی مدیترانه ای

برای جلوگیری از ریزش مو: یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که رژیم غذایی حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه، مانند رژیم مدیترانه ای، ممکن است خطر آلوپسی(ریزش مو) آندروژنیک (طاسی با الگوی زنانه یا طاسی با الگوی مردانه) را کاهش دهد یا شروع آن را کند کنند.

بهترین نتایج زمانی مشاهده شد که شرکت کنندگان مقادیر زیادی از این غذاها – مانند جعفری، ریحان و سبزیجات سالاد – را بیش از 3 روز در هفته مصرف کردند.

 

2. پروتئین

فولیکول های مو بیشتر از پروتئینی به نام کراتین ساخته شدهاند. یک مطالعه در سال 2017 بر روی 100 فرد مبتلا به ریزش مو به کمبودهای تغذیه ای متعددی در شرکت کنندگان اشاره کرد، از جمله اسیدهای آمینه که به عنوان بلوک های سازنده پروتئین عمل می کنند.

در حالی که محققان اشاره می کنند که مطالعات بیشتری مورد نیاز است، اما خوردن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. برای جلوگیری از ریزش مو انتخاب غذاهایی سالم مانند:

  • تخم مرغ
  • آجیل
  • لوبیا و نخود
  • ماهی
  • لبنیات کم چرب
  • جوجه
  • بوقلمون

تغذیه برای جلوگیری از ریزش مو

ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو

3. ویتامین A

ویتامین A تا حدی از رتینوئیدها تشکیل شده است که از رشد موی سالم حمایت می کند و بر چرخه مو تأثیر می گذارد. اما وابسته به دوز است، به این معنی که مقدار زیاد – یا خیلی کم – می تواند به موهای شما آسیب برساند.

بعید است که ویتامین A زیادی از منابع غذایی دریافت کنید. بنابراین، بشقاب خود را با غذاهای غنی از ویتامین A، مانند سیب زمینی شیرین، فلفل شیرین و اسفناج پر کنید.

5. ویتامین D

 

یک مطالعه در سال 2018 اشاره کرد که ویتامین D با آلوپسی(ریزش مو) غیراسکار مرتبط است. درمان کمبودها ممکن است به رشد مجدد کمک کند.

 

4. مولتی ویتامین

دانشمندان تشخیص داده‌اند که ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر برای فرآیندهای رشد و حفظ مو، به‌ویژه با تغییر سلولی مهم هستند:

ویتامین های A، B، C و D
اهن
سلنیوم
فلز روی
می‌توانید مولتی ویتامین‌های روزانه را در اکثر خواربارفروشی‌ها یا داروخانه‌ها پیدا کنید یا از پزشک خود بخواهید که یکی برای شما تجویز کند.

 

مکمل ها برای جلوگیری از ریزش مو

6. بیوتین

برای جلوگیری از ریزش مو : بیوتین – ویتامین H یا B7 – در سنتز اسیدهای چرب در بدن نقش دارد. این فرآیند برای چرخه زندگی مو ضروری است و در صورت کمبود ممکن است دچار ریزش مو شوید. که برای خرید ان میتوانید به فروشگاه لاویا مراجعه کنید که چند مدل از بیوتین ها را موجود داریم.

آمپول بیوتین بپانتن بایر اصل فرانسه پک دو عددی - Ampoules of biotin and bepanthen bayer2

7. نخل اره

این گیاه از میوه درختان کاج کوتوله آمریکایی مشتق شده است و به مردان در حفظ سطح تستوسترون کمک کند.

یک بررسی در سال 2020 از هفت مطالعه نشان داد که دوزهای 100 تا 320 میلی گرم نخل اره می تواند به کیفیت مو، تعداد مو و تراکم مو کمک کند.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که نخل اره ای ممکن است به افراد مبتلا به AGA، تلوژن افلوویوم و نازک شدن موی خود کمک کند.

8. جینسینگ

جینسینگ حاوی مواد شیمیایی گیاهی خاصی است که ممکن است باعث رشد مو در پوست سر شود. مطالعات بیشتری برای توصیه دوزهای خاص مورد نیاز است.

در عین حال، قبل از افزودن مکمل های جینسینگ به رژیم غذایی خود، با پزشک خود صحبت کنید.

 

مراقبت از مو

 

9. شستشوی منظم

برای جلوگیری از ریزش مو: شستن روزانه موها با حفظ سلامت و تمیزی پوست سر از ریزش مو محافظت میکند. نکته کلیدی استفاده از شامپوی ملایم است. فرمول های تندتر ممکن است مو را خشک کرده و باعث شکستن آنها شود و منجر به ریزش مو شود. که مدل های مختلفی از شامپو ها در فروشگاه لاویا موجود است. از جمله:شامپو ضد ریزش و تقویت کننده مو، شامپو ضد ریزش و نرم کننده مو

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده مو ایوروشه اصل فرانسه

برای دیدن همه محصولات ضد ریش و ترمیم کننده مو کلیک کنید⇐

10. روغن نارگیل

بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال 2018، محققان بر این باورند که روغن نارگیل ممکن است به جلوگیری از آسیب مو در اثر نظافت و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) کمک کند.

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به اتصال پروتئین مورد اعتماد به مو کمک می کند و از شکستگی در ریشه و تار مو محافظت می کند. ماساژ دادن روغن نارگیل روی پوست سر جریان خون را بهتر کرده و به رشد مجدد کمک کند.

شامپو روغن نارگیل مائویی برای موهای فر عاری از سولفات و پارابن

برای مشاهده و خرید شامپو روغن نارگیل کلیک کنید⇐

11. روغن زیتون

روغن زیتون را می توان برای حالت دهی عمیق مو استفاده کرد و از خشکی و شکستگی ناشی از آن محافظت کرد. همچنین یک عنصر اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای است که ممکن است به کاهش ریزش موی ژنتیکی کمک کند.

چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را مستقیماً روی موها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو

12. استایل ملایم

از قیطان های تنگ یا دم اسبی که ممکن است ریشه موها را بکشند و به طور بالقوه منجر به ریزش بیش از حد مو شوند، صرفنظر کنید.

در حالی که در آن هستید، اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود تا پوست سرتان تحریک نشود. اگر می توانید، از حالت دهنده های حرارتی، مانند اتوهای فر یا صاف کننده، که ممکن است به ساقه مو آسیب برسانند یا بشکنند، خودداری کنید.

13. فرآوری مو

درمان‌های شیمیایی، مانند پرم یا رنگ مو، ممکن است به مو و پوست سر آسیب برساند.

از آرایشگر خود در مورد گزینه های جایگزین مانند رنگ موی ارگانیک و سایر مواردی که حاوی آمونیاک، پراکسید یا پارا فنیل دی آمین (PPD) نیستند، بپرسید.

درمان های پزشکی برای جلوگیری از ریزش مو

14. لیزر درمانی

لیزرهای سطح پایین ممکن است به بهبود تراکم مو برای افراد مبتلا به ریزش موی ژنتیکی و ریزش ناشی از شیمی درمانی کمک کند. این گزینه درمان با نور قرمز نیز نامیده می شود و ممکن است با تحریک سلول های بنیادی اپیدرمی کار کند.

شما می توانید دستگاه های لیزر خانگی را در بازار پیدا کنید. و ممکن است برای مشاهده نتایج نیاز به استفاده منظم از دستگاه داشته باشید.

15. پلاسمای غنی از پلاکت
تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به پوست سر به تحریک رشد در مناطقی که قبلاً تحت تأثیر ریزش مو قرار گرفته اند کمک می کند. خون از طریق یک سانتریفیوژ برای جدا کردن پلاکت ها جریان می یابد و سپس به پوست سر تزریق می شود.

در یک مطالعه در سال 2014، 11 شرکت‌کننده پس از چهار جلسه، 30 درصد رشد بیشتری را در نواحی نازک‌تر مشاهده کردند. قیمت برای سه درمان اول شما از 1500 تا 3500 دلار متغیر است و بعید است که تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

لیزر درمانی برای جلوگیری از ریزش مو

داروهایی برای جلوگیری از ریزش مو

16. ماینوکسیدیل

این داروی بدون نسخه (OTC) که با نام دیگر Rogaine شناخته می شود، برای کمک به ریزش مو شناخته میشود.

هر روز مایع یا کف را روی پوست سر خود بمالید. عوارض جانبی شامل تحریک پوست سر و آکنه در محل استفاده است. عوارض جانبی نادرتر شامل ضربان قلب نامنظم و تاری دید است.

17. فیناستراید

در غیر این صورت به عنوان Propecia شناخته می شود، این قرص نسخه ای ممکن است به منبع مطمئن کمک کند ریزش مو را کاهش دهد و حتی رشد جدید را تقویت کند.

ممکن است لازم باشد تا 12 ماه از دارو استفاده کنید تا نتایج را مشاهده کنید. همچنین عوارض جانبی مختلفی دارد، از جمله از دست دادن میل جنسی و اختلال نعوظ.

افرادی که باردار هستند یا ممکن است باردار شوند باید از مصرف این دارو خودداری کنند.

18. فنیل افرین

فنیل افرین موضعی ممکن است با تحریک عضلات فولیکول برای انقباض به ریزش مو کمک کند. برای مثال، کندن موها در حین برس زدن سخت‌تر می‌شود.

متأسفانه، فنیل افرین موضعی هنوز در دسترس عموم نیست. دانشمندان فرمول خاصی به نام AB-102 Trusted Source ایجاد کرده اند، اما منتشر نشده است.

یکی دیگر از دارو ها هیرتامین است که برای ریزش و تقویت مو بسیار کار ساز است هیرتامین حاوی ویتامین هایA ، C، D، B و همچنین بیوتین، زینک، عصاره زردچوبه، سلنیوم، فولیک اسید و تیامین است. که علاوه بر تقویت مو پوست و ناخن را هم تقویت میکند.

قرص تقویت کننده مو هیرتامین اصل آمریکا (Advanced Formula Hair Vitamin Hairtamin)

برای مشاهده و خرید این محصول کلیک کنید⇐

روش های دیگر برای جلوگیری از ریزش مو

19. اسانس

روغن های ضروری ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کنند.

یک منبع مورد اعتماد در سال 2020 بررسی کرد که روغن‌های ضروری مختلف از جمله روغن بابونه، روغن آویشن، روغن درخت چای و غیره می‌توانند شرایطی مانند آلوپسی آره‌آتا، آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی پسوریاتیک را بهبود بخشند.

روغن های ضروری دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از اسطوخودوس، علف لیمو و نعناع. سعی کنید چند قطره از هر یک یا همه این روغن ها را با چند قاشق غذاخوری روغن حامل مانند جوجوبا یا دانه انگور مخلوط کنید. قبل از شستشو به مدت 10 دقیقه به پوست سر بمالید.

اما حتماً قبل از امتحان کردن روغن‌های ضروری، روغن‌های ضروری را آزمایش کنید. ممکن است به روغن‌های ضروری حساسیت داشته باشید.

روغن‌های طبیعی

برای مشاهده و خرید روغن ها کلیک کنید⇐

20. آب پیاز

افراد مبتلا به آلوپسی(ریزش مو) آره آتا ممکن است پس از استفاده از آب پیاز خام روی پوست سر خود دو بار در روز شاهد رشد مجدد باشند.

در حالی که تحقیقات در مورد این درمان محدود است، به نظر می‌رسد که این آبمیوه باعث رشد تقریباً 87٪ از شرکت‌کنندگان در یک مطالعه کوچک در سال 2014 می‌شود. دانشمندان بر این باورند که خواص رشد مو ممکن است به محتوای گوگرد پیاز مربوط باشد.

اب پیاز

21. ماساژ

ما می دانیم که ماساژ پوست سر احساس خوبی دارد، اما آیا می تواند به رشد موهای شما نیز کمک کند؟ شاید.

یک مطالعه کوچک در سال 2016 نشان داد که شرکت کنندگان در طول 24 هفته، نتایجی را با حداقل 4 دقیقه ماساژ در روز مشاهده کردند.

22. یوگا

ریزش مو ناشی از استرس ممکن است به خوبی به یوگا پاسخ دهد. برای جلوگیری و کاهش ریزش مو، این حرکات کاهش استرس یوگا را امتحان کنید:

سگ رو به پایین
خم شدن به جلو
ژست شتر
شانه ایستادن
ژست ماهی
ژست زانو

یوگا

جلوگیری از ریزش مو : چرا مو می ریزد؟

موهای سر شما یک چرخه زندگی را طی می کنند که شامل رشد، استراحت و ریزش می شود. ریزش حدود 100 مو در روز برای افراد معمول است.

اگر از دست دادن ناگهانی، از دست دادن لکه ها یا نازک شدن کلی بیشتر را تجربه کردید، ممکن است بخواهید به پزشک خود مراجعه کنید.

برخی از ریزش ها موقتی است و ممکن است به تغییرات در رژیم غذایی، برخی درمان ها یا تغییر سبک زندگی پاسخ خوبی بدهد. سایر ریزش‌های مو ممکن است دائمی‌تر باشد یا تا زمانی که یک بیماری زمینه‌ای درمان نشود متوقف نشود.

حدود 50٪ منبع مورد اعتماد مردان و 15٪ منبع مورد اعتماد زنان به دلیل شرایط ارثی مانند آلوپسی(ریزش مو) آندروژنیک (طاسی با الگوی مردانه و زنانه) ریزش مو را تجربه می کنند. این آمار بر اساس تحقیقاتی است که از عباراتی مانند «مردان» و «زنان» برای دسته‌بندی شرکت‌کنندگان در مطالعه استفاده می‌کند و هویت جنسی شما ممکن است با عباراتی که برای توصیف تجربه شما استفاده می‌کند مطابقت نداشته باشد.

سایر دلایل ریزش مو عبارتند از :

  • شرایط پزشکی: آلوپسی آره آتا، عفونت پوست سر، یا تریکوتیلومانیا (اختلال در کشیدن مو)
  • تغییرات هورمونی: از بارداری، زایمان، یائسگی یا مشکلات تیروئید
  • داروها یا مکمل ها: آنهایی که برای سرطان، فشار خون بالا، افسردگی یا آرتریت استفاده می شوند
  • پرتودرمانی: برای شرایطی مانند سرطان
  • استرس: جسمی یا عاطفی
  • شیوه‌های استایل کردن: پوشیدن دم اسبی یا دم اسبی تنگ و…

سوالات متداول در مورد جلوگیری از ریزش مو

آیا ریزش مو دائمی است؟

برخی از علل ریزش مو موقتی هستند و می توان آنها را معکوس کرد، در حالی که برخی دیگر دائمی هستند.

ریزش دائمی مو ناشی از آسیب پیشرونده به فولیکول مو است که ساختاری در پوست است که تارهای مو را در خود جای داده و رشد می‌کند.

شرایطی که ممکن است باعث ریزش دائمی مو شوند عبارتند از:

اسکار یا آلوپسی سیکاتریسیال که زمانی ایجاد می شود که التهاب فولیکول های مو را از بین می برد.
تریکوتیلومانیا، یک میل مقاومت ناپذیر برای کندن مو
آلوپسی کششی، که زمانی رخ می دهد که مدل مو مانند بافته شده بیش از حد مو را محکم می کشد

آیا دوش آب گرم باعث ریزش مو می شود؟

خیر، دوش آب گرم باعث ریزش مو نمی شود. اما آب بسیار داغ می تواند به کراتین، پروتئینی که تارهای مو را می سازد، آسیب برساند. همچنین ممکن است روغن های طبیعی را که پوست سر و موهای شما را سالم نگه می دارند از بین ببرد.

اگر موهای شما در حال حاضر خشک یا آسیب دیده است، شستن آنها در آب داغ می تواند احتمال شکستن آنها را افزایش دهد.

برای جلوگیری از آسیب، به جای داغ از آب ولرم استفاده کنید، از برس زدن و کشش موهای خود در حالت خیس خودداری کنید و مرتباً از نرم کننده های عمیق و مرطوب کننده استفاده کنید.

آیا کافئین ریزش مو را متوقف می کند؟

برخی تحقیقات وجود دارد که کافئین ممکن است به رشد مو و کاهش ریزش مو کمک کند.

یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2007 نشان داد که کافئین اثرات دی هیدروتستوسترون (DHT) را در فولیکول‌های موی مردانه مسدود می‌کند. DHT هورمونی است که با ریزش مو در همه جنسیت ها مرتبط است.

کافئین همچنین پهنای ریشه مو را افزایش میدهد و فاز رشد مو را طولانی تر می کند. هنگامی که روی فولیکول‌های موی زنانه آزمایش شد. اثر تقویت‌کننده رشد نیز داشت.

از آنجا که کافئین یک گشادکننده عروق است، ممکن است به بهبود جریان خون در پوست سر کمک کند و رشد مو را تقویت کند.

می توانید خودتان آبکشی قهوه برای مو درست کنید یا شامپوی کافئین دار بخرید.

جلوگیری از ریزش مو : آیا استرس می تواند باعث ریزش مو شود؟

بله، استرس روانی می تواند از راه های مختلفی به ریزش مو کمک کند. می تواند باعث شود:

  • آلوپسی آره آتا: این بیماری خودایمنی زمانی ایجاد می شود که سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله کند. آلوپسی آره آتا باعث ریزش مو در پوست سر می شود. یک نوع شدیدتر، به نام آلوپسی یونیورسالیس، باعث ریزش مو در کل بدن می شود.
  • تلوژن افلوویوم: این وضعیت تعداد فولیکول های مو را که به طور فعال مو در حال رشد هستند تغییر می دهد.
  • تریکوتیلومانیا: این بیماری به عنوان یک اختلال در کشیدن مو نیز شناخته می شود.

آیا کاشت مو به ریزش مو کمک می کند؟

کاشت مو شامل برداشتن مو از یک ناحیه از پوست سر و پیوند آن به ناحیه نازک یا طاس است.

بسته به علت ریزش مو، پیوند ممکن است برای برخی افراد موفقیت آمیز باشد. اما برای اهدای پیوند به موی کافی نیاز دارید و باید چندین ماه صبر کنید تا رشد کند.

می‌توانید انتظار داشته باشید که 10 تا 80 درصد موی کاشته شده در عرض 3 تا 4 ماه دوباره رشد کند. با یک متخصص پوست یا متخصص ترمیم مو صحبت کنید تا ببینید آیا کاشت مو برای شما مناسب است یا خیر.

جلوگیری از ریزش مو : آیا سیگار باعث ریزش مو می شود؟

به طور شناخته شده است که سیگار کشیدن باعث مشکلات جدی سلامتی می شود، اما می تواند به ریزش مو نیز کمک کند.

سیگار به فولیکول مو آسیب می رساند و جریان خون سالم را کاهش می دهد. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که از هر 500 سیگاری، 425 نفر درجاتی از ریزش مو داشتند، در حالی که تنها 200 نفر از 500 غیرسیگاری بودند.

نویسندگان پیشنهاد کردند که نیکوتین و سایر مواد شیمیایی می توانند ریزش مو را تسریع کنند، اما تحقیقات بیشتری برای تأیید مورد نیاز است.

سیگار نیز تولید رادیکال های آزاد را افزایش می دهد. این مولکول ها با دیگران واکنش می دهند و می توانند به DNA سلولی آسیب برسانند که به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود. یک بررسی در سال 2018 نشان داد که سلول‌های فولیکول‌های موی سر با ریزش مو به شدت به استرس اکسیداتیو حساس هستند.

1-آمپول بپانتن بایر خارجی اصل فرانسه

محتوای داخل جعبه های آمپول بیوتین بپانتن بایر
مشخصات محصول :
  • آمپول بپانتین بایر 250 میلی گرم
  • ریزش مو ها را درمان می کند و به افزایش تراکم آن ها کمک می کند.
  • آمپول های بیوتین و بپانتن رشد موهای سالم را تقویت می کنند.
  • تقویت مو از ریشه تا انتها آن ها.
  • جلوگیری از شکستگی و ریزش موی شما.
  • آمپول بپانتن موهای زائد را حذف کرده و موی سر را نیز تقویت می کند.
  • مو را تغذیه می کند و ویتامین ها و مواد مهم و مورد نیاز آن را تامین می کند.
  • به مراقبت از مو کمک می کند و آن را سالم تر و شاداب تر از همیشه می کند.
  • آمپول بپانتن موهایی درخشان و قوی را برای شما ایجاد می کنند.
  • ناخن های شکننده و آسیب دیده. را تقویت می کند.
  • از شکستن و تغییر رنگ ناخن جلوگیری می کند.
  • لایه ای از رطوبت را به طور طبیعی روی ساقه مو ایجاد می کند تا همیشه سالم باشد.
  • به مو محافظت بیشتری میدهند.

برای مشاهده و خرید امپول بپانتن کلیک کنید⇐